Als ik in dreamweaver een tabel maak en ik wil deze hoogte 10 of 15 pixels hebben, dan wordt hij niet kleiner. Ook niet als ik hem preview. Ik heb al eens gekeken in de html code, maar ook hier staat de hoogte juist ingesteld. Hoe krijg ik een rij binnen een tabel nu wel kleiner(10 of 15 pixels)?
je moet ook de cellspacing op O zetten.
Ghehehe, duidelijk een newbie! 
Maakt niet uit, domme vragen bestaan niet, dat weet je...
Die tabel hoogte en breedte werkt (praktisch) nooit. Je moet een plaatje nemen van één bij één pixel (1x1) en die volledig transparant maken.
Dan maak je bijvoorbeeld een image met width=1 en height=10 en die plaats je helemaal links, of waar dan ook. Wat het beste uit komt. Op die manier maak je je tabel écht 10 hoog maar met een onzichtbaar truukje. Dit gebruikt IEDEREEN en is echt het beste!
succes!
Die tabel hoogte en breedte werkt (praktisch) nooit. Je moet een plaatje nemen van één bij één pixel (1x1) en die volledig transparant maken.
Dan maak je bijvoorbeeld een image met width=1 en height=10 en die plaats je helemaal links, of waar dan ook. Wat het beste uit komt. Op die manier maak je je tabel écht 10 hoog maar met een onzichtbaar truukje. Dit gebruikt IEDEREEN en is echt het beste!
succes!
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Sorry hoor, maar daar heb ik dus echt geen transparante pixelgifjes voor nodig hoor.dvdstelt schreef op 25 February 2003 @ 12:31:
Ghehehe, duidelijk een newbie!
succes!
Tip: font-size
Intentionally left blank
Dit snap ik niet echt. Moet ik dan toch tabellen gebruiken? En hoe werkt dat dan met dat plaatje van 1 bij 1 die transparant moet en wat moet ik dan met die andere afbeelding doen van 1 bij 10?
Wacht ff, hij wordt niet kleiner ???
Post je code anders een tussen de bekende code en /code tags.
Post je code anders een tussen de bekende code en /code tags.
Je font size op 0px zetten? Ikke niet begrijpen?!crisp schreef op 25 February 2003 @ 12:34:
[...]
Sorry hoor, maar daar heb ik dus echt geen transparante pixelgifjes voor nodig hoor.
Tip: font-size
1x1 transparant gifje werkt altijd en overal in elke browser.
[ Voor 21% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 25-02-2003 12:38 ]
Verwijderd
code:
1
| <td style="font-size: 0px;"> </td> |
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 12:41 ]
code:
1
2
3
4
5
6
| <table border=0 cellpadding=0 cellspacing=0 width=15>
<tr>
<td>[img]"space.gif"[/img]</td>
<td align=left valign=top>Hallo allemaal! Deze is precies 25 pixels hoog!</td>
</tr>
</table> |
[ Voor 22% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 25-02-2003 12:41 . Reden: Alle tags afsluiten, zak hooi! :) ]
Dan creeër je een tabel, maar wat dan als je 'm precies 25 pixels hoog wilt hebben!? Of 150?
Div-je gebruikendvdstelt schreef op 25 februari 2003 @ 12:43:
[...]
Dan creeër je een tabel, maar wat dan als je 'm precies 25 pixels hoog wilt hebben!? Of 150?
spacer is niet meer hip!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Hehehehe, ok...
En de reden dat dit allemaal werkt zoals het werkt is omdat een tabel nooit kleiner kan zijn dan zijn inhoud (cellen) en omdat cellen nooit kleiner kunnen zijn dan hun inhoud ("spacers" of text). Als je font-size 3 is (12 pts) en je zet een " " (spatie dus) dan is de cel/tabel dus minimaal 8 pixels hoog.
Een stylesheet die de fontsize naar 0 pixels zet en gewone height- en widthtags voor de tabel (let op cell-spacing, cell-padding, borders) is vervolgens genoeg om de tabel er precies zo uit te laten zien als je wilt.
Een stylesheet die de fontsize naar 0 pixels zet en gewone height- en widthtags voor de tabel (let op cell-spacing, cell-padding, borders) is vervolgens genoeg om de tabel er precies zo uit te laten zien als je wilt.
Maar dan belanden we weer in de aloude discussie dat je tabellen niet moet gebruiken voor layout!Arnaud schreef op 25 februari 2003 @ 13:12:
En de reden dat dit allemaal werkt zoals het werkt is omdat een tabel nooit kleiner kan zijn dan zijn inhoud (cellen) en omdat cellen nooit kleiner kunnen zijn dan hun inhoud ("spacers" of text). Als je font-size 3 is (12 pts) en je zet een " " (spatie dus) dan is de cel/tabel dus minimaal 8 pixels hoog.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
zolang dat gen**k blijft dat je vertical-align niet kunt gebruiken in een DIV blijf ik tabellen gebruiken voor bepaalde delen van m'n layout..
Zo'n beetje elke klant wil onderaan, achter de content aan, een blok met adresgegevens maar wel eentje die anderaan blijft kleven ook al is de pagina zowat leeg
Zo'n beetje elke klant wil onderaan, achter de content aan, een blok met adresgegevens maar wel eentje die anderaan blijft kleven ook al is de pagina zowat leeg
touchéHangloozz schreef op 25 February 2003 @ 14:55:
zolang dat gen**k blijft dat je vertical-align niet kunt gebruiken in een DIV blijf ik tabellen gebruiken voor bepaalde delen van m'n layout..
Is natuurlijk middels scripting ook te doenZo'n beetje elke klant wil onderaan, achter de content aan, een blok met adresgegevens maar wel eentje die anderaan blijft kleven ook al is de pagina zowat leeg
[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 25-02-2003 15:08 ]
Verwijderd
Probleem wat daar helaas ontstaat is dat je onresize geintjes moet gaan uithalen, wat iig in MSIE duidelijk zichtbaar is (delen van het scherm zullen knipperen, omdat de functie iedere keer wordt aangeroepen). Dat zou er ook weer voor pleiten tables te gebruiken.
Ik baal er nog steeds van dat position: fixed niet ondersteund wordt door MSIE. Dat zou het probleem voor het overgrote deel oplossen
Verwijderd
dvdstelt schreef op 25 februari 2003 @ 12:43:
[...]
code:
1
| <td style="height: 25px; font-size: 0px;"> </td> |
zo misschien
Verwijderd
Als je gewoon een spacer in een tabel zet kun je gewoon de hoogte van een rij instellen. Het werkt dan wel in dreamweaver, anders niet.
Was ff aan het stangenVerwijderd schreef op 25 February 2003 @ 15:18:
[...]
Probleem wat daar helaas ontstaat is dat je onresize geintjes moet gaan uithalen, wat iig in MSIE duidelijk zichtbaar is (delen van het scherm zullen knipperen, omdat de functie iedere keer wordt aangeroepen). Dat zou er ook weer voor pleiten tables te gebruiken.
Ik baal er nog steeds van dat position: fixed niet ondersteund wordt door MSIE. Dat zou het probleem voor het overgrote deel oplossen
People for Standards...
lees de draad voor je... juist.Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 15:34:
Als je gewoon een spacer in een tabel zet kun je gewoon de hoogte van een rij instellen. Het werkt dan wel in dreamweaver, anders niet.
Dat was al 4x gezegd en 5 keer ontkracht; spacers zuigen
Pagina: 1