[SuSE 8.1] Dual display met Radeon VE

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 21:56
Ik heb een crappy Club 3D Radeon 7000 / VE kaartje. Deze kaart is niet dual head maar heeft wel twee monitor aansluitingen (VGA en DVI). D.m.v. een dvi verloop heb ik twee monitoren aangesloten op de kaart. De Ati software onder Windows stretcht zonder problemen het beeld uit over 2 monitoren.

Nu heb ik echter SuSE 8.1 geinstalleerd. De kaart werd netjes herkend en werkt perfect, alleen ik krijg de dual monitor functie niet aan de praat. Het tweede beeldscherm is nu een clone. Wanneer ik via YaST2 probeer de dual head functie te activeren krijg ik de melding dat mijn kaart niet over dual head beschikt, wat op zich juist is. Het Hydravision programma dat dual monitor mogelijk maakt voor mijn kaart is helaas alleen beschikbaar voor Windows. Verder heb ik gezocht op de diverse supportforums, hier heb ik een aantal instellingen voor configuratiebestanden gevonden maar die hebben allen betrekking op dual head, wat mijn kaart dus niet heeft. Is er onder linux toch een mogelijkheid om de tweede monitor nuttig in te zetten? Ik wil liever niet meer terug naar Windows.

Verwijderd

Dat kan ja, mbv de Xinerama extentie van X, of een proprietary driver. Ik kan me niet voorstellen dat je dat zelf niet had kunnen vinden... Verder zie ik ook geen error messages, configfiles of iets wat ons dichter bij het oplossen van het probleem brengt. Zo verzand dit topic in een helpdesk topic, en dat is hier niet gewenst. Success :)

Dit topic is gesloten.