Toon posts:

Programma starten vanaf intranet-site

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Misschien een simpele vraag maar ik stel hem toch. Ik heb er al op gezocht en ik kwam een topic tegen waar je een plugin kon downloaden hiervoor, maar die link werkt niet meer :( .

De situatie:

Ik zit bij een bedrijf een intranet-site te ontwikkelen waar de medewerkers doucmenten, nieuws etcetera kun lezen en downloaden. Nu wil ik graag een pagina invoegen waarop medewerkers programma's kunnen starten die op de webserver staan opgeslagen (webpub-directory). Ik heb een hyperlink ingevoegd naar de locatie van het programma, vervolgens benader ik de site in Internet explorer vanaf een werkstation. Maar als ik de link aanklik dan vraagt die of ik wil downloaden of direct starten. Bestaat er een mogelijkheid om dit scherm niet weer te laten geven en direct het programma te starten ?

Dit is puur experimenteel, de webserver is dan ook PWS.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Uhm, ik denk niet dat dat gewenst en dus ook niet mogelijk is.... Stel je voor dat je ergens op een link klikt, en zonder dat je daar inspraak op hebt, start er een applicatie ofzo....

https://fgheysels.github.io/

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is niet voor niks dat dit gebeurt. Er zijn genoeg scenarios denkbaar waardoor het omzeilen van deze beveiliging enorme schade kan aanrichten (zeker in een bedrijfs omgeving!). Een plugin installeren zal ik dan ook ten zeerste afraden. Zeker waneer niet helemaal bekend is wat exact de werking en beperking van de plugin is. Het is immers nooit met zekerheid te zeggen of de plugin niet wordt getriggered door een andere dan van het intranet afkomstige pagina.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Met Java Web Start kan je een Java applicatie veilig lokaal installeren en starten via de browser, maar dan moet je applicatie uiteraard wel in Java geschreven zijn.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het niet verstandig is om te doen maar ik vroeg me af of dit uberhaupt mogelijk zou zijn. Nogmaals het is een experimenteel iets, dus het is niet zo dat dit toegankelijk is voor een 1000 werkplekken of zoiets.

2 mbravenboer: Nee, het is geen java-programma. Het is een premieberekeningsprogramma (assurantiekantoor).

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 14:32:
2 mbravenboer: Nee, het is geen java-programma. Het is een premieberekeningsprogramma (assurantiekantoor).
en dus is het geen java progrogramma? :)

Java is wel wat meer dan simpele applets. Hoewel de GUI wat traag is en wat schril afsteekt tegen de 'normale' gui van je os worden er toch nog wel wat desktop-applicaties gemaakt in java.

Verwijderd

Topicstarter
brammetje schreef op 25 February 2003 @ 14:36:
[...]

en dus is het geen java progrogramma? :)
In dit geval is het een Dos-programma :+ . Die kl*jo's weigeren na 8 versies nog steeds de overstap te maken naar een fatsoenlijke windows-omgeving met gui.

Verwijderd

kon dat niet met de server als trusted site in te stellen? Lokaal moet dat in ieder geval kunnen icm VBScript of zoiets

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 17:09:
kon dat niet met de server als trusted site in te stellen? Lokaal moet dat in ieder geval kunnen icm VBScript of zoiets
Dank je voor je medewerking, ik zal dat eens gaan uitpluizen. :)
Pagina: 1