Printplaten

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79523

Topicstarter
Hallo medetweakers,
Ik ben voor mijn stage op zoek naar een bedrijf / iemand die printplaten kan maken. Het ontwerp heb ik al gemaakt het gaat dus puur om het belichten/ontwikkelen/etsen/boren. Het gaat om 3 printplaatjes.
Kan jij of ken je iemand / een bedrijf die printplaatjes kan maken post het dan ff hier.
Alvast bedankt.
WisN

p.s. aan opmerkingen als kijk in de gouden gids of zoek ff op internet naar een bedrijf heb ik niks omdat vrijwel al die bedrijven of erg duur zijn of vanaf 50 printplaten verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je dat voor school / stage moet doen, dan word denk ik ook van je verwacht dat je zoiets zelf in elkaar zet. Lijkt mij althans. Ik weet niet wat voor opleoding je doet, maar als je iets in de electrotechniek doet mag denk ik toch wel van je verwacht worden dat je niet bang bent om een soldeerbout ter hand te nemen. kijk anders eens bij www.conrad.nl die hebben voorbewerkte printplaten.
BTW. Ik weet dat ze bij fontys in eindhoven een soldeermachine hebben staan :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zoek namens het stagebedrijf dus iemand die het kan doen, het gaat niet om een voorbewerkte printplaat maar iemand die het ontwerp kan omzetten in een printplaat. Ik zou het zelf kunnen doen als ik daar de tijd voor had maar die heb ik helaas niet omdat het hier op dit moment erg druk is. Het gaat er niet om dat er even iets snel in elkaar gezet moet worden maar meer om mijn ontwerp te testen omdat er later rond de 1000 van gemaakt gaan worden en het zou zonde zijn als ze alle 1000 een fout bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

heb je geen electrotechnishe school waar je langs kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij mij op school laten ze het altijd maken door grote bedrijven omdat ze ze inkopen voor 100 leerlingen te gelijk en verder zit hier in de omgeving geen school waar ik het even snel kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 22:20

Kr3Kr

Melpomene

Anoniem: 79523 schreef op 25 February 2003 @ 09:54:
Het gaat er niet om dat er even iets snel in elkaar gezet moet worden maar meer om mijn ontwerp te testen omdat er later rond de 1000 van gemaakt gaan worden en het zou zonde zijn als ze alle 1000 een fout bevatten.
Dan laat je ze samplen?
Je kan het toch ook met PC programma's testen (virtueel)?

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat zou kunnen maar helaas komen er enkele al bestaande modules op die dus niet virtueel zijn, ook zijn er een paar headers die een "vreemde" pinning hebben door het gebruik van flatcables. Verder moet er binnen redelijk korte termijn een demomodel van het apparaat gemaakt worden dus virtueel testen is niet echt een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29675

Vaak kennen ze bij de locale electronicazaak wel iemand die bereidt is printjes te maken... Heb ik ook een paar keer gedaan met zelfontworpen mcu-bordje. Dan moet je gewoon een (gespiegelde) 1:1 sheet maken van je ontwerp, die lever je af en na een aantal dagen kun je het weer ophalen. (Hooguit dubbel-layer prints en boren wel zelf doen).

En anders is d'r vast wel een EL opleiding in de buurt, die hebben de nodige apparatuur ook wel staan en mag je vast wel voor een eventueel vriendelijk bedragje gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 29675 op 25-02-2003 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Ga naar je lokale elektronicaboer: die weet waar je printjes kunt laten maken. Of koop een gaatjesprint.

Al eens met google gezocht?
Google nieuwsgroepen >> printplaten laten maken >> 231 resultaten!
http://groups.google.pl/g...ntplaat+laten+maken&meta=

Bereken de kosten: http://home.tiscali.be/pcbdesignj/prijzen_proto's.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hier hebben we niet echt een electronicazaak, hier in de omgeving zijn printplaten eigenlijk helemaal not done. Ze zijn hier meer van de dikke kabels en grote schakelkasten. Ik zoek meer iemand / een bedrijf waar ik me ontwerp (evt al op sheets) naar toe kan sturen en waar k dan 3 printjes van terug krijg. Uiteraard betaald me stagebedrijf gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 787 schreef op 25 februari 2003 @ 10:41:
Ga naar je lokale elektronicaboer: die weet waar je printjes kunt laten maken. Of koop een gaatjesprint.

Al eens met google gezocht?
Google nieuwsgroepen >> printplaten laten maken >> 231 resultaten!
http://groups.google.pl/g...ntplaat+laten+maken&meta=

Bereken de kosten: http://home.tiscali.be/pcbdesignj/prijzen_proto's.htm
Uiteraard heb ik al met google/altavista gezocht en als ik het daar wil laten maken kost het 118 euro. Dit moet vast wel goedkoper kunnen, dat is ook een professioneel bedrijf waar ik dus niet naar op zoek ben. Ik ben meer op zoek naar iemand die voor zijn hobby printplaten maakt en er dan ook een paar voor mij kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29675

Anoniem: 79523 schreef op 25 February 2003 @ 10:43:
Hier hebben we niet echt een electronicazaak, hier in de omgeving zijn printplaten eigenlijk helemaal not done.
Waar woon je dan wel?! Een van de eilanden of zo :?
Ze zijn hier meer van de dikke kabels en grote schakelkasten. Ik zoek meer iemand / een bedrijf waar ik me ontwerp (evt al op sheets) naar toe kan sturen en waar k dan 3 printjes van terug krijg. Uiteraard betaald me stagebedrijf gewoon.
Ik weet dus niet waar je woont, maar een vriend van mij heeft in Zwolle (dat ligt dan redelijk centraal aangezien ik niet weet waar je woont) bij zo'n soort bedrijf gewerkt die ook soldeerde/assembleerde e.d. Het was iets met 'enigma' meen ik.

Maar de gouden gids zal toch ook wel genoeg bedrijven opsommen, waarvan er vast wel 1 bereid is om drie printjes te maken... Misschien dat na deze drie er nog meer kunnen volgen?
Het zal toch wel regelmatig voorkomen dat een bedrijf iets ontwerpt, dan ca. drie prototypes laat maken, dit ontwerp aanpast en dan pas een massaproductie nodig heeft?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75145

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik woon in de buurt van Gouda maar de laatste electronicazaak die we hadden is ong 3 jaar geleden weggegaan. De grote bedrijven maken allemaal een vrij prijzige mal (ong 300 euro) en maken daarvan dan een xxxx aantal printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
http://www.eurocircuits.com/
http://www.thepcbshop.com/fl/home.asp

Heb je daar wat aan? En trouwens, als je druk bent en het bedrijf betaald toch, wat zou je dan naar een goedkopere oplossing gaan zoeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het bedrijf wil iemand die het ff goedkoop doet. Gewoon een hobbyist die in ze vrije tijd ff 3 printjes voor ons bakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 14:52

AcouSE

Swedish Chef

GoT is niet bedoeld voor dit soort requests.

Maar evt. zou je user exter kunnen mailen, hij heeft ets-apparatuur.

Persoonlijk zou ik voor www.eurocircuits.com gaan. 3 printen 160x100mm dubbelzijdig kosten inc. verzenden nog geen 120 euro. Da's misschien niet goedkoop, maar als ze dat bij je stagebedrijf te veel vinden moeten ze zich maar eens bedenken wat het prijsverschil is als je meerekent hoeveel gemakkelijker werken het is met echte goed geetste printen met soldeermasker etc. tijd is ook geld weet je...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.