write error met Sony cd-brander

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik heb hier een Sony cd-brander (cd-rewritable ook) en heb daarbij ook cd-r's van Sony zelf, 80 min. cd's..... bij het branden van mp3's naar de cd met behulp van Ahead Nero krijg ik een write-error.... ik heb op verschillende snelheden geprobeerd te branden: van 8x tot 40x.... maakte niks uit. Al meerdere cd's weggegooid hiermee... Ik heb verschillende mp3's geprobeerd... omdat het maybe aan de mp3's kon liggen, maar er verandert niets.... wil de cd's trouwens in normaal muziek formaat (.wav geloof ik?), zodat ik ze in de cd-speler kan doen....

Kan iemand me helpen??

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:26

SkyStreaker

Move on up!

Kun je misschien de write-error omschrijven? (Veelal staat er wel eens bij wat er fout IS gegaan)

Nero maakt er automatisch een audio-cd van hoor, als je in de wizard (of in file > new) een audio-cd aankiest. Dat is het probleem niet.

Heb je NERO wel legaal? :| Er zijn nero-versies die werken alleen met de bijgeleverde cd-brander namelijk.

Probeer er even achter te komen wat voor een sony-fikker je hebt. (de hardware eigenschappen ervan kan je oproepen in het "mijn computer" icoon > eigenschappen > hardware.

Dan kunnen we je beter helpen...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Om wélke Sony CD brander gaat het? Hoe oud is die en hoeveel CD's heb je er al mee gebrand? Heeft het voorheen wel gewerkt?

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

Valt waarschijnlijk weinig aan te doen.
Waarschijnlijk krijg je een Buffer Underrun, wat inhoudt dat je de data niet snel genoeg aangeleverd krijgt.
Dit kan komen omdat je hdd te traag/vol zit, of dat je teveel programma's geinstalleerd/geopend hebt...

• kingnbajam
het betreft de Sony CD-RW CRX195E4.....

Voorheen, weekje geleden, kon ik er wel gewoon mee branden.... Nero software is trouwens gewoon legaal, zat bijgeleverd bij de pc... originele versie....

Ik zal eens kijken of programma's uitschakelen helpt... zoveel draait er eigenlijk niet, meestal msn, kazaa, virusscanner etc.

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
De meeste Sony's zijn beveiligd voor andere brandproggies dan die er bij is geleverd :( :( :( . Ik ken iemand die de zelfde problemen heeft, maar dat ding wil alleen fikken met B's Recorder Gold 5. En dat programma brand egt nix.

• kingnbajam
Hmmm.... Ahead Nero zat hier bijgeleverd hoor, en voorheen kon ik zonder problemen branden....

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Messchien kun je de log van nero hier neer zetten daar kunnen we meer mee ;)

Over die sony cds ben ik ook niet echt te vreden ze kunnen wel gebrand worden op hoge snelheden zoals 40x maar vaak slecht leesbaar ook op 24x brand hier met lite-on burner

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

lichtelijk off-topic, ik raad philips cd's aan! lite-on 48x24x48x en geen problemen, ook niet met audio op 48x speed.

Okay, nero is bijgeleverd. Goed, nu zeg je "en voorheen", en hoe lang is dat?

En misschien dat een flash helpt en GEK genoeg, de nieuwste (of misschien oudere) moederbord-drivers ivm. IDE.

[ Voor 26% gewijzigd door SkyStreaker op 25-02-2003 14:57 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• kingnbajam
ik zal zo weer een cd proberen te branden... ik post het resultaat hier wel voor de volledigheid...

• kingnbajam
ok boyz, het is me toch gelukt! :) Ik heb zo min mogelijk programma's geprobeerd te draaien... dus MSN en Kazaa etc. uitgezet... en nu werkt het weer prima. Wel vaag, maar goed....

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Kazaa was het waarschijnlijk, als je veel upload/download is je HD natuurlijk ook hard bezig. Buffer underrun gegarandeerd ;)

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

tranztaz schreef op 25 February 2003 @ 16:23:
Kazaa was het waarschijnlijk, als je veel upload/download is je HD natuurlijk ook hard bezig. Buffer underrun gegarandeerd ;)
Daarom is het zo reuze handig om echt meerdere harde schijven in de PC te hebben ipv 1 grote. Dan kun je branden vanaf een 'rustige' schijf en downloaden naar een andere schijf en je OS staat op de OS schijf. Blijft alles lekker snel werken.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Hmmm... Denk je? Misschien met ATA, maar echt niet met je standaard IDE primary & secondary configuratie. Wellicht als je fikt vanaf een SM/SS configuratie als kazaa alleen bezig is op de PM. Fikken vanaf een 'rustige' PS zit er niet in omdat het dataverkeer van de PM ook in de weg zit. Corrigeer me als ik het fout heb.

Verwijderd

Buffer Underrun op een brander die 40x kan? dat lijkt mij dus niet ...
Vanaf 12x hebben ze daar al dingen voor toch? (SMART X enzo)

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

tranztaz schreef op 25 februari 2003 @ 16:34:
Hmmm... Denk je? Misschien met ATA, maar echt niet met je standaard IDE primary & secondary configuratie. Wellicht als je fikt vanaf een SM/SS configuratie als kazaa alleen bezig is op de PM. Fikken vanaf een 'rustige' PS zit er niet in omdat het dataverkeer van de PM ook in de weg zit. Corrigeer me als ik het fout heb.
Het gaat er vooral om dat de koppen van de HD niet hoeven heen en weer te ratelen, want dat scheelt erg veel.

Als ik bv thuis een film van 1 HD naar een andere copy en dan op de OS HD bv Photoshop start, dan gaat dat allemaal rap. Maar doe maar eens een copy van een film VAN de OS HD NAAR de OS HD EN start Photoshop ook op, zie dan het resultaat, SUPER traag.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 21:12

Wildfire

Joy to the world!

Plofkotje schreef op 25 February 2003 @ 14:12:
De meeste Sony's zijn beveiligd voor andere brandproggies dan die er bij is geleverd :( :( :( . Ik ken iemand die de zelfde problemen heeft, maar dat ding wil alleen fikken met B's Recorder Gold 5. En dat programma brand egt nix.
Dan moet 'ie Windows maar eens schoon installeren. Wat jij hier zegt is grote nonsens. Alle CD-RW drives werken gewoon met alle CD-R(W) software...

Als dat niet zou zijn, dan zou de betreffende fabrikant zichzelf compleet uit de markt prijzen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1