Ik heb sinds een paar maanden problemen bij CS, in de vorm van lag-spikes.
Zodra ik in een open veld kom, er veel figuren in mijn scherm komen (bijv aan het begin van de ronde) of schiet met een automatisch geweer (AK) of scope geweer (AWP) gaat mijn ping van 50-60 naar over de 700. Het hoogste tot nu toe is 1500.
De spikes hebben deze vorm in net_graph 1: /\/\/\/\ met soms tussenposes als ik gewoon in een dicht veld loop. Het is eigenlijk vanuit het niets gekomen, zover ik weet geen drastische veranderingen.
Specs:
AMD athlon Thunderbird 1000 MHz
G-Force 2 MX 200 - 41.09_win2kxp patch
ASUS A7V Motherboard VIA KT133 AGPset - default windows drivers
256 MB SD-RAM
768k/128k ADSL (MXStream)
3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX) #2 - default windows drivers
WDC WD40 0BB-00AUA1 SCSI Hard Disc
Windows XP Professional met alle hotfixes
Mijn netwerkkaart was eerst een Realtek RTL8029(AS)-based Ethernet Adapter (Generic), maar omdat het misschien daaraan zou liggen heb ik hem verwisselt en deze ligt nu naast me.
Mijn CS rates heb ik ontiegelijk veel mee lopen klooien, en degene waar ik het beste mee kon spelen waren:
hpk_maxsize "1"
cl_updaterate "60"
cl_download_ingame "0"
cl_allowdownload "0"
cl_allowupload "0"
cl_cmdrate "60"
rate "999999"
Zo komen ze rechtstreeks uit mijn config.
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- CS reinstalleren
- Klooien met mijn config
- Andere netwerkkaart erin (ook in een ander slot)
- Andere drivers voor mijn G-Force 2 (41.09 zijn niet de optimale, maar ik krijg er de beste prestatie mee voor heel de pc)
- V-sync uitzetten
- Ander connectie programma gebruiken. Tot nu toe HLSW, All Seeing Eye en de ingame browser zelf getest.
- 'Mijn computer en gegevens beschermen tegen ongeoorloofde activiteiten van computerprogramma's' uitgezet
- Compatibiliteit verandert naar 98/Millenium en NT 4.0[/ME]
- Zoeken op het internet
- Zoeken op forums.counter-strike.nl
- Zoeken op dit forum
- Bellen met provider
- Config van iemand met zelfde internetverbinding gebruikt
Als laatste wanhoopsdaad heb ik mijn computer ook nog eens geformateerd, maar zelfs dit wilde niet helpen. Bij Planet konden ze niets doen, omdat mijn downloadsnelheid gewoon goed was.
Ik heb nu alles gedaan waar ik aan kan denken (en wat ik kan). Het laatste waar ik zover nog aan kan denken is dat een hotfix iets heeft verpest ergens in mijn instellingen, maar ik wil eerst weten of er nog iets anders is wat ik kan doen, voordat ik nog een keer formateer.
Zodra ik in een open veld kom, er veel figuren in mijn scherm komen (bijv aan het begin van de ronde) of schiet met een automatisch geweer (AK) of scope geweer (AWP) gaat mijn ping van 50-60 naar over de 700. Het hoogste tot nu toe is 1500.
De spikes hebben deze vorm in net_graph 1: /\/\/\/\ met soms tussenposes als ik gewoon in een dicht veld loop. Het is eigenlijk vanuit het niets gekomen, zover ik weet geen drastische veranderingen.
Specs:
AMD athlon Thunderbird 1000 MHz
G-Force 2 MX 200 - 41.09_win2kxp patch
ASUS A7V Motherboard VIA KT133 AGPset - default windows drivers
256 MB SD-RAM
768k/128k ADSL (MXStream)
3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX) #2 - default windows drivers
WDC WD40 0BB-00AUA1 SCSI Hard Disc
Windows XP Professional met alle hotfixes
Mijn netwerkkaart was eerst een Realtek RTL8029(AS)-based Ethernet Adapter (Generic), maar omdat het misschien daaraan zou liggen heb ik hem verwisselt en deze ligt nu naast me.
Mijn CS rates heb ik ontiegelijk veel mee lopen klooien, en degene waar ik het beste mee kon spelen waren:
hpk_maxsize "1"
cl_updaterate "60"
cl_download_ingame "0"
cl_allowdownload "0"
cl_allowupload "0"
cl_cmdrate "60"
rate "999999"
Zo komen ze rechtstreeks uit mijn config.
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- CS reinstalleren
- Klooien met mijn config
- Andere netwerkkaart erin (ook in een ander slot)
- Andere drivers voor mijn G-Force 2 (41.09 zijn niet de optimale, maar ik krijg er de beste prestatie mee voor heel de pc)
- V-sync uitzetten
- Ander connectie programma gebruiken. Tot nu toe HLSW, All Seeing Eye en de ingame browser zelf getest.
- 'Mijn computer en gegevens beschermen tegen ongeoorloofde activiteiten van computerprogramma's' uitgezet
- Compatibiliteit verandert naar 98/Millenium en NT 4.0[/ME]
- Zoeken op het internet
- Zoeken op forums.counter-strike.nl
- Zoeken op dit forum
- Bellen met provider
- Config van iemand met zelfde internetverbinding gebruikt
Als laatste wanhoopsdaad heb ik mijn computer ook nog eens geformateerd, maar zelfs dit wilde niet helpen. Bij Planet konden ze niets doen, omdat mijn downloadsnelheid gewoon goed was.
Ik heb nu alles gedaan waar ik aan kan denken (en wat ik kan). Het laatste waar ik zover nog aan kan denken is dat een hotfix iets heeft verpest ergens in mijn instellingen, maar ik wil eerst weten of er nog iets anders is wat ik kan doen, voordat ik nog een keer formateer.