Je kan je SnapShots gewoon blijven gebruiken. 't enige is dat de ZfD4Agent de ZEN2 policies niet uitleest
Ik ga m'n Applicaties overigens wel anders aanpakken. Vanaf ZEN4 kun je gebruik maken van zogenaande 'application dependencies' wat inhoud dat als je Applicatie1 hebt en Applicatie 2 als 'dependent' aangeeft (bij App1) NAL Applicatie 2 distribueerd als iemand Applicatie 1 aanklikt (Appl2 hoef je dan
niet te associeren

)
Je zult dus je policies opnieuw moeten maken. 't voordeel is wel dat je de boel zeer gefaseerd kan uitrollen: ZEN4 is pas "actief" als je de PC upgrade (lees: de ZfD4Agent installeert waarbij meteen NAL4 wordt geinstalleerd), mocht je een clientUpgrade willen doen (4.83SP1 is recommended en mijn ervarig is dat je die inderdaad het beste kan draaien) doe die
voordat je de ZfD4Agent installeert
'k heb de TID ff niet bij de hand, maar als de de client upgrade nadat je de ZfD4Agent hebt geinstalleerd loop je tegen wat problempjes aan (de nwgina.dll die met de client meekomt is niet geheel compatible met ZEN4

)
Ik maak in ieder geval van de gelegenheid gebruik (ben ook bezig met de voorbereidingen van 2 naar 4) om de associering anders aan te pakken aangezien ik ze nu bij wijze van spreken per PC kan uitrollen. Doe ik dat na m'n upgrade heeft dat direct gevolgen voor de
hele organisatie (wat ik dus niet wil in case of little foutjes die je altijd wel maakt

)
Waarschijnlijk is Account Management (2.1 of 3.0) in jouw situatie iets waar je waarschijnljk wel naar wilt kijken
Trouwens: Voor ZEN4 heb je
geen Netwareserver of Client nodig (dan moet je eDirectory overigens wel hebben draaien op je Windows Servers

)
[
Voor 62% gewijzigd door
Jaymz op 12-04-2003 20:07
]