Ik heb een applicatie die klantgegevens uit een Exact database moet gaan halen (MS SQL).
Nu heb ik die data keurig in een DataReader, maar ik krijg het niet voor elkaar om deze weer te geven in een DataGrid.
Overigens staan OpenDataBase, CloseDataBase en CN in een Module.. deze werken in ieder geval naar behoren, want ik kan gewoon gegevens opvragen met bijvoorbeeld rdrResources.Item("cmp_name")
Dit stuk code valt vooral over het DataGrid1.DataBind() gedeelt, maar volgens diverse sites moet het op deze manier.. ik kom d'r niet meer uit
Nu heb ik die data keurig in een DataReader, maar ik krijg het niet voor elkaar om deze weer te geven in een DataGrid.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Friend WithEvents cmdQuery As System.Data.SqlClient.SqlCommand Me.cmdQuery = New System.Data.SqlClient.SqlCommand() Me.cmdQuery.CommandType = CommandType.Text Me.cmdQuery.Connection = CN Me.cmdQuery.CommandText = "SELECT cmp_code, cmp_name, cmp_fCity, cmp_tel, cmp_fax FROM cicmpy ORDER BY cmp_name" Dim rdrResources As System.Data.SqlClient.SqlDataReader OpenDataBase() rdrResources = Me.cmdQuery.ExecuteReader DataGrid1.DataSource = rdrResources DataGrid1.DataBind() CloseDataBase() Me.Activate() |
Overigens staan OpenDataBase, CloseDataBase en CN in een Module.. deze werken in ieder geval naar behoren, want ik kan gewoon gegevens opvragen met bijvoorbeeld rdrResources.Item("cmp_name")
Dit stuk code valt vooral over het DataGrid1.DataBind() gedeelt, maar volgens diverse sites moet het op deze manier.. ik kom d'r niet meer uit