Toon posts:

maximaal aantal WHOIS queries?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het schrijven van een whois script, het werkt allemaal goed maar tijdens het testen van .nl domeinen krijg ik na een paar keer deze melding:
Rights restricted by copyright. See
http://www.domain-registry.nl/whois.php

ERROR: The maximum daily limit of whois query hits has been exceeded
Ik had hier nog nooit van gehoord, en op andere sites heb ik dit ook nog nooit gezien.
Hoe valt dit te voorkomen? Is er misschien een andere whois database beschikbaar voor .nl domeinen?

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Ik kwam het toevallig vandaag ook al tegen :?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Except for agreed Internet operational purposes, no part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted, in any form or by any means, electronic, mechanical, recording, or otherwise, without prior permission of the Stichting Internet Domeinregistratie Nederland on behalf of the copyright holders. Any use of this material to target advertising or similar activities is explicitly forbidden and will be prosecuted. The Stichting Internet Domeinregistratie Nederland requests to be notified of any such activities or suspicions thereof.
toevallig ook al gelezen?
Waarom stuur je ze geen mailtje met de vraag of er een betere oplossing is, lijkt me dat al die webhosters die die service aanbieden ook niet domweg een script om de site van domain-registry.nl hebben gevouwen.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
http://www.domain-registr...hois_opvragen_/index.html
(die url :X)

En dan vooral dit gedeelte:
Ontheffing voor intern gebruik door Deelnemers
Om deelnemers te faciliteren bij de uitvoering van hun domeinregistratiewerkzaamheden kunnen zij een ontheffing krijgen voor de Whois-beperking. Deze ontheffing is uitdrukkelijk bedoeld voor de eigen, interne activiteiten van de Deelnemers. Bijvoorbeeld om te controleren of bij een verhuizing of wijziging domeinnaamhouder de juiste houder het registratiecontract heeft ondertekend.
Stuur de SIDN dus eens een mailtje zou ik zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja.. ook al gelezen. Het lijkt mij een agreed Internet operational purpose om te checken of een .nl domeinnaam bestaat. Ik bedoel, het is voor een webhosting site!
ijkt me dat al die webhosters die die service aanbieden ook niet domweg een script om de site van domain-registry.nl hebben gevouwen.
het is voor een webhost, en om een whois database te queryen heb je nou eenmaal een whois script nodig. .com, .net, .org en vele andere TLD's checkt hij wel zonder problemen, alleen die van .nl niet. Een betere oplossing zullen ze me wel niet geven.

Verwijderd

Topicstarter
Glimi schreef op 25 February 2003 @ 10:05:
http://www.domain-registr...hois_opvragen_/index.html
(die url :X)

En dan vooral dit gedeelte:
[...]

Stuur de SIDN dus eens een mailtje zou ik zeggen :)
Owk bedankt toch ff iets over het hoofd gezien :)

edit:
whois –h whois.domain-registry.nl ‘is [.].nl’
moet ik gebruiken :X
Nou nog ff omzetten naar php ofzo..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 10:14 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

De meeste whois-databases kennen volgens mij wel een dergelijke beperking...

Deze is bedoeld om te voorkomen dat malafide domeinnaamkapers geautomatiseerd (bijvoorbeeld) elke dag alle domeinen tot en met tien letters whois'en.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:22
Ik gebruik whois.nic.nl ... nooit iets van beperking gemerkt...

Verwijderd

Topicstarter
deze beperking geldt pas vanaf 29 januari en geldt ook voor whois.nic.nl omdat dit dezelfde is :P

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

offtopic:
Dit lijkt mij (misschien een beetje laat) toch meer een IT topic :)
moved vanuit PW dus :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 11:42
Ik heb er ook al last van. Dan maar whois'is via proxyservers (kan dit ubhaupt?)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Tja, totdat ook die proxies aan hun maximum van 15 queries per dag komen. Deelnemers categorie I van de SIDN mogen ontheffing vragen voor deze limiet, zodat ze op hun site wel zo'n whois script kunnen plaatsen. Ben je geen deelnemer categorie I dan heb je pech.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De andere whois servers hebben ook een dergelijke limiet per dag, alleen is die (net als SIDN vroeger) meestal op 500 ingesteld.
* CyBeR moet wel zeggen dat 15 redelijk weinig is, overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 26-02-2003 21:21 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1