[WinXP] hoe kom ik op mijn hidden shares

Pagina: 1
Acties:

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 10:39
Dit is de situatie:
ik heb 2 pc's beiden met windows xp pro met sp1, het is de bedoeling dat ik met pc A op de hidden shares van pc B kom, admin wachtwoord is op beide pcs hetzelfde, maar als ik inlog als admin op pc A en op c$ van pc B probeer te komen moet ik een wachtwoord opgeven, bij de username staat doodleuk "Guest" en dit kan ik ook niet veranderen, en aangezien die guestaccount ook niet aanstaat kom ik er dus nooit op (guest aanzetten gaat niet aangezien ik die pc niet meer opkom omdat iTouch mijn Tbord drivers vernaggeld heeft en ik dus ook geen wachtwoorden meer kan intikken..... :( )

Verwijderd

Wil je de volgende keer als je weer een topic opent in WOS het OS tussen [] zetten in de topictitel? Dat zien wij hier graag, zie ook Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

Probeer veilige modus eens, en zet het guest account aan, dat zal je probleem verhelpen.

[ Voor 203% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 10:54 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Oraijon schreef op 25 februari 2003 @ 10:51:
aangezien ik die pc niet meer opkom omdat iTouch mijn Tbord drivers vernaggeld heeft en ik dus ook geen wachtwoorden meer kan intikken..... :( )
Veilige modus :?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Dit komt omdat je op de andere computer met de verkeerde account inlogd.
Wat jij wil werkt alleen als je een domein hebt ingericht.
Nu probeer PC1 bij PC2 in te loggen met de naam: \\PC1\admin terwijl hij alleen maar een \\PC2\admin kent.

Zou je een domein hebben ingericht dan is bij bijde PC's de \\domein\admin user bekend en kan het wel.

[ Voor 19% gewijzigd door momania op 25-02-2003 10:59 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:06

E-Vix

Nu met sneeuw!

In je 'control panel' naar 'administrative tools' gaan, dan 'local security policy' openen.
Dan 'Local policies' openen, en daarna 'Security Options' openen.
Nu even zoeken naar 'Network Access: Sharing and security model for local accounts' en deze op 'Classic' zetten in plaats van 'Guest'.
Nu zou je wel een user account moeten kunnen invullen.
Eventueel kan je ook in het zelfde scherm bij 'Network Access: Shares that can be accessed anonymously' die twee shares invoeren. Maar dan kan wel iedereen bij die shares. Ook gebruikers over het internet.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Oraijon
Was het maar zo makkelijk, ook hier werkt het Tbord niet meer, in de BIOS enzo werktie nog wel maar zodra je veel verder komt lukt het dus niet meer... :(

Verwijderd

Oraijon schreef op 25 februari 2003 @ 11:08:
Was het maar zo makkelijk, ook hier werkt het Tbord niet meer, in de BIOS enzo werktie nog wel maar zodra je veel verder komt lukt het dus niet meer... :(
En een ander toetsenbord aansluiten helpt ook niet?

• Oraijon
wtf?!? ik heb werkelijk geen idee wat ik gedaan heb maar het toetsenbord werkt weer... inmiddels de 5e of 6e reboot maar opeens werkt de boel weer :? 8)7

thx for the help

Verwijderd

net use * \\pc2\c$ paswoord /user:pc2\admin

Verwijderd

Oraijon schreef op 25 February 2003 @ 11:13:
wtf?!? ik heb werkelijk geen idee wat ik gedaan heb maar het toetsenbord werkt weer... inmiddels de 5e of 6e reboot maar opeens werkt de boel weer :? 8)7

thx for the help
En nu heb je dus het guest account aangezet en het werkte?
Pagina: 1