Toon posts:

standaardmonitor in Win XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk hier op een helpdesk en een klant heeft het volgende probleem.
klant draait Win XP home edition op een compaq systeem en heeft een compaq monitor 9500. Deze monitor wordt niet door windows xp herkent als een compaq 9500. Er worden 2 standaard monitoren geinstalleerd.
het volgende is al gebeurd naar gekeken:

- nieuwe drivers van compaq
- nieuwe drivers voor videokaart van nvidia
- windows opnieuw geinstalleerd, dan werd hij de eerste keer wel gepakt, installeerde dan de compaq monitor en 1 standaard monitor. Vervolgens als de pc weer eens opnieuw werd opgestart werden er weer 2 standaard monitoren gevonden en vond hij die van compaq niet meer.

- heeft nu al meerdere keren windows opnieuw geinstalleerd
- in veilige modus wordt er geen 1 monitor gevonden, en bij normaal opstarten dus 2 standaardmonitoren
- een programma "coloreal" werkt hierdoor niet want dit is een speciaal proggie van compaq.
Heeft er iemand nog een idee waardoor dit probleem opgelost kan worden

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00
De vraag is: heb je hier problemen door, of heb je gewoon graag dat er 'compaq 9500' staat ipv 'standaard monitor'?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 11:01:
een programma "coloreal" werkt hierdoor niet want dit is een speciaal proggie van compaq.
Fire69 schreef op 25 februari 2003 @ 11:06:
De vraag is: heb je hier problemen door, of heb je gewoon graag dat er 'compaq 9500' staat ipv 'standaard monitor'?
Koffie? :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Fire69
Slaapwel. :)

OK, tweede poging, waarvoor gebruik je die Coloreal? Ik heb namelijk ook een Compaq (tft) die coloreal ondersteund, maar er is verder niemand anders die het ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee waar die klant Coloreal voor wil gebruiken, het probleem is alleen dat die klant het dus perse werkend wil hebben. :? Persoonlijk heb ik ook zoiets van wat moet je er nou precies mee, maarja daar heeft die klant niks aan. Die klant wil het dus zo hebben dat er 1 monitor in apparaatbeheer staat en dan wel die compaq 9500, en dat zijn geliefde proggie werkt. Het vage is dan ook nog eens dat er in veilige modus helemaal geen monitor aanwezig is in apparaatbeheer.

• Fire69
Met 'nieuwe drivers van compaq', bedoel je daarmee de inf-files voor je monitor?
Je video-kaart, heeft die een 2de aansluiting, of een tv-out of zo? Da's waarschijnlijk dan de 2de standaard-monitor, dat ga je niet wegkrijgen volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Met nieuwe drivers van compaq bedoel ik inderdaad de inf-files voor de monitor.
Die tweede aansluiting dat zal ik bij die klant even na moeten vragen dat weet ik zo niet, maar als dat zo is dan is dat probleem opgelost, dan blijft alleen nog het probleem dat hij de monitor dus niet herkent als zijnde een compaq 9500

• Fire69
Heb je al gewoon vie Display Settings - Advanced - Monitor de driver geupdate?
Als je daar de 9500 aangeeft, blijft hij dan na een reboot juist staan?

Verwijderd

Hé ik denk dat ik de oplossing heb gevonden. :*)

Kijk maar even op deze site.

http://h18007.www1.hp.com/support/files/monitors/9500.html

Hier heb je een heleboel support voor de 9500 monitor en compu.

Greetz ID2020 })

• Fire69
Volgens mij hebben we het daar al over gehad, dat zijn dus de in-files die hij al gedownload had. :)

Verwijderd

Topicstarter
- ja die heb ik al gedownload :) maar thx anywayzz
- via settings had ik het vologens mij ook al geprobeerd, ik weet het niet 100% zeker, ik heb die kerel al 3 keer aan de telefoon gehad en er zijn een hoop dingen geprobeerd
- de monitoren zijn ook al 2 keer verwijderd uit apparaatbeheer, en vervolgens opnieuw gedetecteerd 1x na een reboot en 1x d.m.v. zoeken naar gewijzigde apparaten. volgens mij heb ik alle opties al gehad in het venster van display
- ik zal in ieder geval de mogelijke oplossingen nog 1 keer doorlopen zodat ik zeker weet niks vergeten te hebben Thx voor de hulp _/-\o_
werkt dit niet dan gaat ik die kerel gewoon overtuigen dat dat proggie nergens goed voor is :P
- zou het werken door plug & play in de bios uit te schakelen?? of is dit zinloos

• Fire69
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 12:51:
- ja die heb ik al gedownload :) maar thx anywayzz
- via settings had ik het vologens mij ook al geprobeerd, ik weet het niet 100% zeker, ik heb die kerel al 3 keer aan de telefoon gehad en er zijn een hoop dingen geprobeerd
- de monitoren zijn ook al 2 keer verwijderd uit apparaatbeheer, en vervolgens opnieuw gedetecteerd 1x na een reboot en 1x d.m.v. zoeken naar gewijzigde apparaten. volgens mij heb ik alle opties al gehad in het venster van display
- ik zal in ieder geval de mogelijke oplossingen nog 1 keer doorlopen zodat ik zeker weet niks vergeten te hebben Thx voor de hulp _/-\o_
werkt dit niet dan gaat ik die kerel gewoon overtuigen dat dat proggie nergens goed voor is :P
- zou het werken door plug & play in de bios uit te schakelen?? of is dit zinloos
Graag gedaan.

Overtuig die vent gewoon dat dat proggie echt nergens goed voor is, dat is echt ook zo! :)

Volgens mij heeft de plug en play in het bios hier niks mee te maken, omdat je videokaart via DCC de info uit je monitor haalt.
Pagina: 1