Novell ZENworks snapshots

Pagina: 1
Acties:

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01
Binnenkort wordt er waarschijnlijk een migratie uitgevoerd van Novell ZENWorks 2 naar ZENWorks 4.
Mijn vraag is eigenlijk heel eenvoudig, maar ik kan het antwoord niet vinden :)
Kunnen de snapshots die gemaakt zijn met ZEN 2 met de migratie meeverhuizen naar ZEN 4 en vanuit ZEN 4 ook weer worden uitgeserveerd?
Of moeten er na de invoering van ZEN 4 van alle applicaties weer nieuwe snapshots gemaakt worden?

Verwijderd

Ik denk het wel, als de migratie niet met os heeft te maken, moet het toch lukken.

• Kwistnix
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 14:12:
Ik denk het wel, als de migratie niet met os heeft te maken, moet het toch lukken.
Er wordt ook van OS veranderd dus voor het grootste gedeelte zullen er toch nieuwe snapshots gemaakt moeten worden, maar er zijn ook nogal wat Pc's die de huidige configuratie aan houden en voor die Pc's is het van belang dat de oude ZEN 2 snapshots nog kunnen worden uitgeserveerd door ZEN 4.

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
dan probeer je het toch eerst uit.. ik neem aan dat je niet zomaar overgaat op ZEN4 terwijl je het niet eens getest hebt in een testomgeving :X ??

• Kwistnix
bartmen schreef op 25 February 2003 @ 14:20:
dan probeer je het toch eerst uit.. ik neem aan dat je niet zomaar overgaat op ZEN4 terwijl je het niet eens getest hebt in een testomgeving :X ??
Nee duh.
Maar het is nog niet zeker of we ons huidige Novell-based netwerk aanhouden of dat we overstappen op een NT omgeving. Dit soort dingen (waar je van zou verwachten dat het toch wel algemeen bekend is, maar waar dan vervolgens niets over te vinden is) tellen dus mee in de uiteindelijke beslissing.

Verwijderd

Je kan gewoon over, zover mijn kennis rijkt (bezig met CNA) en zelf ook onderweg om van 2 naar 4 over te stappen op de zaak kan je gewoon door blijven draaien met de oude snapshots.

• TF
  • Laatst online: 22:12

TF

bla bla

FallenAngel666 schreef op 25 February 2003 @ 14:24:
[...]

Nee duh.
Maar het is nog niet zeker of we ons huidige Novell-based netwerk aanhouden of dat we overstappen op een NT omgeving. Dit soort dingen (waar je van zou verwachten dat het toch wel algemeen bekend is, maar waar dan vervolgens niets over te vinden is) tellen dus mee in de uiteindelijke beslissing.
blijf asjeblieft op netware!! Ik begin me er steeds meer aan te ergeren dat MS dozen terein winnen... Teerwijl netware toch echt de beste is! echt waar

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 10:14

Jaymz

Keep on moving !

Je kan je SnapShots gewoon blijven gebruiken. 't enige is dat de ZfD4Agent de ZEN2 policies niet uitleest :)

Ik ga m'n Applicaties overigens wel anders aanpakken. Vanaf ZEN4 kun je gebruik maken van zogenaande 'application dependencies' wat inhoud dat als je Applicatie1 hebt en Applicatie 2 als 'dependent' aangeeft (bij App1) NAL Applicatie 2 distribueerd als iemand Applicatie 1 aanklikt (Appl2 hoef je dan niet te associeren :))

Je zult dus je policies opnieuw moeten maken. 't voordeel is wel dat je de boel zeer gefaseerd kan uitrollen: ZEN4 is pas "actief" als je de PC upgrade (lees: de ZfD4Agent installeert waarbij meteen NAL4 wordt geinstalleerd), mocht je een clientUpgrade willen doen (4.83SP1 is recommended en mijn ervarig is dat je die inderdaad het beste kan draaien) doe die voordat je de ZfD4Agent installeert :)

'k heb de TID ff niet bij de hand, maar als de de client upgrade nadat je de ZfD4Agent hebt geinstalleerd loop je tegen wat problempjes aan (de nwgina.dll die met de client meekomt is niet geheel compatible met ZEN4 :))

Ik maak in ieder geval van de gelegenheid gebruik (ben ook bezig met de voorbereidingen van 2 naar 4) om de associering anders aan te pakken aangezien ik ze nu bij wijze van spreken per PC kan uitrollen. Doe ik dat na m'n upgrade heeft dat direct gevolgen voor de hele organisatie (wat ik dus niet wil in case of little foutjes die je altijd wel maakt :P)

Waarschijnlijk is Account Management (2.1 of 3.0) in jouw situatie iets waar je waarschijnljk wel naar wilt kijken :)

Trouwens: Voor ZEN4 heb je geen Netwareserver of Client nodig (dan moet je eDirectory overigens wel hebben draaien op je Windows Servers :P)

[ Voor 62% gewijzigd door Jaymz op 12-04-2003 20:07 ]

Pagina: 1