Toon posts:

Een leuke 5.1 speakerset tot fl2500, suggesties???

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een leuke 5.1 speakerset voor bij m'n STR-DB930 receiver (dus 2x front, 2x rear, center en subwoofer) tot zo'n 2500 gulden. Ik heb er niet echt ontzettend veel verstand van watbetreft surround, dus alle hulp is welkom!

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Als je mij di 3500,- opstuurt krijg jij van mij een Dolby Digital 5.1 surround sound speaker setje >:) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het was fl 2500,-....

en hou die Cambridge-shit |:( maar lekker bij je! >:)

Verwijderd

Energy take 5.
2495 gulden bij www.hobo.nl

Top setje.

Verwijderd

Energy Take 5 inderdaad. Is erg goed!

Zelfs Clint Eastwood heeft er een. :) ;) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan op die website geen specificaties vinden van die speakers. Maar ze zien er inderdaad wel erg goed uit moet ik zeggen! Ik heb echter wel altijd het idee dat zuilspiekers beter klinken, misschien dat dat met surround niet echt nodig is, maar kan iemand daar een lichtje op schijnen?

Verwijderd

Nou, Kijk eens op www.audioreview.com , daar staat deze set, als geheel, met de nodige tips, adviezen etc.
verder kan ik je zeggen dat als je geen gigantische kamer hebt de wat kleinere luidsprekertje in principe uitstekend voldoen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:21

JT

VETAK y0

Satelietten geven meestal een iets mindere middentoon. Ik raad je dit aan : 4x mission 701, 1 x mission 70c2, 1 x Paradigm PDR 10/Yamaha actieve sub.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op donderdag 16 november 2000 20:15 schreef crasher het volgende:
Weet iemand een leuke 5.1 speakerset voor bij m'n STR-DB930 receiver (dus 2x front, 2x rear, center en subwoofer) tot zo'n 2500 gulden. Ik heb er niet echt ontzettend veel verstand van watbetreft surround, dus alle hulp is welkom!
:r Kan je dit zelf niet?!?! :r

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

De speakers van een van mijn wat mindere hifi merk "technics" schijnen ook vrij geod te zijn:

de SB-AS500 subwoofer
SB-M300mk2 front
SB-S500 bipolair surround
Sb-C500 Center

Dit alles kost 2095,- en volgens het volgens mij niet volledig onafhankelijke blad "DVD-magazine" komt de klank "treffend" overeen met een setje 602/601/CC6 van B&W en dat is zekers goed.

Voor het geld kan je het een kans geven.
www.panasonic.nl misschien staat er wat over op

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
BAH ik moet even wat over zeggen over Xanadu :r
:r Kan je dit zelf niet?!?! :r
Jezus man! Waar denk je dat je mee bezig bent?! Dit persoon wil 2500 piek uitgeven aan surround set, en wil graag dat datgene wat hij koopt een goede set is en dus komt ie hier om raad vragen. En wat krijg ie? Zo'n reactie van jou. Flikker toch op man, hij kan er ook niets aan doen dat jij een moeilijke jeugd gehad hebt. :r

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
Nee Xanadu, ik moet ook toegeven dat ik jouw reactie een beetje triest vind. Ik heb me in m'n vrije tijd de tandjes gewerkt om dat bedrag bijelkaar te sparen, en dan wil ik het wel GOED uitgeven, en niet na een paar dagen erachter komen dat ik beter een ander setje had kunnen kopen! Daarom wilde ik graag wat adviezen van de mensen hier, zodat ik al een idee had van wat ik zou kunnen kopen...

En trouwens, jij denkt veel verstand van audio te hebben (begrijp ik uit je reactie), maar iedereen heeft weer verstand van wat anders. Zo lul ik jou waarschijnlijk helemaal zoek als het gaat om 2takt-motoren en lul jij mij zoek als het gaat om audio, maar daarom kom ik hier dus om advies vragen...

Verwijderd

voor dit geld kun je de hele 300 serie van B&W kopen met als front speakers de 305 en als rear de 302. Ik heb deze set exclusief de sub hier thuis staan. De sub wil ik volgend jaar er nog bij aanschaffen maar zonder de sub heb je ook al een heel goed en overtuigend geluid, en hard :7

Het beste is denk ik wel dat je eens gaat luisteren in een goede audio zaak en een aantal speakers als tannoy,kef,b&w uitprobeert.
mzzl jeroen

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch maar voor dat Take5 setje met de subwoofer ga, lijkt me een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb een hoop positieve reacties gelezen op audioreview.com en ik hoop dat ik volgende week zelf kan gaan luisteren bij Hebo. Bedankt voor alle reacties!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb de Take5 zelf ook gehoord, en het klinkt ontzettend :9~. Maarja, ik had toevallig niet 2500,- op zak ;) dus ben nu maar zelf aan het bouwen..

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een hoop positieve reacties gelezen op audioreview.com
Daar zou ik niet teveel op doen, het is een leuke sait om globaal een indruk te krijgen, maar mijn indruk is dat de meeste mensen hun pas aangeschafte apparatuur niet objektief reviewen, ze gaan natuurlijk niet hun nieuwe aanwinst de grond inboren.

Verwijderd

En ik maar denken dat Energy's "wel aardige" speakertjes waren, niet echt bijzonder. Kene het merk niet maar hier beneden in de TV-kamer hebben we ook Energy-speakers. Voor achter twee Pro Series .5 en voor Center een EC-100. Al iets ouder. Voor de voor-speakers voorlopig nog vrij oude Technics.

Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal en ben geen kenner, maar ben toch al verscheidene malen behoorlijk onder de indruk geweest van het systeem hier. Het is toch wat anders dan die Creative setjes, dat heb ik wel gemerkt...

Verwijderd

Ok ok, niet helemaal tactvol van me, crusher en Knakker.. |:(
Maar je moet het ook van de andere kant bekijken, dat je op het het forum doodgegooit wordt door dit soort topic's.
Desalnietemien :P kan je met dit soort vragen ook terecht op http://forum.hifi.nl of je lokale hifiboer. Of ga anders eens naar tijdschriften handelaren om je daar eens te orriënteren.

Verwijderd

Tja 't kon ietsie subtieler ;), maar hij heeft wel een beetje gelijk. Er zijn al meerdere topics geweest over dit soort setjes...

Het is wel slim van je om het ook hier te vragen, maar ik denk echt dat ze je bij een echte HiFi-zaak (waar ze dus geen wasmachines en haardrogers verkopen;)) veel beter kunnen helpen, omdat je daar zelf kunt vergelijken (=beluisteren) en oordelen.

Veel succes met je keuze...

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Sja, dat was niet zo aardig ;). Komt doordat dit al de zoveelste topic is hierover, maar ik vind dat niet zo erg. Dit kan namelijk niet in FAQ komen eigenlijk, bovendien begin ik al standaard antwoorden te geven, wat het wat minder vervelend maakt. Ik sla bijvoorbeeld een audio tijdschrift open en zoek een setje speakers uit voor het genoemde bedrag die er het beste uitkomen. En eindig dan weer met het cliché dat je zelf moet gaan luisteren :). In dit geval zou ik eens Teufel speakers gaan beluisteren. Gewoon ff van te voren de zaak opbellen of ze die hebben staan. Ik heb geen persoonlijke ervaring met deze speakers, maar baseer me op ervaringen van anderen (en dat is gevaarlijk, dat weet ik).

Jag

Verwijderd

Jag:
Daar heb je gelijk in, maar er zijn wel meer dan 15.000 luidspreker merken... en dan is het wel handig van b.v. een audioblad dat ze al een beetje gaan voor selecteren, zodat je minder keuzes overhoudt. (en tuurlijk..., alles is persoonlijk)

Verwijderd

Volgens mij is een forum om vragen te stellen als je dat zelf niet weet of twijfelfs hebt.

Ik vind het ontzettend idioot dat andere mensen zich afreageren op iemand die voor een tip vraagt.

Trouwens inderdaad de topic staat al ergens anders, maar als je het goed bekijkt, staan de meeste topics ook al elders vermeld, dus over enkele weken hoeven we maar niks te vragen. Alles staat er toch, laten we leuk samen de search functie gaan gebruiken.

Leuk is dat.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:21

JT

VETAK y0

1 ding : wij kunnen je tips geven MAAR HET GAAT OM WAT JIJ MOOI VIND !!! als persoon A zegt : speakerset A is mooi en persoon b zegt : speakerset B is mooi, luister naar allebei en beslis zelf wat je het mooist vind en neem er de tijd voor !!!

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1