Toon posts:

[XP] crashes, hardware? software? afgeschreven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijne heren en dames, deze post omdat ik het niet meer weet, (hopelijk zit ik hier juist)

ik wordt lichtelijk seniel van m'n systeem, BSOD's bij de vleet: IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL, nv4.dll
fatale uitzondering op..x..x..x... Deze opgezocht in knowledgebase waar aangegeven werd dat m'n HD gefragmenteerd is. Helaas na het uitvoeren van speeddisk van norton en defrag van win geen verbetering.
Alle BSOD's melden dat caching moet worden uitgeschakeld. Ik ben er inmiddels achter dat bij het inschakelen van level 2 caching de kans op vastlopen verzekerd is. Zelf heb ik het idee dat m'm bios instellingen er naast zitten, ook de fabrieksinstellingen geven niet veel meer goeds.

Als het na een schone installatie goed blijkt te gaan haalt 3dmark2001 zijn einde niet en spellen lopen vast na luttele seconden (SOF2, UNREAL2, neverwinter nights). Als ik gebruik maak van de bijgeleverde nvidia driver gaat t beter, naar als eenmaal een BSOD verschenen is het einde zoek. Op dit moment worden er bij de vleet fouten gegenereerd en moet windows programma's sluiten (ook explorer.exe) Installaties gaan hierdoor negen van de tien keer niet door.

Het internet afgezocht*, BIOS geflashed, PCI eruit, PCI verwisseld, lowlevel format, ander os, RAM test=clean, BIOS manuals verslonden, ik heb naar mijn weten alles geprobeerd. Hij heeft t ooit gedaan, toch niet afgeschreven??

*AGP instellingen uitgeprobeerd (1x 2x 4x auto), V-core gesleutel.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je al:

• je harddisk getest?
• nieuwe VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd?
• heb je je PC overclockt? Of je grafische kaart?
• een ander OS geprobeert?
• een installatie met een andere cd van WinXP geprobeert?

[ Voor 26% gewijzigd door Han op 25-02-2003 09:43 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
norton sysworks kan niets vinden, suggesties voor een andere test?
-voor de rest been, there done that... geen overclocks thanx anyways

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 10:38 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Andere nvidia drivers geprobeerd? IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL is meestal een driverprobleem, nv4.dll lijkt op nvidia drivers.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
done that, de bijgeleverde driver houd het het langst uit....

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 10:40
Misschien heb je hier iets aan?

http://members.home.nl/marf/Infinite%20Loop.html

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 10:27:
norton sysworks kan niets vinden, suggesties voor een andere test?
Op de site van Western Digital kan je tools downloaden om je HD te testen...

http://support.wdc.com/download/

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
sounds nasty, looks alike.... de melding infinite loop heb ik echter niet gekregen. wel al wat over gelezen en met het idee aan de gang gegaan...

ga de updates en wd_test maar eens uitvoeren...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
...tevergeefs, verschillende combinaties en updates van http://members.home.nl/marf/Infinite%20Loop.html zorgen niet voor verbetering. De HD test van Western Digi meldde geen errors. Wel weer een aantal bsod's langs zien komen. In knowledgebase komen deze codes uit op faulty RAM, vreemd nog niet eerder gezien...

stop 0x0000008e
0xc0000005, 0x80570aa7, 0xf2b40b60,0x0000000

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 09:03 ]

• blackd
  • Niet online
Staan er geen bestandsnamen achter de STOP meldingen, zodat je kan zien wat de bron is? Anders even de minidumps kijken als die gemaakt zijn. Meer info waar die minidumps te vinden zijn staat in het eventlog, hoe je die dumps bekijkt staat in de WOS FAQ, onderdeel 'wat doe ik aan die BSOD's' of iets dergelijks :P

Verwijderd

Topicstarter
Geen bestandsnamen.... kzal die bsod's checken

Verwijderd

Topicstarter
geen suc6 till now.... ga m eens door laten lichten....

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben toch zelf nog maar eens van voren af aan begonnen... alle hardware eruit gehaald (pci, cd r, dvd) WINXP opnieuw geinstalleerd, 3dmark erover. Ging prima heb zo stuk voor stuk hardware weer toegevoegd, na elke installatie 3dmark laten draaien, dit ging/gaat allemaal prima. (wel even moeten uitvinden welk PCI slot dit toe wilde laten, bij verkeerde toch wel BSOD)

Het geen waar ik nu een beetje mee zit is de koeling. Op de offerte van m'n systeem staat dat er een 'coolermaster socket A XP1800+ AMD cooler' in zit. Ik heb een XP1900 cpu, en omdat alles nu prima draait (met zijpanelen los) heb ik het vermoeden dat m hier het probleem eigenlijk in zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 14:49 ]

Verwijderd

Probeer eens een andere koeler :). Het kan zijn dat het daar aan ligt idd maar het lijkt we wel strange!! maar alles kan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 14:50 ]

• blackd
  • Niet online
Als het STOP 0x8e is dan is dit wel wat: http://support.microsoft.com/?kbid=315335

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Die foutmeldingen komen me bekend voor, op het werk hebben we ook wat dimmetjes die jouw omschreven problemen vertonen.

Draai even memtest(zoek even met google. Als het goed is krijg je hier foutmeldingen te zien, zo niet dan is er wat anders aan de hand.

Mijn V&A

Verwijderd

Topicstarter
ok memtest pakte schoon uit, nieuwe cooler en een chassisfan gemonteerd met stabiliteit als gevolg, mooi. De temperatuur van mijn processor baat mij echter nog enige zorgen, 55 graden stressed. nou viel mij op dat de hardware monitor van asus (probe) mij verteld dat mijn vcore 1.8xx bedraagt ondanks bios setting 1.750. ik heb het vage vermoeden dat mijn 300watt voeding te veel spanning mijn systeem in pompt. dit is echter mijn redenatie...... kan dit??

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 00:09 ]

Pagina: 1