[website] .EXE/.ZIP _OP_ website runnen

Pagina: 1
Acties:

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik wil mijn website updaten door alle files in een zipfile (of evt. executable) te zetten, die zipfile op mijn website te zetten om daarna de zipfile _OP_ de website uit te pakken. Is zoiets mogelijk en zo ja; hoe? Het gaat nl. om veel (> 700) kleine bestandjes (< 1 Kb) en dan zou deze methode volgens mij een stuk sneller werken dan via een reguliere FTP (helemaal als je het via een modempje moet doen)

Zoeken in dit forum en op het net levert alleen hits op hoe ik een executable op je _EIGEN_ computer _VANAF_ een website opstart.

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...

Verwijderd

Dit kan alleen als jij op je website ook shell access heb, als je dit heb kan je gewoon met telnet of shh inloggen en vervolgens ligt het aan de manier hoe je de bestanden heb ingepakt en wel OS er draait op welke wijze je het uit moet pakken.

Suc6 :)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

met php kun je zip files uitpakken (en ook inpakken) kijk daarvoor even in de W&G maar ook op php.net

succes

[ Voor 37% gewijzigd door himlims_ op 25-02-2003 11:16 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

ik wou al zeggen, kan met PHP.
Je kan ook met ASP alles in een DLL stoppen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:19
I&T => P&W

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Ik heb ook zoiets gemaakt en wel op de volgende manier:

1. Mijn klant heeft een programma wat de HTML files genereert en ze in een zipje samenprakt.
2. Programma upload de zip naar de website in een niet-public dir
3. cron job draait iedere 5 minuten en controleert of er een zipje beschikbaar is, zo ja, unzip, delete en stuur mailtje naar klant.

Moet je natuurlijk wel shell/cron access voor hebben, dus als je dat niet hebt gaat het iets minder goed of zelfs helemaal niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 25-02-2003 14:47 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 08:46
ehm wat je ook kan doen is als de file op wat voor manier dan ook is geupload je tool een webpage (php)openen die door middel van een paar shell_exec's de boel uit pakt en copieert en dan de zipfile renamed/verplaatst (voor backup) doeleinden en dan een mailtje genereert en dat verstuurd

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 07:19
Als je geen cronjobs en shell access hebt enzo, moet je een php bestandje maken, en zorgen dat het client programma het php bestand benadert met de zip als postdata. In php kun je dan unzip starten met shell_exec() of passthru() ofzo.

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 08:46
hmmmm maybe moet je er dan wel ff op letten dat je apache (meestal nobody) wel genoeg rechten heeft omdat te kunnen doen

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
Bedankt voor alle reacties, maar voor iemand (ik dus) die een week geleden nog niet eens wist waar PHP voor stond, is de oplossing momenteel te moeilijk. Heb al wel het een en ander gedownd (o.a. een manual) en als ik eens een keer tijd heb duik ik er wel eens in.

Nogmaals bedankt!

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...

Pagina: 1