Toon posts:

CS problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar maanden problemen bij CS, in de vorm van lag-spikes.

Zodra ik in een open veld kom, er veel figuren in mijn scherm komen (bijv aan het begin van de ronde) of schiet met een automatisch geweer (AK) of scope geweer (AWP) gaat mijn ping van 50-60 naar over de 700. Het hoogste tot nu toe is 1500.
De spikes hebben deze vorm in net_graph 1: /\/\/\/\ met soms tussenposes als ik gewoon in een dicht veld loop. Het is eigenlijk vanuit het niets gekomen, zover ik weet geen drastische veranderingen.

Specs:

AMD athlon Thunderbird 1000 MHz
G-Force 2 MX 200 - 41.09_win2kxp patch
ASUS A7V Motherboard VIA KT133 AGPset - default windows drivers
256 MB SD-RAM
768k/128k ADSL (MXStream)
3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX) #2 - default windows drivers
WDC WD40 0BB-00AUA1 SCSI Hard Disc
Windows XP Professional met alle hotfixes

Mijn netwerkkaart was eerst een Realtek RTL8029(AS)-based Ethernet Adapter (Generic), maar omdat het misschien daaraan zou liggen heb ik hem verwisselt en deze ligt nu naast me.

Mijn CS rates heb ik ontiegelijk veel mee lopen klooien, en degene waar ik het beste mee kon spelen waren:

hpk_maxsize "1"
cl_updaterate "60"
cl_download_ingame "0"
cl_allowdownload "0"
cl_allowupload "0"
cl_cmdrate "60"
rate "999999"

Zo komen ze rechtstreeks uit mijn config.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:

- CS reinstalleren
- Klooien met mijn config
- Andere netwerkkaart erin (ook in een ander slot)
- Andere drivers voor mijn G-Force 2 (41.09 zijn niet de optimale, maar ik krijg er de beste prestatie mee voor heel de pc)
- V-sync uitzetten
- Ander connectie programma gebruiken. Tot nu toe HLSW, All Seeing Eye en de ingame browser zelf getest.
- 'Mijn computer en gegevens beschermen tegen ongeoorloofde activiteiten van computerprogramma's' uitgezet
- Compatibiliteit verandert naar 98/Millenium en NT 4.0[/ME]
- Zoeken op het internet
- Zoeken op forums.counter-strike.nl
- Zoeken op dit forum
- Bellen met provider
- Config van iemand met zelfde internetverbinding gebruikt

Als laatste wanhoopsdaad heb ik mijn computer ook nog eens geformateerd, maar zelfs dit wilde niet helpen. Bij Planet konden ze niets doen, omdat mijn downloadsnelheid gewoon goed was.

Ik heb nu alles gedaan waar ik aan kan denken (en wat ik kan). Het laatste waar ik zover nog aan kan denken is dat een hotfix iets heeft verpest ergens in mijn instellingen, maar ik wil eerst weten of er nog iets anders is wat ik kan doen, voordat ik nog een keer formateer.

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

hmmh... een vriend van me heeft hetzelfde probleem.. hij zit bij multikabel/quicknet. Hij heeft ondertussen al een andere netwerkkaart/ander slot en een nieuw modem.. nieuwe utp pc-->modem, technische dienst is langsgeweest die heeft met een laptop geprobeerd-->nog steeds pingspikes om de zoveel seconden.

zit er niet ergens 1 of andere storingsbron langs je utp kabel/naast je modem oid?

edit:
Welkom op GoT btw :)

[ Voor 6% gewijzigd door Boboga op 25-02-2003 14:25 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50
Ik heb nu alles gedaan waar ik aan kan denken (en wat ik kan). Het laatste waar ik zover nog aan kan denken is dat een hotfix iets heeft verpest ergens in mijn instellingen, maar ik wil eerst weten of er nog iets anders is wat ik kan doen, voordat ik nog een keer formateer.
Wat is hotfix voor een fix?
En heb je CS al eens in een nieuwe map geinstalleerd zodat je een clean install hebt? En probeer het ook eens met zo min mogelijk programma's aan die internetverbinding hebben.

The devil is in the details.

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:45
hotfix word gedownload door windowsXP, en hij heeft 2 weken geleden zijn hele pc geformateerd om dit probleem, clean genoeg? ;)
ook heeft hij geen programma's open die internetverbinding gebruiken, dus geen kazaa, msn, irc

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=17113216,noline]Boboga schreef op 25 February 2003 @

edit:
Welkom op GoT btw :)
haha, dank je wel.

Ik kom net terug, en moet nu gaan leren, maar zoals sneezy al zei, mijn computer is 3 weken geleden geformateerd. Ik heb momenteel rond de 30 GB (van een mogelijke 40) vrij. Je zou toch zeggen dat na formateren het probleem toch buiten onszelf moet liggen, of heb ik het hier fout?

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat ik niet uit je post kan opmaken is of dit altijd al was met cs sinds je adsl hebt of dat het plots is gekomen.

Toen ik adsl kreeg had ik ook problemen met mijn ping in cs. De oplossing voor mij was m'n ethernet modem "tweaken" en sinds dien nooit meer ping problemen gehad. Die tweak is hier te lezen.

• 7ouis
  • Laatst online: 05-01 12:06
Peertje schreef op 25 februari 2003 @ 16:49:
Wat ik niet uit je post kan opmaken is of dit altijd al was met cs sinds je adsl hebt of dat het plots is gekomen.

Toen ik adsl kreeg had ik ook problemen met mijn ping in cs. De oplossing voor mij was m'n ethernet modem "tweaken" en sinds dien nooit meer ping problemen gehad. Die tweak is hier te lezen.
Same for me :>

• T7D_Sneezy
hij heeft al een jaar of 2 adsl, verder heeft het ook goed gewerkt onder XP (paar maanden), maar opeens kreeg ie van die rare lag spikes en gedoe.
Modem tweaken moet toch in principe niet nodig zijn?

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 22:29
Mja als modem tweaken de oplossing is, zou ik het wel doen. Was bij mij ook het geval.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Net_graph nooit op 1 zetten, daar ga je alleen maar harder van laggen en dropt je fps alleen maar van. Gebruik gewoon net_graph 3.
cl_updaterate "60"
cl_download_ingame "0"
cl_allowdownload "0"
cl_allowupload "0"
cl_cmdrate "60"
rate "999999"
je kan je client rate op oneindig zetten, maar deze word beperkt door de serverinstelling (waar je dus dan op dat moment speelt). Meestal is deze begrenzing 9999, op de wat betere servers is dit 25000. Ik raad dus aan om deze op 25000 te zetten, omdat hoger geen ene **** uitmaakt :).

cl_allowdownload en cl_allowupload hebben niets met je ingame ping te maken. Dit is alleen om de sprites van de medespelers te downloaden. (met een slechte verbinding kan je er in het begin van de map wel van laggen (of als je halverwege de map joined you get tha point ;) )

Kweet niet welke provider je hebt maar met elke adsl verbinding moeten deze settings kunnen (tenzij je een light abo hebt, maar basic voldoet gewoon):
cl_cmdrate 101
cl_updaterate 101
dit zijn voor beide de maximale variabele.

Belast je pc is (met 3dmark oid) en ping tijdens dit 3dmarken www.tweakers.net of een of andere site waar je zeker van weet dat ie geen pingspikes heeft.
Als je geen pingspikes ziet bij het pingen ligt aan het je cs instellingen. Heb je dit wel dat is dit waarschijnlijk je pc die te traag is om:
en te gamen
en je adslverbinding aan te sturen

Khoop voor je dat het het eerste is en dat je hiermee geholpen bent :)

[ Voor 42% gewijzigd door Black_Adder op 26-02-2003 02:27 ]

• T7D_Sneezy
een pc met deze specs moet makkelijk cs kunnen draaien en kunnen adsl'en
dat kan mijn oude 500mhz ook makkelijk, we hebben het hier nog over de dik 4(?) jaar oude Half life engine he, en de minimum system specs van adsl zijn een 166Mhz

ook heeft Grumps mijn settings en config gebruikt (ik woon in hetzelfde plaatsje en heb zelfde internetverbinding) en dat hielp ook niks, verder heeft hij ongeveer alle waarden op elke mogelijke manier ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een 3d mark gedraaid (2001 SE), ik kreeg 2258 marks eruit. Tijdens dit kon ik trouwens niet pingen, want zodra ik ALT+TAB deed, stopte hij ermee.

Ik heb dit probleem sinds 2 maanden ongeveer, maar XP en ADSL al langer (ADSL al bijna 2 jaar, MXstream+Planet) en XP zo ongeveer 7-8 maanden, dus hij heeft dit niet altijd gedaan.

• Hahn
Je 3D Mark score is best netjes voor jouw videokaart. Heb je al eens een dualboot overwogen? Ook al is het alleen maar om te testen, het kan weinig kwaad :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog nooit eigenlijk. zou het dan toch door XP kunnen komen? Want als dat zo is gooi ik er 98 (of raden jullie een andere aan?) er zo op.

Ik heb nu ook van een vriend te horen gekregen dat het met een router ook opgelost is, is dit mogelijk? Want een router is zo gekocht :)

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 13:07:
Nee nog nooit eigenlijk. zou het dan toch door XP kunnen komen? Want als dat zo is gooi ik er 98 (of raden jullie een andere aan?) er zo op.

Ik heb nu ook van een vriend te horen gekregen dat het met een router ook opgelost is, is dit mogelijk? Want een router is zo gekocht :)
Daarom zeg ik... tweak die moden en hij "verandert" in een router.

• T7D_Sneezy
maar is het dan 100% zeker opgelost?

• Hahn
T7D_Sneezy schreef op 26 February 2003 @ 16:52:
maar is het dan 100% zeker opgelost?
Dat weet je pas als je het hebt uitgeprobeerd. Als je niks doet is er een kans dat dat de oplossing is :P

Verwijderd

Topicstarter
naja, sneezy gaat een week op vakantie, en als ie terugkomt gaan we het proberen.

Maar ondertussen, welke OS kan ik er het beste als dualboot OS opzetten?

• Hahn
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 22:52:
naja, sneezy gaat een week op vakantie, en als ie terugkomt gaan we het proberen.

Maar ondertussen, welke OS kan ik er het beste als dualboot OS opzetten?
Ik zou Windows XP erop laten en Windows 98 erbij zetten. Windows 2000 is dezelfde opzet als Windows XP dus de kans is niet erg groot dat je daarmee meer succes zal hebben. Windows ME is gewoon brak, Windows 95 is te oud, dus Windows 98 is de beste keuze :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank je wel, met een beetje geluk kan ik het vanavond al proberen, anders wordt het pas eind volgende week.

Ik hou jullie op de hoogte

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, toen ik daarna bij mijn sound opties EAX aan had gezet was het probleem direct weg. Vreemd maar waar, het kan aan je geluidskaart liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ook al geprobeerd, tevens high-quality sound uitzetten, maar geen succes. Toch bedankt.

Verwijderd

Je rate zetting staat wel achterlijk hoog (9999) zet dat es naar 4000 of wat minder.

• Hahn
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 20:28:
Je rate zetting staat wel achterlijk hoog (9999) zet dat es naar 4000 of wat minder.
Dat staat goed hoor, dat is gewoon het maximum en daar werkt het het beste op :)

Verwijderd

Echt niet, in een lan misschien maar niet online, rate is je instelling voor je hoeveelheid packets. Een normale gameserver zit ergens in de 2000-4000 dus als je je rate hoger ingesteld gaat je pc wachten op meer packets die er niet zijn en niet komen.

Verwijderd

Topicstarter
met 4000 rate krijg ik een vaste ping van 200, en dan nog eens die spikes erop lukt het al helemaal nie meer.

Verwijderd

Het kan natuurlijk ook zijn dat je internet connectie gewoon brak is op het moment, als je ping hoog is ligt dat aan je ISP.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Volgens mij is dit weer de XP+ADSL bug, zet windows2000 erop of zet een router tussen je adsl en je pc :)

• T7D_Sneezy
Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 22:01:
Het kan natuurlijk ook zijn dat je internet connectie gewoon brak is op het moment, als je ping hoog is ligt dat aan je ISP.
ik woon een paar straten verder en hier er is niks aan de hand :)
en zoeits duurt ook geen paar maanden zoals je had kunnen lezen

Verwijderd

Topicstarter
Black_Adder schreef op 27 februari 2003 @ 22:15:
Volgens mij is dit weer de XP+ADSL bug, zet windows2000 erop of zet een router tussen je adsl en je pc :)
Daar hoop ik dus ook op, maar ik moet ff windows 98 vinden...die werd me al eerder aangeraden.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
ik had ook lag pikes toen ik cs draaide ism zonealarm (pro)
uitzette is een optie maar dan ben je weer onveilig
ff geklooit met instellinge, en wat blijkt
ff eax geluid aanzette en het werkte (probeer maar is)

btw, za is niet zon super goede, neem veel liever norton personal firewall
werkt stukke beter

veel suxes

• T7D_Sneezy
EAX sound hielp ook niet, en hij heeft geen firewall

Verwijderd

ZIjn de kabels wel in orde? Staat je 10/100 NIC niet op 100 geconfiged? Dwz netwerk kaart naar auto detect zetten.

• Hahn
Als er wat met de kabels aan de hand zou zijn zou je er altijd last van hebben en niet alleen als er geschoten wordt oid.

Haal je wel genoeg FPS, want misschien stijgt je ping ook als je PC een te lage framerate heeft.

• T7D_Sneezy
zijn fps blijft gewoon goed (minimaal 50), dat is het rare eraan, dus het is gewoon Xp+adsl+cs

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 12:29:
ZIjn de kabels wel in orde? Staat je 10/100 NIC niet op 100 geconfiged? Dwz netwerk kaart naar auto detect zetten.
Nee, heb ik expres nog naar gekeken

Verwijderd

Nog een poging: staat je CS grafx instelling op software ipv OpenGL (r0><0rz) of Direct3d (su><0rz)

Verwijderd

Topicstarter
Altijd al OpenGL geweest, met Direct3d krijg ik verneukt beeld (zwatre gaten waar muren moeten zitten, kan door somming muren heenkijken) en met software mode kom ik niet boven de 30 fps uit

Verwijderd

ik denk dat je het probleem moet zoeken bij je hardware / modem. btw die rate die in je begin post staat is wel ERG hoog. probeer eens

code:
1
2
3
rate 12500
cl_updaterate 70
cl_cmdrate 60

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 18:00:
ik denk dat je het probleem moet zoeken bij je hardware / modem. btw die rate die in je begin post staat is wel ERG hoog. probeer eens

code:
1
2
3
rate 12500
cl_updaterate 70
cl_cmdrate 60
mijn rate is zo op zijn beste, krijg nu goede ping als ik tegen een muur aansta (en met 12500 nie).

Maar welk deel van mijn hardware bedoel je dan, want ik weet zo ook nie wat het allemaal kan zijn.

Verwijderd

Hij bedoelt dat er misschien een foutje in je modem zit...
Pagina: 1