Toon posts:

Zelf een Vodafone Live site maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dit mogenlijk, en zo ja, is er dan een handig progje voor.
Of kan het gewoon met HTML, en dan een bepaalde filenaam ofzo.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:57
Het ontbreekt een beetje aan een duidelijke probleemstelling, en aan dingen die je zelf al hebt gevonden, maar we gaan ervanuit dat je een i-mode alike achtig iets bedoeld.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Vodafone gebruikt hun eigen markup language etc., zover ik weet moet je daar dik voor betalen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 25 February 2003 @ 09:20:
Het ontbreekt een beetje aan een duidelijke probleemstelling, en aan dingen die je zelf al hebt gevonden, maar we gaan ervanuit dat je een i-mode alike achtig iets bedoeld.
hhhmmmm, ik vraag me of wat er onduidelijk is.

In de topic staat de vraag en in mijn bericht toch echt wat ik wil weten, maar misschien heb ik het mis. Je eigen vraag is meestal duidelijk >:)

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:41
Ik dacht dat i-mode, Vodafone Live, etc. allemaal gebruik zouden maken van de lichtste XHTML specificaties.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

The Lord schreef op 25 February 2003 @ 10:09:
Ik dacht dat i-mode, Vodafone Live, etc. allemaal gebruik zouden maken van de lichtste XHTML specificaties.
HTML that is..... HTML1.0 om precies te zijn.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

is inderdaad vodafone live niet kwa specs gelijk aan imode? In dat geval kun je hier de meeste tags enzo wel terug vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon een HTML bestand op een server zetten?
En zo ja, moet ik hem dan index.html noemen ??
En wat moet de "Contenct-Type" zijn van mijn bestand.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 10:53:
is inderdaad vodafone live niet kwa specs gelijk aan imode? In dat geval kun je hier de meeste tags enzo wel terug vinden.
Thanx, dit was precies wat ik zocht. _/-\o_
Het is dan ook gelukt. :)

Alleen vroeg ik me nog af welke bestand naam ik moet gebruiken zodat de telefoon het herkent, of met ik direct naar de .html bestand linken.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

gewoon .html... je bouwt het toch ook in html :?

www.jurgroessen.nl

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Mijn ervaringen met Imode:
Die applicaties maken gebruik van cHTML, een compacte vorm van html, veel moet je maar vergeten. Werk iig veel met de acceskey! Ik heb ooit een Imode demo gemaakt. Deze site is in asp gemaakt. Gebruik alleen serverside! Deze generen toch alleen maar kale html (geen client side scripts gebruiken voor zover ik weet).
Je hoeft dus niet perse een bepaalde extensie te gebruiken.
Verder is er een ongeschreven regel dat je imode sites plaatst in de /i directory. Dus http://www.domein.nl/i

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
imode maakt inderdaad gebruik van cHTML maar Live was toch gewoon net als wap, dus zoals dutchtone extended, dat zijn ook gewoon wap pagina's

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:55

TeeDee

CQB 241

Mijn ervaringen met VDF Live:

In de achtergrond poepen ze wml uit, maar eerst gaat het bij hun langs allerlei servers. Deze strippen content, passen content aan en weet ik veel wat nog meer. Als je bijvoorbeeld niet SET hoe groot een image is, doen hun servers dat voor jou.

Het lijkt sterk op xml, wml etc. etc.

En geloof me, het is geen pretje om met VDF samen te werken. Je kan in principe ook niet zomaar een site voor VDF maken. Dat moet door hun geverifieerd worden. Zodat zij weten wie jij bent, wat jij doet en waarom.

Verder zijn de specs die zij uitleveren totaal nog niet compliant met hun eigen systeem.

Dus, sterkte, Imode is makkelijker imho.

En net zoals chem zegt: Ja, je moet er dik voor betalen! :)

[ Voor 5% gewijzigd door TeeDee op 25-02-2003 12:27 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1