1 pc met twee netwerkkaarten: share is traag

Pagina: 1
Acties:

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Topicstarter
De bedoeling is als volgt:

Er ligt hier in huis een netwerkje met een 6-tal pc's. Deze zijn aangesloten via een hub, waar ook de kabelmodem in zit, zodat iedereen een eigen ip krijgt. Dat netwerk funtioneert prima, het probleem bevindt zich bij mijn computer.

Ik heb daar een extra netwerkkaart ingezet, waar ik mijn laptop op aansluit. (voor de duidelijkheid, deze draaien beide WinXP pro) De bedoeling is dat de /mijn documenten en mailbestanden die daar op staan, gebruikt worden door mijn pc. Ik heb de betreffende locaties dus geshared, maar nu wil het zo zijn dat het hele windows netwerk niet wil meewerken!

Mijn laptop wordt wel gezien, maar is supertraag. Vreemde is dat de andere pc's die via de andere netwerkkaart aangesloten zijn, nog prima te benaderen zijn. Ook is de verbinding prima: wanneer ik een ftp verbinding opzet, haal ik de 100Mbit prima. Het ligt dus waarschijnlijk aan WinXP, maar het lukt me niet om dit probleem op te lossen.

Ik heb al geprobeerd de laptop onder aan andere werkgroep te laten draaien, maar dat maakt geen verschil. Heb de Netbios ingeschakeld (wat ik ergens las dat zou kunnen helpen), maar dat baat ook niet. Ook wanneer ik het ip direct intik ipv de computernaam is het nog steeds even traag...

Een heel groot en stoer systeem.

Verwijderd

HINT:
half-duplex/full-duplex?

kijk daar eens naar!

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Ik heb er naar gekeken, maar daar instellingen veranderen maakt geen verschil.

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 20:52
Het probleem zit hem denk ik in dat microsoft netwerk omgeving niet weet waar hij de computer moet zoeken en dus op beide netwerken gaat zoeken. Ook omdat er een gateway is opgegeven naar het andere netwerk leverd dit nogal problemen op is mijn ervaring.

Kan die laptop ook niet rechstreeks op de hup. Dan ben je helemaal klaar!!

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Dat is het probleem, die hub is 10mbit, en dat is echt te weinig om fatsoenlijk mijn doc's te sharen...er zitten nogal wat grote bestaden tussen!

Dat mijn pc niet weet waar hij moet zijn zou goed kunnen, maar ik zoek een manier om hem te helpen!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
koop voor 50 euro een 8 poorts 100 switch heeft de rest ook baat bij
Pagina: 1