Toon posts:

Gebruiksduur accu laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• dannyattweakers
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2017
Hoi,
wie kan mij het verschil vertellen tussen de Li-ion en Nihm accu's?
En wat is de gemiddelde gebruiksduur van deze accu's?
B.v.d.

Anoniem: 77685

hangt helemaal van eht merk/type ed af. ik zou zeggen , zoek van twee de specs op en vergelijk ze. (Li-ion gaat naar ik zo dacht te weten over het algemeen langer mee dan Nihm)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DSB1983 schreef op 25 February 2003 @ 13:45:
Hoi,
wie kan mij het verschil vertellen tussen de Li-ion en Nihm accu's?
En wat is de gemiddelde gebruiksduur van deze accu's?
B.v.d.

Het verschil is vrij groot:

- NiMH heeft last van 'geheugeneffect'
- Li-Ion kan meer mAh verstouwen
- Li-Ion is duurder maar bijna altijd beter

Maar hoe lang de gebruiksduur is :?

Daarvoor geef je totaal geen info :/

Begin maar met

A) aantal mAh van de accu(s)
B) aantal W die de laptop slurpt (of iig CPU en GPU vermelden)

Soittakaa Paranoid!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dion_b schreef op 25 February 2003 @ 13:51:

[...]

Het verschil is vrij groot:

- Li-Ion kan meer mAh verstouwen
- Li-Ion is duurder maar bijna altijd beter

Maar hoe lang de gebruiksduur is :?

Daarvoor geef je totaal geen info :/

Begin maar met

A) aantal mAh van de accu(s)
B) aantal W die de laptop slurpt (of iig CPU en GPU vermelden)
En ook de brightness van je TFTje is erg belangrijk. Als ik mijn brightness helemaal naar beneden zet, dan gaat mijn accu +- een uur langer mee. :)

• dannyattweakers
Oke Li-ion beter maar als je naar Aldi laptop kijkt (2,6 GHz,enz. (zie aldi aanbieding)) dan zit daar een Li-ion bat. in en gaat i maar 1 uur 45 min mee, noem ik niet egt lang

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10 16:16

Remy

Moderator General Chat

I usually get 100% accuracy

DSB1983 schreef op 25 februari 2003 @ 14:20:
Oke Li-ion beter maar als je naar Aldi laptop kijkt (2,6 GHz,enz. (zie aldi aanbieding)) dan zit daar een Li-ion bat. in en gaat i maar 1 uur 45 min mee, noem ik niet egt lang
Accu's die echt lang meegaan: IBM, de nieuwste Li-ions, Toshiba, en de Dell Inspiron en Latitude series. Allemaal gaan ze over de 3 uur, wat voor een notebook met flinke specs heel netjes is. Ni-mh is goedkoper, maar de nadelen ervan worden boven al beschreven. Ik heb zelf een Topline Insignis 8500 Pro, en de accu gaat gemiddeld 2,5 uur mee. Dit is redelijk normaal. Wil je meer werktijd, neem gewoon een extra accu.

Geen zin in gesleep met een extra accu, of bij een stopcontact zitten met je adapter ingeplugd? Check dan wat PCsites/bladen met notebooktests, Zoals PCM of Computer! Totaal. Die hebben best betrouwbare accutests erbij. Ik geloof dat in een test van begin 2002 de duurste IBM winnaar was, met 4 uur en 20 minuten op 1 accu.

LinkedIn
Raspberry Pi 4 te koop
Twitter

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DSB1983 schreef op 25 February 2003 @ 14:20:
Nee, maar dat heeft er dus mee te maken dat de CPU en de GPU erg veel W slurpt. Er zijn op dit moment laptops met een mobile CPU en een desktop CPU op de markt, de mobile-CPU is gemaakt voor laptops en verbruikt minder W (en wordt ook een stuk minder warm). De desktop-CPU (welke dus ook in die Aldi/LidL-laptops zit) gebruiken gewoon even veel W als de standaard CPU's die je gebruikt in je eigen desktop PC.

Dat is de oorzaak. :) (vandaar vragen dion_b en Terw_Dan ook naar de specs)

• dannyattweakers
Oke dat is duidelijk maar dan een andere vraag: zijn de accu's universeel? dus als ik een Aldi laptop koop moet ik dan egt op zoek gaan naar een (2e) bijbehorende accu van medion? zijn er mensen die hier ervaring mee hebben??

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DSB1983 schreef op 25 February 2003 @ 15:14:
Oke dat is duidelijk maar dan een andere vraag: zijn de accu's universeel? dus als ik een Aldi laptop koop moet ik dan egt op zoek gaan naar een (2e) bijbehorende accu van medion? zijn er mensen die hier ervaring mee hebben??
Die dingen zijn niet universeel (vaak is het ook zo dat een accu uit een dell notebook niet in een andere dell past als het een andere serie is).

9 van de 10 keer komt dit doordat de accu gewoon een andere vorm nodig heeft en er een speciaal tooltje voor nodig is om hem erin te krijgen.

[Voor 14% gewijzigd door TERW_DAN op 25-02-2003 15:49]

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08-2021
Ik dacht dat NiMH geen last had van geheugen effect. Dat zijn toch NiCad accu's die dat hebben?

[Voor 7% gewijzigd door polleke op 25-02-2003 16:01]

Live PVoutput

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

polleke schreef op 25 February 2003 @ 16:01:
[...]

Ik dacht dat NiMH geen last had van geheugen effect. Dat zijn toch NiCad accu's die dat hebben?
NiMH had dat ook

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

NiMH vertoont gegarandeerd geen geheugeneffect. Wel dient vermeld te worden dat er tegenwoordig ook NiCd-accu's zonder geheugeneffect leverbaar zijn
bron

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Anoniem: 29226

NiMH heeft last van 'geheugeneffect' ? Idd, zoals tyrian ook al zegt is dit niet waar. Ik denk dat het voornaamste voordeel van lion batterijen is dat ze wat lichter zijn dan NiMH. Er is trouwens alweer een nieuwe lichtere opvolger. Deze zit oa in de sony-ericsson T68i, de lithium polymeer batterij. Dingetje weegt niks terwijl ie 700 mAh aflevert bij 3,6 V. Ik geloof ook dat het een gel is, maar dit is allemaal offtopic :D

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 19:22
Anoniem: 29226 schreef op 26 februari 2003 @ 15:08:
NiMH heeft last van 'geheugeneffect' ? Idd, zoals tyrian ook al zegt is dit niet waar. Ik denk dat het voornaamste voordeel van lion batterijen is dat ze wat lichter zijn dan NiMH. Er is trouwens alweer een nieuwe lichtere opvolger. Deze zit oa in de sony-ericsson T68i, de lithium polymeer batterij. Dingetje weegt niks terwijl ie 700 mAh aflevert bij 3,6 V. Ik geloof ook dat het een gel is, maar dit is allemaal offtopic :D
Ik weet niet zeker of dat lithium-polymeer zo geweldig is. Ik heb een t68i, en die heeft idd een geweldig lange standby en spreektijd (320 uur standby, spreektijd weet ik even niet). Maar ik heb hiervoor een t28s gehad, die had ook al een lithium-polymeer batterij (productiedatum ergens begin 2000), en die was waardeloos qua standby: 55 uur max. na 2 dagen normaal gebruik leeg dus...

Misschien was de technologie van li-po toen nog in ontwikkeling, de t28s is bij mijn weten de eerste die het had, of slurpte die telefoon absurd veel (was toen de kleinste en is nog steeds de platste).

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 00:42
mijn lapje trekt net 3 uur of zo iets op een accu. dit is alles een end naar benenden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 53709
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
heee luitjes ik heb ff een vraagie ik ben in het bezit van een toshiba satellite pro 2100 ik heb hem net een paar dagen. wie kan mij vertellen wat de oplaadtijd van deze accu is als ik hem wil opladen het duurt gwoon zoow lang. want ik was hem aant opladen de volgende dag was dat oranje lampje nog aant knipperen.
ik zie telkens maar dat oranje lampje dat knippert. als ik de laptop aan wil zetten tijdens het opladen doet ie ook niks. als ik mij accu eruit haal en er weer terug in doe dan doet ie het weer.
wie kan mij vertellen hoelang het duurt voor dat zown accu wer voll is.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee