Toon posts:

[MS Office keyboard] delay in games + hapering "free look"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds gisteren een nieuw keyboard, nl. een MS Office keyboard. Prima toetsenplankje, handige short-cut keys onder knoppen ondergebracht :) .

Nu komt het probleem: tijdens games (RTCW multiplay >:) ) veroorzaakt het bord problemen. Als ik een knop op mijn keyboard ingedrukt houd en tegelijkertijd met mijn muis (free look) wil richten/schieten, dan hapert de boel :? . Net alsof ik met een ping van >500 ms speel terwijl die 50 oid is.
Verder blijf ik bijvoorbeeld nog even naar rechts wandelen, terwijl ik de side-walk knop al niet meer ingedrukt heb. Heel irritant dus :( . Iemand hier inmiddels een oplossing voor?

Ik heb de search gebruikt en een topic gevonden (feb 2002) over een soortgelijk toetsenbord met precies hetzelfde probleem. Hier werd echter geen oplossing ge-opperd.

Ik heb netjes de software van de bijgeleverde CD ge-installeerd. Andere USB-poort ook geen effect. Al mijn USB devices unplugged (op mouse en keyboard na), ook geen verschil. Op mijn cheap-ass no-name keyboard had ik hier nooit problemen mee.

Windows-update uitgevoerd, maar die vond verder geen driver-updates oid.

Verwijderd

Topicstarter
Gezien het grote aantal replies op dit topic met alle tips e.d. :o (geintje) heb ik maar eens even contact opgenomen met de jongens van Microsoft. Na allerlei opties geprobeerd te hebben (USB-->PS2 connector, nieuwste intellitype software) kwam men tot de conclusie dat het office toetsenbord niet getest is om in een game-omgeving te gebruiken. Hij is er gewoon niet voor ontworpen :'( .

Op zich niet zo'n ramp, aangezien je de software eenvoudig aan en uit kan zetten. Met de software uitgeschakeld werkt alles naar behoren in games, maar raak je de helft van de toetsenbord-functionaliteit kwijt in normale office toepassingen. Door even met msconfig het bestandje "type32.exe" uit te vinken bij start-up, wordt de software automatisch niet geladen. Door nu even een shortcut op je desktop te plaatsen naar "type32.exe" kan je de software altijd aanzetten wanneer je dat wilt. Mocht je de software vergeten uit te zetten en heb je de game al gestart, ros dan gewoon je windows-toets in, rechtsklik op je taskbar, taskmanager, processes en vindt type32 en sluit hem :) .

Dus als iemand een zelfde probleem ondervindt, zie boven.

[ik heb de oplossing voor mijn probleempje maar hier neergezet, zodat anderen met hetzelfde probleem via de search dit topic misschien wel vinden :) ]

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 11:26:
Gezien het grote aantal replies op dit topic met alle tips e.d. :o (geintje) heb ik maar eens even contact opgenomen met de jongens van Microsoft. Na allerlei opties geprobeerd te hebben (USB-->PS2 connector, nieuwste intellitype software) kwam men tot de conclusie dat het office toetsenbord niet getest is om in een game-omgeving te gebruiken. Hij is er gewoon niet voor ontworpen :'( .

Op zich niet zo'n ramp, aangezien je de software eenvoudig aan en uit kan zetten. Met de software uitgeschakeld werkt alles naar behoren in games, maar raak je de helft van de toetsenbord-functionaliteit kwijt in normale office toepassingen. Door even met msconfig het bestandje "type32.exe" uit te vinken bij start-up, wordt de software automatisch niet geladen. Door nu even een shortcut op je desktop te plaatsen naar "type32.exe" kan je de software altijd aanzetten wanneer je dat wilt. Mocht je de software vergeten uit te zetten en heb je de game al gestart, ros dan gewoon je windows-toets in, rechtsklik op je taskbar, taskmanager, processes en vindt type32 en sluit hem :) .

Dus als iemand een zelfde probleem ondervindt, zie boven.

[ik heb de oplossing voor mijn probleempje maar hier neergezet, zodat anderen met hetzelfde probleem via de search dit topic misschien wel vinden :) ]
He dit probleem had ik vroeger ook, alleen ik had nooit extra software voor het ding geinstalleerd (gebruik al die extra knopjes toch niet), maar in games deed hij het nooit goed, dus deze is naar me pa gegaan en ik heb nu een standaardPS2 toetsenbordje, wat perfect werkt!

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...