[VBA] Recordset gebruiken in rapport

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:32
Ik wil graag 3 recordsets gebruiken in 1 rapport, maar ik kan geen 'waardes' toekennen aan velden in rapporten. Ik weet niet of dit mogelijk is, zoals in een formulier, maar ik neem toch aan dat dit niet al te moeilijk moet zijn.

Ong de code die ik gebruik (bij OpenReport);

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Dim db as database
Dm rst1, rst2, rst3 As Recordset

set db = currentdb
set rst1 = db.openrecordset("SELECT * FROM tabel1")
set rst2 = db.openrecordset("SELECT * FROM Tabel2 
WHERE parameter = verwijzing naar formulier")
set rst3 = db.openrecordset("SELECT * FROM Tabel3")

Me!Veldnaamrapport = rst1!veldnaamrecordset

De laatste regel van deze code werkt dus niet. Kan ik dit (evt op een andere manier) oplossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Masch op 25-02-2003 15:01 . Reden: ivm opmaak ]

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• mauriceb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 11:17
Probeer eens Me!Veldnaamrapport.value = rst1!veldnaamrecordset

Maar waarom bouw je geen query die alle velden bevat? Dan kun je makkelijk de velden toevoegen aan het rapport...

[ Voor 3% gewijzigd door mauriceb op 25-02-2003 11:28 ]

• Masch
mauriceb schreef op 25 februari 2003 @ 11:27:
Probeer eens Me!Veldnaamrapport.value = rst1!veldnaamrecordset

Maar waarom bouw je geen query die alle velden bevat? Dan kun je makkelijk de velden toevoegen aan het rapport...
Ik blijf dezelfde fout krijgen...

Fout 2448 tijdens uitvoering;

U kunt geen waarde aan dit object toekennen

Ik gebruik eigenlijk altijd recordsets, door een tip hier ben ik er aan 'verslaafd' geraakt ;), met formulieren is het echt super handig. Via een query is volgens mij ook niet echt mogelijk. De inhoud van de recordsets moet zoiets als dit worden namelijk;

rst1 --> klantentabel
klantnr
klantNAW

rst2 --> contactpersonentabel
Contactnaam, etc
klantnr

rst3 --> Opdrachttabel
opdrnr
klantnr

Ik wil dus een overzicht van al mijn klanten met hun contactpersonen en alle opdrachten daaronder getoond. Ik werk expres niet met subrapporten, omdat het verleden mij heeft geleerd dat je daardoor heel veel rapporten krijgt op den duur.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Zoals hierboven al werdt aangeraden zou ik dan eerst een query bouwen die alle bevat ( gewoon als query, niet als SQL in VBA)

Daarna kan je de SQL- statement kopiëren in je form (dan wel als SQL in VBA)

Je haalt je wel een hoop sores op je nek fdoor het zo te doen... waarom denk je dat iedereen met subforms/rapporten werkt??

Je verslaving met recordsets snap ik wel, heb het zelf ook, heb een hekel aan queries, dus transformeer ze naar VBA _/-\o_

Misschien kan je je forms/rapporten een structurele naam geven, dan maakt het minder uit dat er zo veel van zijn O-)

• Masch
Probleem is dat mijn sql ervaring minimaal is, waardoor zo'n query bouwen voor mij moeilijk is. Maar goed, ik begrijp dat weinig andere keus heb... :'( ... Zijn er trouwens regels voor zo'n structurele naam? In code is het bv str voor string rst voor recordset, maar dit heb ik uit ervaring en scripts van anderen die zo zijn gemaakt. Ik ken hier echter geen regels voor forms (frm??) en rapporten (rpt??).

btw leuk om te weten, dat ik niet de enige ben..

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!