OS
Debian 3 (woody installed, Sid sources)
Probleem
Na nieuwe kernel gebakken te hebben weigert Debian te booten
Gezocht
Ja, oa google en een paar HOWTO's waar ik oa. ook de bak-guide van de kernel in gevonden heb
Uitleg
Na mijn nieuwe kernel gebakken te hebben (2.2.20-idepci naar 2.5.62) weigert mijn altijd al zo trouwe Debian bak met booten.
Ik heb de complete config overgenomen uit mijn oude kernel (cp /boot/config-2.2.20-idepci .config)dus in mijn ogen zou alles normaal moeten werken. Het enige dat ik veranderd heb is dat ik sound-support er bij ingebakken heb (en firewire).
De kernel heb ik met deze guide gebakken:
Tijdens het booten vind hij de devices waarvan ik weet dat ze erin zitten, dus dat gedeelte is dus goedgegaan. Echter tegens de foutmelding aan komt hij met:
Vraag
Wie kan mij even op weg helpen cq. de oplossing bieden want google (mijn grootste vriend) wil vandaag niet meewerken.
Debian 3 (woody installed, Sid sources)
Probleem
Na nieuwe kernel gebakken te hebben weigert Debian te booten
Gezocht
Ja, oa google en een paar HOWTO's waar ik oa. ook de bak-guide van de kernel in gevonden heb
Uitleg
Na mijn nieuwe kernel gebakken te hebben (2.2.20-idepci naar 2.5.62) weigert mijn altijd al zo trouwe Debian bak met booten.
Ik heb de complete config overgenomen uit mijn oude kernel (cp /boot/config-2.2.20-idepci .config)dus in mijn ogen zou alles normaal moeten werken. Het enige dat ik veranderd heb is dat ik sound-support er bij ingebakken heb (en firewire).
De kernel heb ik met deze guide gebakken:
Maar dan zonder de "--initrd" aangezien hij dit niet aardig vond# apt-get install debhelper modutils kernel-package libncurses5-dev
# apt-get install kernel-source-2.4.18 # use latest version
# apt-get install fakeroot
# vi /etc/kernel-pkg.conf # input my name and email
$ cd /usr/src # build directory
$ tar --bzip2 -xvf kernel-source-2.4.18.tar.bz2
$ cd kernel-source-2.4.18 # if this is your kernel source
$ cp /boot/config-2.4.18-386 .config # get current config as default
$ make menuconfig # customize as one wishes
$ make-kpkg clean # must run (per: man make-kpkg)
$ fakeroot make-kpkg --append_to_version -486 --initrd \
--revision=rev.01 kernel_image \
modules_image # modules_image is for pcmcia-cs* etc.
$ cd ..
# dpkg -i kernel-image*.deb pcmcia-cs*.deb # install
source: Debian.org
Tijdens het booten vind hij de devices waarvan ik weet dat ze erin zitten, dus dat gedeelte is dus goedgegaan. Echter tegens de foutmelding aan komt hij met:
Hier loopt de boel dus de mist in, en ik kan er weinig info over vinden.VFS Could not mount root device at "303" or "03:03"
[...]
VFS Could not mount root fs at 03:03
VFS kan ook iets anders zijn!
Vraag
Wie kan mij even op weg helpen cq. de oplossing bieden want google (mijn grootste vriend) wil vandaag niet meewerken.