Hi,
Zit met het volgende probleem. Heb een aardig login-script gefixed, maar het password wijzigen gaat niet..
Uit een form komen de velden: $username, $old_password, $new_password1, $new_password2.
dit is de relevante code:
De 4 echo's zijn slechts ter controle, maar alleen de $username wordt ervan weergegeven, de andere variabelen zijn dus leeg en ik snap hier niets van. Hij update $password wel ergens mee (kan ik zien in phpmyadmin), maar opnieuw inloggen kan niet, niet met oude en nieuwe password.
Is dit uberhaupt de juiste manier om zoiets te doen? Hopelijk weet iemand raad..
Toevoeging: zo worden de variabelen 'binnengehaald':
Zit met het volgende probleem. Heb een aardig login-script gefixed, maar het password wijzigen gaat niet..
Uit een form komen de velden: $username, $old_password, $new_password1, $new_password2.
dit is de relevante code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| if($password_new1 == $password_new2) { $sql_check = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username='$username'"); $sql_check_num = mysql_num_rows($sql_check); if($sql_check_num == 0){ echo "De gebruikersnaam bestaat niet.<br />"; include 'change_pw.html'; exit(); } $db_password = md5($password_new1); $sql = mysql_query("UPDATE users SET password='$db_password' WHERE username='$username'"); echo $username; echo $password_old; echo $password_new1; echo $password_new2; echo "Uw wachtwoord is gewijzigd."; include 'login_form.html'; } |
De 4 echo's zijn slechts ter controle, maar alleen de $username wordt ervan weergegeven, de andere variabelen zijn dus leeg en ik snap hier niets van. Hij update $password wel ergens mee (kan ik zien in phpmyadmin), maar opnieuw inloggen kan niet, niet met oude en nieuwe password.
Is dit uberhaupt de juiste manier om zoiets te doen? Hopelijk weet iemand raad..
Toevoeging: zo worden de variabelen 'binnengehaald':
code:
1
2
3
4
| $username = $_POST['username']; $password_old = $_POST['password_old']; $password_new1 = $_POST['password_new1']; $password_new2 = $_POST['password_new2']; |
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 10:11 ]