Toon posts:

Gforce 4 MX 440 problemen op XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had laatst een gforce 4 MX 440 gekocht, btje low budget maarja moet toch iets hebben he :). Maar nu heb ik er dus echt giga problemen mee. Mijn beeldscherm freezed echt vaak, en blijft dan ongeveer 15 seconden stil, en het helebeeld word dan als het ware gesplits en door elkaar geschud. Nu dag ik eerst dat het aan mijn pc lag, dus na een keer formatteren nog een keer gechecked en ja hij doet nogsteeds lomp.

Bij het installeren van mijn driver krijg ik ook zo'n foutmelding:

This software you are installing for this hardware ( NVIDIA GeForce 4 MX 440 ) has not passed Windows Logo tesing to verify its compatibility with Windows XP.

ze raden dan aan op niet door te gaan met het installeren, maar dat had ik dus wel gedaan die 1ste keer.

Nu sta ik dus met een geformatteerde pc, zonder die geinstalleerde driver, maar ik wil eigelijk wel die shit gebruiken natuurlijk, weet iemand hier een oplosing voor ofzo ?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 13:24:
Bij het installeren van mijn driver krijg ik ook zo'n foutmelding:

This software you are installing for this hardware ( NVIDIA GeForce 4 MX 440 ) has not passed Windows Logo tesing to verify its compatibility with Windows XP.
Als je die melding niet wil krijgen moet je een WHQL-gecertificeerde driver gebruiken, die op de website van Nvidia te downloaden is, maar het lijkt me sterk dat dat het probleem oplost...

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een oplossing ?

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 12:10

Willem2

Ω is futile

als jij wat meer hardware info geeft misschien wel ja...

- mobo
- RAM & fsb
- vermogen voeding
- detonator versie
- etc.

hoe doet XP het zonder de detonator driver trouwens? wel ok?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Tom S. schreef op 25 February 2003 @ 13:27:
[...]

Als je die melding niet wil krijgen moet je een WHQL-gecertificeerde driver gebruiken, die op de website van Nvidia te downloaden is, maar het lijkt me sterk dat dat het probleem oplost...
Die melding krijg ik ook altijd, ik kan daarna gewoon door installeren en het werkt allemaal perfect :/.
Die symptomen lijken heel erg op een te hoog geklokte/slecht gekoelde core. Ik kreeg namelijk ook zult soort problemen toen de heatsink niet goed vast zat op mijn GF4.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Willem2 schreef op 25 February 2003 @ 20:20:
als jij wat meer hardware info geeft misschien wel ja...

- mobo
- RAM & fsb
- vermogen voeding
- detonator versie
- etc.

hoe doet XP het zonder de detonator driver trouwens? wel ok?
XP werkt opzich wel, maar als ik scroll bij een pagina gaat ie bijvoorbeeld langzaam, en voor de rest, ik heb 512k ram, en voor de rest zou ik het echt niet weten....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 20:25:
[...]

XP werkt opzich wel, maar als ik scroll bij een pagina gaat ie bijvoorbeeld langzaam, en voor de rest, ik heb 512k ram, en voor de rest zou ik het echt niet weten....
zal wel 512 Mb ram zijn zeker? ;)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik heb nu ook een GF4mx400 (tijdelijk tot de 9700pro), en draai de deto's 41.09. Ik krijg hetzelfde scherm, maar hier loopt alles vrij normaal (buiten mn spontane reboots, maar das denk mn voeding). Staat anders je refresh niet te hoog? Wel kreeg ik zulke "problemen" toen ik te hoog ging klokken met mn (al overleden) gf3 kaart..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:08
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 20:25:
[...]

http://www.aida32.hu/download/aida32ee_330.exe

Daarmee kan je zien wat er allemaal in je pc zit, erg handig om te weten als je veel gaat posten op dit forum :Y)

VB:

Afbeeldingslocatie: http://www.aida32.hu/screenshot/shot1.gif

[ Voor 11% gewijzigd door Sir_Killalot op 25-02-2003 20:38 ]

Verwijderd

Ik heb ook problemen gehad met mij GF4 MX440 onder windows XP. Bij mij zat het in de VIA AGP drivers. Ik weet niet hoe de nieuweste zijn, maar een paar versies terug gaven dus problemen. Ik heb toen nog oudere gebruikt.

Check FIFA 2003 en GF 4 MX440

en eventueel: http://support.microsoft.....aspx?scid=kb;NL;NL321938

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 21:23 ]

Pagina: 1