[PHP]Rekenen met time()

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Ik heb een forum gemaakt en wil er een mooi ban tooltje bij maken,
ik wil iemand kunnen bannen (1 week ban) en dat iemand dan op de site kan zien hoelang de ban nog duurt,

week ban ik dan time() + 604800.. maar dan het moeilijke deel, dan wil ik dat die gene kan zien hoelang (dagen minuten seconden) zijn ban nog duurt, hoe doe ik dit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou jij hebt nu in de db staan dat ie voor een week gebanned is (time() + 604800)
als je nou dat getal neemt en time(); eraf trekt, rara wat houd je dan over? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 13:36
waarom op deze manier? Ik zou, als ik een dergelijk iets zou moeten schrijven, een einddatum / tijd instellen van de ban en deze vergelijken met de huidige datum / tijd. Op die manier weet een gebruiker ook hoe lang zijn ban nog duurt. Iets van een veldje in de usertabel met een bandatum ofzoiets. Als het veld gevuld is is de user geband tot aan de datum / tijd die in het veld ingevuld staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 11:37:
nou jij hebt nu in de db staan dat ie voor een week gebanned is (time() + 604800)
als je nou dat getal neemt en time(); eraf trekt, rara wat houd je dan over? ;)
en dan kan iemand zien hoeveel seconden iemand nog gebanned is maar wil dat die dagen enzow kan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn zat '$days to $event' scripts. check zend.com, daar vind je er vast wel een

misschien heb je hier wat aan. Dit berekent alleen het aantal dagen, niet de uren, minuten en seconde.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
        function AantalDagenTot($event, $maand, $dag, $jaar = "this", $uur = 0, $minuut = 0, $seconde = 0)
        {
                // Een event zal in de meeste gevallen in het huidige jaar zijn,
                // maar het kan zijn dat het in het volgende jaar valt, wanneer
                // dit het geval is rekenen we door tot het volgende jaar.

$jaar = $jaar == "this" ? date("Y") : $jaar;

// Hoeveel seconde nog tot het event...
                $seconds = mktime($uur, $minuut, $seconde, $maand, $dag, $jaar) - mktime();
                $dagen = $seconds / 86400;

return "nog " . ceil($dagen) . " dagen tot $event";

}

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Ik doe een gok en zeg: Je gebruikt MySQL. Klopda? ;)

Maak dan gewoon gebruik van DATE_SUB en DATE_ADD van MySQL. Daar kun je ape-rielekst mee met tijden rekenen. Hoe zo omrekenen van weken naar seconden, je geeft gewoon op dat 'r 1 weekje bij moet ;)

En als je wilt zien hoe lang iemand nog geband is, moet je dan gewoon de huidige tijd aftrekken van de tijd die je in de tabel hebt gezet (jawel, gewoon met de - operator), en voila: een prachtig mooie datum die je gewoon heel mooi weer kan geven m.b.v. DATE_FORMAT

Date and Time functions in de MySQL manual.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 22:12
hint: http://www.php.net/manual/en/function.mktime.php en dan ff kijken bij de eerste de best user note!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4Real schreef op 25 February 2003 @ 11:47:
[...]

en dan kan iemand zien hoeveel seconden iemand nog gebanned is maar wil dat die dagen enzow kan zien :)
erm..?

PHP:
1
2
3
4
5
<?php
$minuten = $timestamp / 60;
$uren = $timestamp / 3600;
$dagen = $timestamp / 86400;
?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

In het kader van performance en handig gebruik maken van geboden functionaliteit is het verstandig de reactie van drm nog es een paar keer door te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 11:57:
[...]

erm..?

PHP:
1
2
3
4
5
<?php
$minuten = $timestamp / 60;
$uren = $timestamp / 3600;
$dagen = $timestamp / 86400;
?>
Dan heb je het aantal dagen, het aantal uren in deze dagen en het aantal minuten in deze dagen. Je vergeet hier dus het totaal te veranderen na de berekening :)

(bijv. bij twee dagen krijg je dit:)
$dagen = 2;
$uren = 48,;
$minuten=(3600*48);

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1