[E-mail] Formulier in e-mail

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40
Ik wil een vragenlijst in een HTML e-mail plaatsen en deze verzenden.

De "submit" button staat tevens in deze e-mail en verwijst naar een cgi-script op onze website.

Ik heb het nu met Outlook en Hotmail getest en in beide gevallen werkt het.

Zijn er gevallen bekend, waarbij dit niet zou werken. (bijvoorbeeld text-based e-mailclients).

Zijn er andere redenen om dit niet te doen?

Pay peanuts get monkeys !

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Lijkt me logisch dat een html-button niet werkt in een niet-html email-client.

Misschien is het beter om gewoon een linkje te zetten naar een formulier op internet.. dan omzeil je alle mogelijke beperkingen en beveiligingen van alternatieve emailclients..

[ Voor 54% gewijzigd door Bosmonster op 25-02-2003 14:24 ]

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

volgens mij zuigt html-email... maar da's MHO ;)

Ik vraag alleen me af waarom je niet gewoon een linkje rondmailt en het vragenlijstje lekker op de server zet; ben je in 1 klap van eventuele problemen af...maar again: IMO

www.jurgroessen.nl

• Dutch_guy
Het gaat hier om een vragenlijst, waarom men zich voor een bepaalde dienst heeft afgemeld.

De klant krijgt dus een mailtje, waarin de afmelding bevestigd wordt, en men krijgt tevens de mogelijkheid om d.m.v. enkele korte vragen aan te geven, waarom men is gestopt.

Wij willen dit graag in de e-mail zelf zetten, om de drempel zo laag mogelijk te houden.

Heeft iemand misschien eens zo een e-mail gehad? Met ingebouwde vragenlijst ?

[ Voor 11% gewijzigd door Dutch_guy op 25-02-2003 14:38 ]

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Dutch_guy schreef op 25 februari 2003 @ 14:37:
Het gaat hier om een vragenlijst, waarom men zich voor een bepaalde dienst heeft afgemeld.

De klant krijgt dus een mailtje, waarin de afmelding bevestigd wordt, en men krijgt tevens de mogelijkheid om d.m.v. enkele korte vragen aan te geven, waarom men is gestopt.

Wij willen dit graag in de e-mail zelf zetten, om de drempel zo laag mogelijk te houden.

Waarom zet je die vragenlijst dan niet gewoon op dezelfde plek als waar mensen zich moeten afmelden?

• Dutch_guy
Men meldt zich meestal telefonisch af, waarna er later nog een mailtje teruggestuurd wordt.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Laat mensen bij het afmelden meteen die paar vragen invullen. Als ik me afmeldt van een bepaalde dienst, dan wil ik niet nog een keer actie ondernemen na het ontvangen van een bevestigingsmailtje.

edit:
Dutch_guy schreef op 25 February 2003 @ 14:42:
Men meldt zich meestal telefonisch af, waarna er later nog een mailtje teruggestuurd wordt.
Laat degene (die het telefoontje afhandeld) meteen dezelfde vragenlijst invullen. Het resultaat van het submitten van het formulier is een bevestigingsmailtje.

Dan ben je meteen klaar...

[ Voor 51% gewijzigd door BtM909 op 25-02-2003 14:47 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Folkert
  • Laatst online: 10-07 07:58
HTML mail is natuurlijk geen probleem als de client het ondersteunt maar dat is ook niet de issue. Ga ervan uit dat bepaalde clients de mail niet ontvangen op de manier zoals jij zou willen. Dan moet je je afvragen wat je wil laten zien. Is de mail een grote bende of is het nog duidelijk te zien wat het idee van de mailing is. Test gewoon uitvoerig met verschillende clients en kijk hoe het eruit komt te zien als het allemaal text based is...

Html mail is verder veel problemen oproepen aangezien je geen clientside scritping kunt gebruiken dus je moet op de server een script draaien die het formulier controleert of de juiste waarden zijn ingevuld etc.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Nee op deze wijze heb ik het nooit gehad...doet me ook sterk aan spam denken: je hebt je net afgemeldt en dan nog krijg je mail :/

Net zo irritant als die telefoontjes 's avonds; "u heeft uw lidmaatschap op de Postcodeloterij opgezegd, kunnen wij u misschien een nieuw proefabonnement aansmeren?"

Maar het kan ja...

www.jurgroessen.nl

• Dutch_guy
Ik vroeg mij eigenlijk af of de beperking zou zijn, dat je een <action=" "> regel erin plaatst.

Blijkbaar maakt dat niet uit en werkt het.

Overigens is het niet mijn idee, maar van de klant.

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 11:12

QkE

In your face Gnagna

offtopic:
Misshien is hij wel van de postcodeloterij >:)

• Dutch_guy
QkE schreef op 25 February 2003 @ 15:52:
offtopic:
Misshien is hij wel van de postcodeloterij >:)
Hehe, warm.............

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Folkert schreef op 25 februari 2003 @ 14:47:
HTML mail is natuurlijk geen probleem als de client het ondersteunt maar dat is ook niet de issue. Ga ervan uit dat bepaalde clients de mail niet ontvangen op de manier zoals jij zou willen. Dan moet je je afvragen wat je wil laten zien. Is de mail een grote bende of is het nog duidelijk te zien wat het idee van de mailing is. Test gewoon uitvoerig met verschillende clients en kijk hoe het eruit komt te zien als het allemaal text based is...

Html mail is verder veel problemen oproepen aangezien je geen clientside scritping kunt gebruiken dus je moet op de server een script draaien die het formulier controleert of de juiste waarden zijn ingevuld etc.

Er bestaat ook nog zoiets als mixed content-type ;) Je kunt een html-email en text-based versie naast elkaar in een email versturen. Kan een client geen html aan, dan laat ie de text-versie zien.

Verwijderd

Er bestaat ook nog zoiets als mixed content-type Je kunt een html-email en text-based versie naast elkaar in een email versturen. Kan een client geen html aan, dan laat ie de text-versie zien.
Volgens mij gaat dat dan niet helemaal lekker met Outlook '97. Die gaat dan op zijn eigen houtje vrolijk de HTML zitten parsen terwijl het nergens op lijkt...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Kwam net dit linkje tegen:

http://wilsonweb.com/wmt6/email-client-summary.htm

Interessante opsomming van wie wat ondersteunt. Staat inderdaad ook iets over Outlook 97..

• Dutch_guy
SUPER !!!

Bedankt voor deze zeer nuttige link!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 08:30
< excuses dubbelpost |:( >

[ Voor 97% gewijzigd door Morrar op 26-02-2003 23:35 ]

Pagina: 1