Cubasis VST start niet op

Pagina: 1
Acties:

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:30
Ik ben voor een klant bezig Cubasis te installeren op een windows 2000 computer.

Wanneer ik deze versie 3.7.0 (voor zover ik kan zien) geïnstalleerd heb en opstart krijg ik in een flits het scherm te zien en is ineens weg. Oftewel hij start niet op.

Nu zit er op die cd nog een directory patch met een dll file die je moet kopieeren en overschrijven, echter die dll staat helemaal niet op de hardeschijf.

Ik heb nog geprobeerd de update te installeren maar die meld dat hij mijn versie niet kan updaten.

Daarna heb ik geprobeerd om de demo versie van Cubasis VST 3.7 te downloaden maar dat wil niet lukken omdat de ftp server van steinberg ontzettend traag is.

Nu is mijn vraag:
- Zijn er meer mensen met dit probleem? En weten die hoe het opgelost kan worden?
- Heeft er iemand die demo versie en kan die hem online zetten zodat ik die daar kan downloaden?

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:07

momania

iPhone 30! Bam!

Is Cubasis wel geschikt om op Win2k te draaien volgens de specs?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• TsiisSkaaf
momania schreef op 25 February 2003 @ 14:04:
Is Cubasis wel geschikt om op Win2k te draaien volgens de specs?
Ik zal eens proberen de Steinberg site te bezoeken, waarschijnlijk zal dat niet lukken vanwege mySql probleem op hun site... Is heeeeeeeeeeeel erg traag....

Verwijderd

dll file kopieren, iets zegt me dat dit geen legale versie is :P

Tja er zijn weinig cracks van cubasis/cubase die echt 100% werken. ;)

edit// ik kan gewoon perfect downloaden van steiny ftp server :)

probeer de cubase sx demo eens //edit

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 14:16 ]

• TsiisSkaaf
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 14:13:
dll file kopieren, iets zegt me dat dit geen legale versie is :P

Tja er zijn weinig cracks van cubasis/cubase die echt 100% werken. ;)
Attached is the updated ASIO DirectX driver dll which fixes a problem when launching the DirectX Control Panel from within Cubasis VST Creative Edition in Windows 2000.

Copy the file to the following location overwriting the existing version.
C:\Program Files\Steinberg\ASIO\
Ik kan je ervan verzekeren dat het een legale versie is.

• TsiisSkaaf
Dus jij kan die hele file in één keer downloaden met een lekker snelheid? Want ik kom niet boven de 16 bytes en dan krijg ik een timeout....

Verwijderd

He er staat bij creative edition, zit er wel een creative kaart in dat systeem ? mischien dat die daarom niet opstart, you never know :)

edit// mischien moet je je probleem maar op de forum van steiny posten, daar zitten meer mensen die je kunnen helpen dan hier denk ik ;) edit//

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 14:18 ]

Verwijderd

TsiisSkaaf schreef op 25 February 2003 @ 14:17:
Dus jij kan die hele file in één keer downloaden met een lekker snelheid? Want ik kom niet boven de 16 bytes en dan krijg ik een timeout....
naja lekker is anders ongeveer 36 kb/s , maar hij download wel gewoon de volledige file, ik heb namelijk net een update voor sx gedownload :)

• TsiisSkaaf
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 14:17:
He er staat bij creative edition, zit er wel een creative kaart in dat systeem ? mischien dat die daarom niet opstart, you never know :)

edit// mischien moet je je probleem maar op de forum van steiny posten, daar zitten meer mensen die je kunnen helpen dan hier denk ik ;) edit//
Jep 100% zeker creative live kaart. Ik zal het daar ook proberen te posten. Alleen die site werkt dus negen van de tien keer niet mee. MySQL error: To many connections. Fijn zo wel server.

Verwijderd

TsiisSkaaf schreef op 25 February 2003 @ 14:21:
[...]

Jep 100% zeker creative live kaart. Ik zal het daar ook proberen te posten. Alleen die site werkt dus negen van de tien keer niet mee. MySQL error: To many connections. Fijn zo wel server.
De ftp server van steiny heeft geloof ik max maar 300 connections, dus mischien had je net pech en logte je in toen alle 300 bezet waren.

Verder weet ik wel dat oudere versies van cubasis/cubase niet 100% werken met dx8.1 , als je een standaard install van windows 2000 hebt dan heb je dx7 en dan zal dit het niet zijn. Maar anders pleur dx8 eraf en sjek dan nog eens. En als je echt de update niet gedownload krijgt wil ik het wel voor je doen, doen moet je me maar ff mailen :)

edit// 14:26 de site is idd down nu :( //edit

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 14:26 ]

• TsiisSkaaf
Het zit zo met de win2k computer:

Ik werk als assistent-systeembeheerder op een HBO-school en daar wordt geheel windows geïnstalleerd aan de hand van installatie scripts. Volledig automatisch dus om dx8 eraf te gooien wordt lastig. Ondertussen heb ik die pc alwel geinstalleerd zonder policies dus opzich werkt hij nu hetzelfde als een normale installatie.

Dat van die connecties was ik jammer genoeg al achter, ben gister en vanmorgen al druk bezig geweest te downloaden, echter hetzelfde resultaat, trage stite. Ik zal het vanavond thuis ook nog eens proberen te downloaden. En ben nu bezig het forum van hun te bekijken, als ik geen mySql error krijg.

In iedergeval bedankt voor je hulp. Ik ga verder zoeken.....

• TsiisSkaaf
Na een bezoekje aan hun forum wordt gemeld dat cubasis 3.7 gekoppeld is aan de versies van cubase. Vanaf cubasis 3.0 is dat niet meer zo, ja lekker ingewikkeld. Maar die 3.7 draait dus inderdaad niet onder win2k. (Bron: http://forum.steinberg.net/en/ct/Forum2/HTML/000992.html)

Conclusie:
Een nieuwe versie aanschaffen.

XenoDaSouljah tnx voor het mee denken!

[ Voor 10% gewijzigd door TsiisSkaaf op 25-02-2003 14:39 ]

Verwijderd

Ja jammer dan houd het op helaas ......

Kijk wel even of er geen upgrade aanbiedingen zijn want die zijn er wel voor cubasis, scheelt weer een hoop geld :)
Pagina: 1