Toon posts:

waarom wil geen berdijf zijn usb-apparaat aan een hub?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom wil geen berdijf zijn usb-apparaat aan een hub?
Ooit hadden we 2 serial ports, maar dat was ellende want die waren zo bezet. Nu hebben we USB, dan kan je meer dan 100 apparaten aansluiten. Vandaag een sitecom wireless usb netwerk adapter gekocht: werkt voor geen meter via een hub. Maar sowieso welk bedrijf je ook spreekt met problemen beginnen ze eerst al te jammeren dat hun apparaatje toch echt niet op een hub aangesloten mag worden.
Is de USB spec. dan zo bagger? of nemen ze gewoon niet de moeite om het "hub-compatible" te maken?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Dat zal waarschijnlijk zijn omdat de meeste apparaten hun stroom krijgen via de USB poort en omdat veel USB hubs niet voorzien in deze stroomvoorziening.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Als je voornamelijk met mensen te maken hebt die geen clou hebben waarover ze praten, dan is dat best mogelijk...

Voor de rest zijn bijna alle USB hubs host powered, dus ik zie geen probleem.

Verwijderd

momania schreef op 25 februari 2003 @ 14:35:
Dat zal waarschijnlijk zijn omdat de meeste apparaten hun stroom krijgen via de USB poort en omdat veel USB hubs niet voorzien in deze stroomvoorziening.
Ze zijn er zat.

Ontopic
Volgens mij heb je geen kwaliteit verlies en werkt alle prima. Of je moet 6 apparaten tegelijk aanspreken via usb.... al hoewel volgens mij is dat nog niet eens een probleem :P
En ik ken zat klanten die wel apparaten aan een HUb hangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 14:44 ]

Verwijderd

Ik ken ook wel klanten die apparaten werkend hebben via een hub.
Maar ik kom er ook zat tegen (helpdesk) waarbij het niet wil werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 14:43:
[...]

Ze zijn er zat.

Ontopic
Volgens mij heb je geen kwaliteit verlies en werkt alle prima. Of je moet 6 apparaten tegelijk aanspreken via usb.... al hoewel volgens mij is dat nog niet eens een probleem :P
En ik ken zat klanten die wel apparaten aan een HUb hangen.
Als ik het goed heb had USB een bandbreedte van 400Mbit dus dat moet ruimschoots kunnen, al ligt het er natuurlijk wel aan wat voor apparaten het zijn, als het een stel scanners zijn gaat het waarschijnlijk niet lukken.

• grootw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 18:40

grootw

groot, groter, grootw

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 14:46:
[...]

Als ik het goed heb had USB een bandbreedte van 400Mbit dus dat moet ruimschoots kunnen, al ligt het er natuurlijk wel aan wat voor apparaten het zijn, als het een stel scanners zijn gaat het waarschijnlijk niet lukken.
Mijn Sony digitale videocamera werkt al niet via een hub, alleen direct op de pc..... :'(

systeem

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hm.. ik sluit vanalles aan via hubs (digicams, printers, MP3-speler) en nooit problemen. Zo lang je maar een actieve hub gebruikt moet alles gewoon werken.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:39
480mbits om precies te zijn (theoretisch), maar dat is wel USB2 en dat wordt niet/nauwelijks gebruikt voor printers, scanners, muizen en toetsenborden e.d.
Er zijn wel buggy hubs op de markt waarmee er rare tafelen voor kunnen doen.

Waar het in de praktijk op neer komt is dat in de meeste gevallen 't prima werkt.
Zoals hierboven al gezegd wordt active (oftewel met eigen voeding) hubs eigenlijk altijd zonder problemen.

[ Voor 17% gewijzigd door PROnline op 25-02-2003 14:54 ]

Verwijderd

Alleen USB 2.0 heeft die 400 Mbit theoretische bandbreedte. Ik geloof dat USB 1.1 tot 12 Mbit gaat. Ik heb geen ervaringen met USB-hubs, dus ik weet niet of je voor USB 1.1 of USB 2.0 nou andere hubs nodig hebt.

Gelukkig heeft een beetje PC tegenwoordig een USB-poort of 6, dus je komt niet zomaar ruimte tekort.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:39
Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 14:53:
Alleen USB 2.0 heeft die 400 Mbit theoretische bandbreedte. Ik geloof dat USB 1.1 tot 12 Mbit gaat. Ik heb geen ervaringen met USB-hubs, dus ik weet niet of je voor USB 1.1 of USB 2.0 nou andere hubs nodig hebt.

Gelukkig heeft een beetje PC tegenwoordig een USB-poort of 6, dus je komt niet zomaar ruimte tekort.
Firewire is 400Mbps USB2 is 480 zoals ik al zei. USB1 is inderdaad 12Mbps

Voor usb2 heb je usb2 hubs nodig. een USB1 hub is gewoon een USB1 device. Alles wat je daar achter hangt werkt dan ook op USB1.

Kijk eens voor de grap in je configuratiescherm bij usb. Daar heb je meestal bij elke controller al een USB basishub staan, oftewel één controller met twee poorten met behulp van (je raad 't misschien al) een HUB.

[ Voor 59% gewijzigd door PROnline op 25-02-2003 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hub werkt al vanaf dag 1 op stroom, want zonder werkt zo ongeveer alleen de muis nog maar.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb ook slechte ervaringen met hubs, ook met powered hubs. theoretisch is usb natuurlijk het grote walhalla, net zoals windows 95 ooit het grote wonder was zogenaamd. ik heb wel goede ervaringen met pci usb kaartjes van niet-waaibomen merken, (dus geen opti of via ofzo maar nec of belkin) dat werkt altijd wel eigenlijk. wat ook lachen is: via pci usb insteekkaarten op moederborden met een via chipset gaat 9 van de 10 keer fout. conflicten enzo. tegenwoordig krijg je gelukkig bijna standaard al 6 usb 2.0 poorten zodat de meeste mensen geen extra poorten meer nodig hebben. maar als het aan mij ligt slopen ze de ps/2 er af en gooien ze de usb naar standaard een poortje of 12.

[ Voor 21% gewijzigd door smvs op 25-02-2003 23:37 ]

Pagina: 1