Toon posts:

No logon servers available

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vaag probleem (is eerder behandelt maar niet met deze oplossing!). Ik heb een netwerk(je) met 2 XP machines en 1 WIN2000 laptop. 1 WINXP deelt IP adressen uit en shared het internet met ed enadere machines. Alle machines hebben toegang tot het internet. Nu kan ik:

- Van de ene WINXP naar de andere XP machine file sharen en vice versa
- Van de winxp machines naar de win2000 toe gaan

Maar niet van de win2000 naar de winxp machines toegaan. Als ik dit probeer krijg ik altijd de fout melding: There are currently no logon servers available to service the logon request. Ook als ik een schijf probeer te mappen met de browser krijg ik de error.

Na een tijdje zoeken op het internet vond ik het volgende:

have the exact same situation and have a fix!

First, you have to have a "Shared Folder" on your XP box... (mine is called DOCUMENTS).

Then, on your laptop, go to START RUN and enter CMD and hit OK.

Then type in

net use * \\nameofXPcomputer\sharedfoldername /user:validusername

(in this example you put three things that apply to your system
the name of your computer,
the shared folder name
and valid user name in that command)

Good Luck

Rick

this will connect to your XP machine and give it a drive letter. Then you can use Windows explorer to connect to the XP for printers, files. etc.

En dit werkt. Maar waarom moet ik dit commando gebruiken en wat doet dit? Ook nadat de win2000 machine uitgezet is moet ik het commando weer opnieuw gebruiken. hoe kan ik dit permanent instellen???

Verwijderd

heb je je Guest account aan staan? Als je een andere login hebt op de win2k machine dan op de WinXP computer, wil het wel helpen als je de guest account hebt aan staan, heb je geen login nodig.

Correct me if i'm wrong

Verwijderd

Topicstarter
Guest on/off maakt niets uit. Misschien moet ik nog uitleggen dat de win2000 een laptop is van de zaak die dus normaal inlogt op het netwerk van de zaak.

• lizardking77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-08 12:07

lizardking77

----------------

Je kan ook naar de windows explorer gaan dan naar "map network drive"
Geef bij drive maar een willekeurige vrije driveletter in.
bij folder :"\\nameofXPcomputer\sharedfoldername "
Zorg dat het vinkje "reconnect at logon"aanstaat.
Klik dan op "connect using a different user name:" Voer hier dan een naam in die bekent is op de Xp machine en het betreffende paswoord ( indien geen paswoord gewoon leeg laten)

i am the lizardking, I can do anything

Verwijderd

Topicstarter
Thanks lizardking. Had die optie niet gezien B). Werkt nu als een zonnetje ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 13:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 13:06:
Thanks lizardking. Had die optie niet gezien B). Werkt nu als een zonnetje ;).
achter het dos regeltje kun je ook zeggen /persistent:yes, dan blijft ie ook bestaan!

Verwijderd

Je zou eventuele drive-mappings ook in een batch-file kunnen zetten op bijv. je bureaublad. Dan kun je ze met een simpele dubbelklik aanmaken. Nu krijg je namelijk op de zaak voortaan een foutmelding, dat hij de mapping niet kan maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet nog ff kijken of het niet te langzaam wordt als ik mijn computert ga browsen met de file explorer. Als dat zo is is een batch file-tje een goed idee (de fout melding vind ik niet erg)
Pagina: 1