Toon posts:

Opzetten Webserver

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een vraag ik wil een webserver hebben maar wat heb ik hardware matig nodig om deze goed te laten draaien?
Deze server dient voor een website en moet gegevens op roepen uit SQL-server 6.0.

Alvast bedankt
_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel SQL-server 7.0

Verwijderd

Je heb vast wel het een en ander zelf uitgezocht toch?(naar mijn weten lopen hier namelijk al behoorlijk wat topic's over) :)
En hoeveel bezoekers komen er op je webserver?
Gaat het alleen om een SQL server, of ook nog andere dingen?
kortom.. ik mis nog het een en ander aan relevante informatie :)

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:48

MaNdM

1000-dingen-doekje

Belangrijke vraag is dan meteen hoeveel dataverkeer je gaat verwachten...

Ivm SQL Server moet je zorgen voor een grote hoeveelheid aan ram, een 2 Gb zou een mooi begin zijn, maar heb je echt veel dataverkeer dan ga je snel naar de 4 Gb aan ram

Daarvoor moet het moederbord het ook ondersteunen...

Verder moet je kijken naar het soort van data dat allemaal opgeslagen gaat worden, aan de hand daarvan ga je de HDD kiezen

CPU daarvoor zou ik Intel nemen aangezien die minder heet worden, op een Intel-based moederbordje dat voor serverdoeleinden is ingericht

CPU snelheid is niet zo heel erg van belang

LAN.... wederom de vraag, hoeveel verkeer?

En zoals de vorige user al zei, er zijn topics over

[ Voor 4% gewijzigd door MaNdM op 25-02-2003 11:10 ]

To be determined...

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor een intranet met max. 100 bezoekers tergelijkertijd
het gaat enkel oom het oproepen van gegevens uit SQL-server en die op de site verwerken.(maar dat is nog niet eens zeker maar moet wel in acht genomen worden) ik zal zelf ff goed zoeken in andere topics.

Bedankt

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Need.....more.....info

Het lijkt me sterk dat je 100 gelijktijdige bezoekers krijgt. Stel dat je in totaal 250 mogelijke gebruikers van dit intranet-systeem hebt. De meeste gebruikers zullen met andere dingen bezig zijn dan deze webapplicatie, waardoor er bijvoorbeeld 50 gebruikers regelmatig een pagina zullen opvragen. Als deze gebruikers elke 30 seconden een pagina oproepen heb je dus een webserver nodig die 2 pagina's per seconde kan genereren. Het hangt dan van het soort queries (veel subqueries?, grote hoeveelheden data?, regelmatige wijzigingen?) af welke hardware je hiervoor nodig hebt.

Ik krijg echter het idee dat je al een SQL-Server hebt en dat die de queries zal gaan uitvoeren. Als dit zo is kun je volstaan met een 486 en 8 MB voor de webserver om die 2 pagina's per seconde te genereren omdat alle rekenkracht van de databaseserver vandaan komt!

Verwijderd

Ter info (waarschijnlijk overbodig, don't shoot me) .. We draaien binnen ons bedrijf iets soortgelijks met ongeveer 30 gebruikers op een dubbelkoppige P2-400 met 4 SCSI 10K schijfjes en 1 gigabyte ram. Loopt lekker soepel, zelden problemen met snelheid. Moet ik wel bijzeggen dat we verder het netwerk gesplitst hebben , 2 netwerkkaarten in server -> 1 op 100Mbit naar een 100Mbit router van 3com met 15 gebruikers, de rest op een 100mbit kaart verbonden met een 10mbit hub (ook 3com). Op het segment met de hub draaien we ook nog een linux-dokument servertje (p2-400, 512mb ram, 2x 80gb 7200 IDE) en een printerserver (linux, cellie 1ghz, 512mb ram, 30gb 7200 ide)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Dit soort vragen horen thuis in Professional Networking & Servers , echter dien je daar wel wat meer info te geven..
Dus als je er nog niet uit bent, maak gerust een nieuwe post, maar wel met voldoende info..

Zie ook sys:/tweakers/net/PNS/faq.txt

succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.