omdat screenshots niet onder dos kunnen gemaakt is mijn vraag of iemand een screenshot van een bootscherm heeft (multiple OS). op google heb ik ook gezocht maar daar vind je geen geschikte...thx
dat maakt niet uit, ik moet gewoon 2 of meer besturingssystemen zien (zwart-wit)
windows2000 en 98 of xp ofzo...
windows2000 en 98 of xp ofzo...
Je kan volgens mij met VMware makkelijk een bootscherm-screenshot maken, toch?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Ja, dat kan.anandus schreef op 25 februari 2003 @ 13:24:
Je kan volgens mij met VMware makkelijk een bootscherm-screenshot maken, toch?
ik heb VMware nu niet geinstalleerd, dus ik kan je niet helpen.
Pak anders een digitale camera en maak dan een screenshot!!
Het zal denk ik om een presentatie gaan oid? Dan maak je toch een schermopmaak zoals die er uit zou moeten zien in een batch-file oid? gewoon kwestie van voor iedere regel een @echo zetten. Dat ziet is namelijk als af te beelden tekst. Aan het einde zet je een @pause dan pauzeert ie maar geeft ie geen melding weer. Tekst van de bootmanager er in en klaar. Dan die batch-file full-screen runnen, screenshot nemen,alt-tab om naar windows te gaan en plakken in bijv photo-editor.
Onder het motto: niet goedschiks, dan kwaadschiks dus
Onder het motto: niet goedschiks, dan kwaadschiks dus
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Op mijn screenshot pagina heb ik een paar VM plaatjes staan waarin Windows 98 wordt opgestart, en Mandrake Linux:
http://dracuul.tripod.com/tmp/desk-shots.html
http://dracuul.tripod.com/tmp/desk-shots.html
Denk dat dit makkelijker isThe_Eagle schreef op 25 February 2003 @ 13:34:
gewoon kwestie van voor iedere regel een @echo zetten. Dat ziet is namelijk als af te beelden tekst. Aan het einde zet je een @pause dan pauzeert ie maar geeft ie geen melding weer.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| @echo off cls echo Bootloader echo ---------------------------------------- echo 1. Microsoft Windows 98 echo 2. Microsoft Windows 2000 Professional echo 3. Debian GNU/Linux pause |
Gaat dus om die eerste regel met @echo off
op www.hanmar.mine.nu staat in download section een tool die heet reshacker. Middels deze tool kun je dll's openen en ook de plaatjes die erin staan bekijken kopij maken ect ect. Mocht je nog plaatjes voor je presentatie nodig hebben kun je deze tool gebruiken als je weet in welke dll het plaatje staat dat je nodig hebt.
ps dit geld niet voor het bootscreen helaas.
ps dit geld niet voor het bootscreen helaas.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()