Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Dat is wel weinig voor NT, mijn advies: probeer het geheugen nog wat uit te breiden. Ik zou NT zelf niet met minder dan 64 MB gaan draaien.
ook niet voor 3.51? required is immers maar 12MBVerwijderd schreef op 25 February 2003 @ 12:31:
[...]
Dat is wel weinig voor NT, mijn advies: probeer het geheugen nog wat uit te breiden. Ik zou NT zelf niet met minder dan 64 MB gaan draaien.
Verwijderd
Met NT4 heb je op dit moment ook nog voldoen support.
Wij hadden een aantal eenvoudige servertjes draaien met 24MB, gaat best wel, je moet alleen geen wonderen verwachten en opstarten duurt even.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 12:34 ]
Verwijderd
Ja, maar ik zou toch voor NT4 gaan, gelet op de support.Breepee schreef op 25 februari 2003 @ 12:32:
ook niet voor 3.51? required is immers maar 12MB
mwa, dat vind ik niet zo'n probleem. het punt is of ik 3.51 wel kan gebruiken (in andere woorden: is het uberhaupt mogelijk om de internet verbinding te delen en de hardeschijf te delen, of moet ik voor deze zaken NT4 hebben?)Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 12:34:
[...]
Ja, maar ik zou toch voor NT4 gaan, gelet op de support.
Verwijderd
Wat voor internetverbinding?Breepee schreef op 25 February 2003 @ 12:36:
mwa, dat vind ik niet zo'n probleem. het punt is of ik 3.51 wel kan gebruiken (in andere woorden: is het uberhaupt mogelijk om de internet verbinding te delen en de hardeschijf te delen, of moet ik voor deze zaken NT4 hebben?)
En weet je zeker dat er voor de hardware drivers zijn voor NT 3.51?
Ik zou idd voor NT4 gaan + Winroute oid.
Heb trouwens ook een P120 + 24MB staan met NT4 en dat werkt best. Duurt idd allemaal even, maar is ongetwijfeld sneller dan WinME (+ stabieler!).
[ Voor 37% gewijzigd door Tuinhark op 25-02-2003 12:39 ]
chello, een standaard ISA 3com kaartje op de modem en een pci realtek(ook tamelijk standaard, onder andere OSen nooit aparte drivers voor hoeven installeren) voor het thuisnetwerk.Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 12:37:
[...]
Wat voor internetverbinding?
En weet je zeker dat er voor de hardware drivers zijn voor NT 3.51?
[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 25-02-2003 12:40 ]
en dat kun je er ook niet op instaleren (wat je zegt, winroute oid?)Tuinhark schreef op 25 February 2003 @ 12:37:
Volgens mij zit er 'native' bij NT3.51 geen spul bij om internet te delen.
en filesharing met XP/ME, dat gaat wel zonder aparte tools?
[ Voor 14% gewijzigd door Brent op 25-02-2003 12:43 ]
Verwijderd
Je kunt dan idd kiezen om Winroute te installeren, werkt perfect.
Overigens, wat voor type netwerkkaarten heb je?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 12:45 ]
Al gekeken op www.microsoft.com/hcl
En over welke Realtek praten we
[ Voor 16% gewijzigd door aReaRe op 25-02-2003 12:45 . Reden: typo ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
op microsoft.com staat helemaal niets meer over NT3.51 dus zeker weten doe ik idd niet.Riemer Reinalda schreef op 25 februari 2003 @ 12:43:
Ik betwijfel of je die Realtek aan de praat krijgt onder NT 3.51
Al gekeken op www.microsoft.com/hcl
Neem nu van oa. Silverstar en mij aan: NT4 server draait perfect op deze hardware die je wilt gebruiken, heb NT4 ook op deze systemen gedraaid in business situatieBreepee schreef op 25 February 2003 @ 12:44:
[...]
op microsoft.com staat helemaal niets meer over NT3.51 dus zeker weten doe ik idd niet.
Minimale specs: zie Algemene windows faq
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Zit er in NT4 wel ICS/filesharing standaard in?Riemer Reinalda schreef op 25 February 2003 @ 12:47:
[...]
Neem nu van oa. Silverstar en mij aan: NT4 server draait perfect op deze hardware die je wilt gebruiken, heb NT4 ook op deze systemen gedraaid in business situatie
Minimale specs: zie Algemene windows faq
Verwijderd
Nee, en dit was zeker ook wel te vinden op de MS siteBreepee schreef op 25 February 2003 @ 12:52:
Zit er in NT4 wel ICS/filesharing standaard in?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 12:54 ]
ICS NEE
File en printersharing JA anders heb je geen server
Kijk eens lekker op www.microsoft.com, lees eens wat Knowledge Base artikelen, How to setup a Domain kan je als zoeksleutels gebruiken. Kijk eens in de Bieb naar NT4 server boeken en lees alles wat je erover kunt vinden. Gebruik Google enzo.
Suc6 met lezen
[ Voor 9% gewijzigd door aReaRe op 25-02-2003 13:00 ]
Verwijderd
Maar je wilde toch NT 3.51?Breepee schreef op 25 February 2003 @ 12:57:
Ok, klopt. Ik heb me alleen nog geinformeerd over NT3.51 (voor zover mogelijk, viel niet mee). Ik zal eens wat dieper ingaan op de stof van NT4. bedankt voor de hulp
yep, maar ICS zit er niet standaard in en Winroute werkt niet met NT 3.51 en verder zie ik ook geen andere ICS-programmatuur die werkt met NT 3.51, dus ik denk dat het dan tamelijk onmogelijk wordt een thuisnetwerk te maken me NT 3.51
[ Voor 12% gewijzigd door Brent op 25-02-2003 13:02 ]
Verwijderd
Welke andere progs heb je al bekeken dan?Breepee schreef op 25 February 2003 @ 13:01:
yep, maar ICS zit er niet standaard in en Winroute werkt niet met NT 3.51 en verder zie ik ook geen andere ICS-programmatuur die werkt met NT 3.51, dus ik denk dat het dan tamelijk onmogelijk wordt een thuisnetwerk te maken me NT 3.51Bovendien zegt men hier dat NT4 ook prima (qua snelheid) op mijn bakje zal werken, dus waarom niet?
[ Voor 193% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 13:05 ]
sygate home networking nogwat, en ik heb bij cnet even gekeken, het gros heeft minstens NT4 nodig.
Heb je naar Smoothwall (www.smoothwall.org) gekeken. Simpele Linux firewall, makkelijk in het gebruik
zie ook de search: http://search.gathering.t...=19&data%5Bsearch%5D=Zoek
Zie ook [rml]Het grote [ smoothwall] vraagjes/probs... topic![/rml]
Verwijderd
Riemer Reinalda schreef op 25 February 2003 @ 13:12:
[ot] Heb je naar Smoothwall (www.smoothwall.org) gekeken. Simpele Linux firewall, makkelijk in het gebruik![]()
He Riemer, dit is WOS, geen NOS. Hier wordt dus niet over Linux gepraat, ja! Dat moet jij toch weten als regular
Er zijn anders nog wel servicepacks voor NT 3.51 van hun ftp te downloaden: http://support.microsoft....ks/WinNT/3.51/default.aspBreepee schreef op 25 February 2003 @ 12:44:
[...]
op microsoft.com staat helemaal niets meer over NT3.51 dus zeker weten doe ik idd niet.
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Van dit topic uitgaande, gaat de topicstarter waarschijnlijk voor NT 4Jozz schreef op 25 February 2003 @ 22:45:
[...]
Er zijn anders nog wel servicepacks voor NT 3.51 van hun ftp te downloaden: http://support.microsoft....ks/WinNT/3.51/default.asp
He who controls the Spice, controls the Universe.