Hoe sla je hardware op in dozen?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Binnenkort ga ik verhuizen. Overal hier liggen computeronderdelen: In een kast, op de kast, en wat los in bakjes. Nu moet het in wat dozen mee.

Hoe kun je dat het beste doen?

Van sommige moederborden heb ik nog dozen, dus daar kan ik wel moederborden indoen. Dit geldt ook voor insteekkaarten?

Maar hoe doe je dat met insteekkaarten waarvoor je geen doos meer hebt?

Harddisks is een apart verhaal: Hoe vervoer en bewaar je die het gemakkelijkst in een doos? (als ik ze weer gebruik moeten ze nog werken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 18:01

job

pci-kaarten en hd's inwikkelen in bubbeltjesplastic en in een doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airwalker
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2011

Airwalker

t00t

Uhmz,

haal bij je lokale PC winkel een zooi anti statische zakjes op :)
Verpak al je hardware daarin, en leg een kussen van je bed in zo'n verhuis doos, leeg daar een stapel hardware op nog een kussen enz enz enz :)

Zo moet het wel veilig over komen d8 ik zo.

Jaaaaa, ik wil een Happymeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30200

Je kan ook bij de plaatselijke hardwarezaak vragen of ze een harddisk doos hebben. Met name het piepscuim wat daar in zit, kun je mooi harddisk's, PCI kaarten, geheugen, etc, in vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het in een anti statisch zakje zit is het wel goed genoeg
een kaartje zal niet zo snel doorbreken ofzo (wel eens geprobeerd, nooit echt gelukt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:00

Maximus

There is no substitute

vervoer zelf de dingen die je erg belangrijk vind zoals Computers. Doe wij thuis ook altijd de computers zelf en de rest mag allemaal mee met de verhuizers :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57803

Precies, voordat ik ging verhuizen heb ik eerst zelf m'n hardware in de auto vervoert en zelf op z'n plaats gezet. Dat is de beste garantie dat het heel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17839

M@ximuS schreef op 25 februari 2003 @ 16:14:
vervoer zelf de dingen die je erg belangrijk vind zoals Computers. Doe wij thuis ook altijd de computers zelf en de rest mag allemaal mee met de verhuizers :)
Dat mag niet bij elke verhuizer toch?
Sommige verhuizers willen toch liever dat je gewoon overal afblijft?

Maar over het vervoeren: antistatische zakjes en dan bubbeltjesplastic lijkt mij ook een goede oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61082

Anoniem: 17839 schreef op 25 februari 2003 @ 16:23:
[...]

Dat mag niet bij elke verhuizer toch?
Sommige verhuizers willen toch liever dat je gewoon overal afblijft?
eeeeeehhhh......pardon? t zijn je eigen spullen....... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17839

Anoniem: 61082 schreef op 25 February 2003 @ 16:33:
[...]

eeeeeehhhh......pardon? t zijn je eigen spullen....... :?
Ja, dat weet ik wel. Volgens mij heb ik dat wel 's van iemand gehoord. Dat hij niet zelf iets mocht gaan verhuizen.
Als het dan breekt ben je ook zelf verantwoordelijk, als zij het breken is het verzekerd.

Maar goed, als 't wel mag, ik vind 't prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Wij doen dat gewoon, we vervoeren zelf onze PC's om de simpele reden dat daar dingen opstaan wat voor ons belangrijk is. Em waarom zouden we dat zelf niet mogen doen? Als we de PC vervoeren voordat bvb Mast Verhuizbedrijf komt wat willen ze dan doen? niets :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ehm...gooi het allemaal op/door elkaar in een doos/lade.....werkt bij mij al jaaaaaaaaren. Zelfs mijn tere GUS Max 2.1 (met zelf gesoldeerd 8mb memorybankje) overleeft het keer op keer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75062

Gewoon in wat antistatische zakken stoppen en in een doos stouwen. Als je ook nog wil dat het heel blijft doe er dan antistatische zakken omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:58
M@ximuS schreef op 25 February 2003 @ 17:23:
Wij doen dat gewoon, we vervoeren zelf onze PC's om de simpele reden dat daar dingen opstaan wat voor ons belangrijk is. Em waarom zouden we dat zelf niet mogen doen? Als we de PC vervoeren voordat bvb Mast Verhuizbedrijf komt wat willen ze dan doen? niets :)
Anders haal je uit iedere PC de hd :), en die doe je in doosjes, vervoer je zelf. En de rest laat je doe ;). En dan op locatie schroef je eff de hd's er in :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 21:13
Mijn PC bleef tot het allerlaatst staan in me ouwe huis. Me ouders waren al paar dagen in het nieuwe huis alles in orde maken en in het oude huis stond alleen de koelkast nog, koffieapparaat en me pc. In pc kamer zat zelfs geen behang meer enzo.

Toen hebben we op de laatste dag me pc vervoert naar het nieuwe huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

je pc kon geen afscheid nemen :7 :P

nee tis erg verstandig wij doen dat ook :) of van te voren of erna

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 23:49

Speedpete

was barman

Ik top het altijd gewoon in bijv. schoenendozen, doosjes van hardware etc. Werkt prima. Insteekkaarten naast elkaar in doos, aanvullen met bubbelplastic en no problemo.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09-2024
gewoon zelf verhuizen met de auto.. laat die verhuizers er maar niet met hun handjes aan komen want dan blijft er weinig van heel.. die zijn nie zo zuinig op je spul ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17640

eerst pak je alles in in anti-statische zakjes, daarna doe je het in kartonnen dozen met aan de binnenkant dikgevulde "eierdoosschuimrubbers" ..
Pagina: 1