Toon posts:

Vaag Probleem met SB AWE 64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst opnieuw mijn OS geinstalleerd: WinXP maar ineens werd mijn SB niet meer gedetecteerd, onder 98 wordt ie wel gedetecteerd maar dan kan hij hem niet gebruiken wegens een probleem met de BIOS er staat dan dat de BIOS van het systeem de bronnen van apparaat niet goed weergeeft, dit probleem heb ik wel vaker gehad, daarom draaide ik XP, maar nu wordt mijn SB niet onder XP gedetect, ik heb de kaart eruit en erin gedaan, drivers geinstalleerd ( zonder dat het apparaat werd gedetecteerd) ik vrees dat de kaart kapot is maar misschhien kan iemand me nog helpen. ik ben ten einde raad ! ! !
ik hoop dat iemand me kan helpen.

lata

Winston

Verwijderd

Heb je um al in een andere pc geprobeerd.. ?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Staan je IRQ's/DMA's en adressen dan wel goed, want dan doen legacy apparaten het ook niet goed?

Voor 20-30 euro heb je trouwens uitstekende PCI kaarten waar je AWE64 echt niet tegen op kan. :)
Dit van 15 euro zijn niet zo denderend :|

[ Voor 47% gewijzigd door -=bas=- op 25-02-2003 20:27 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
jah ik heb hem al in mijn andere pc gestopt, dat was een pentium MMX, een oude dus nog maar hij deed het ook niet. Hoe moet ik de IRQ's en DMA adressen dan zetten, en legacy hoeft toch eigenlijk niet aan, SB AWE 64 heeft toch PnP of zeg ik nu iets verkeerd, mijn IRQ en DMA staan trouwens op auto assign ofsow.
jah en wat betreft nieuwe soundcard, weten jullie goede kaarten ik dacht aan SB live 5.1 die is maar 39 euro, maar ik wil wel eerst ff kijken of ik deze aan de praat kan kijken, maar advies over een nieuwe kaart is altijd welkom hoor.

lata

Winston

Verwijderd

Topicstarter
oh jah ik draaide al een tijdje XP hoor maar toen ik XP opnieuw wou installeren kwam dit vage probleem pas voor, daarvoor had ik geen problemen, alleen onder 98, dat vond ik ook al vreemd, maar XP was wel een goede oplossing, nu doet ie ut onder XP ook niet meer.

lata

Winston

Verwijderd

Topicstarter
weten jullie trouwens een paar goede geluidskaarten.

lata

Winston

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 21:12:
weten jullie trouwens een paar goede geluidskaarten.

lata

Winston
Dude, wat vet irritant, dat "lata Winston" onder je post. Man, je hebt toch niet voor nix een sig, en je naam wordt toch al vermeld bij elke post!!! :+
Ik schaam me ervoor dat je mijn neefje bent!!! :P
Maar kdenk niet dat je een miskoop met dat Creative kaartje doet. Ik denk trouwens dat je de 5.1 Digital bedoelt. Toch? Een Live player kun je ook scoren voor dat bedrag. Dat kaartje heb ik ook.

Verwijderd

Topicstarter
jah sorry hoor, ik ben nieuw hier, maar SB live 5.1 heb jij ook toch? doet ie ut goed?
dat is toch die SB van rond de 39 euro?

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Euh nee, ik heb niet de SB Live 5.1.
Ik heb een SB Live Player/Value of hoe dat ding ook mag heten. Het zijn 2 stereo uitgangen, als je een subwoofertje hebt dan is het dus eigenlijk 4.1... Maar of ze dat zo noemen? :? Zit trouwens ook een digitale uitgang op.
De Live 5.1 is van een nieuwere generatie kaartjes. Die ondersteunen wel officieel Dolby Digital reutemeteut. Iemand die dit kan bevestigen? Ik ben een tijdje uit de running geweest...

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

MBV

De SB live ondersteunt inderdaad 5.1 geluid voor dvd's, weet niet zeker of ze ook een dolby digital keurmerk hebben. Ik weet wel dat de live 5.1 een stuk beter geluid geeft dan een 4.1 kaart,was laatst een test van. Aan de live 5.1 doe je zeker geen miskoop. En als je een goedkopere kaart zoekt: SB 128 is nog steeds een goeie, heeft alleen geen 5.1 geluid en hij is niet zo snel met 3d geluid renderen, maar doet zijn werk prima.

offtopic:
pssst, we hebben een heel mooi knopje voor als je iets te binnen schiet: edit (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) een van die 5 knopjes boven je eigen post

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 26-02-2003 13:09 . Reden: plaatje deed het niet ]

Verwijderd

Topicstarter
oke dus als ik zo kijk is de SB live 5.1 beter dan die value, zit er trouwens een digitale uitgang op de live 5.1?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ut trouwens over de SB Live 5.1 play niet over de digital, welke is trouwens beter digital of play, digital is als het goed is duurder.
somebody help me I'm confused

Verwijderd

Topicstarter
MBV over welke kaart heb jij het trouwens want je hebt live 5.1 platinum live, 5.1 play en live 5.1 digital which one?

Verwijderd

Topicstarter
wat is het verschil tussen die kaarten?

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Dunno wat het precieze verschil is. Zijn allemaal gebaseerd op dezelfde emu101k chip of zoiets. Misschien een goed idee om ff te kijken op www.soundblaster.com of zo? Voor zover ik weet hebben ze allemaal een digitale uitgang, die jij echter niet zal gebruiken. Voor zover ik weet ga jij wel de ingangen gebruiken, waarbij als ik het goed heb, alleen de platinum live een mooie digitale ingang heeft. De andere hebben alleen zo'n connectortje op de kaart zelf. Maar jij gebruikt toch alleen maar de analoge ingang, omdat jij vooraf nog een mengpaneel hebt. Zo!
Pagina: 1