ADSL, maar zonder KPN abonnement?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag overstappen van Kabel Internet naar ADSL, maar heb thuis geen vast telefoonabonnement van KPN. Zijn er ADSL providers die ADSL diensten leveren zonder dat ik er apart nog een KPN aansluiting en abo bij moet nemen? 8)7
Of heeft de OPTA KPN nu nog niet onder de duim? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ehm, dit had je gewoon ook effe op kunnen zoeken, maar dit is niet mogelijk, dan zul je voor een jaartje aan een KPN telefoonlijn (niet budget, daarbij is geen adsl mogelijk) vast zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoorde pas van iemand dat demon internet met dsl express dit wel schijnt te kunnen...

demon neemt je kpn abbo
sluit adsl aan en sluit kpn abbo weer af

www.dslexpress.nl voor info en dan ff bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:48
Zie jochemd in "ADSL zonder telefoonlijn?"

[ Voor 70% gewijzigd door Jeroen Blom op 25-02-2003 09:33 ]

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

ADSL via BBNed loopt niet via de KPN geloof ik. XS4All bied dat aan in zijn power-abbo.

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

demon ook via bbned maar veel goedkoper als xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 12:07
1. tijdelijke analoge aansluiting aanvragen
2. Bbned adsl of andere adsl-abonnement van ander b edrijf aan te vragen
3. wachten tot adsl gerealiseerd.
4. even naar belbudget omzetten ?
5. na 1 jaar opzeggen .... adsl blijft ....

Adsl zonder telefoonaanslutiing
grotere nadelen:
bij verhuizing is er idd probleem...

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:13

MBV

Ik denk hierbij aan een woord: SEARCH. Dit is al tig keer langs gekomen, en blijkt steeds niet mogelijk te zijn.
Als het mogelijk is, zouden ze het bij BBNed enzovoort toch echt moeten weten. Vraag het ze (fax/mail/email/telefoon/tam-tam/flessepost/whatever), de concurrenten zouden het toch zeker moeten weten! Maar KPN betaalt het stukje koper voor jouw, dus vandaar dat je een jaar abbo moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
edwtie schreef op 25 februari 2003 @ 09:45:
1. tijdelijke analoge aansluiting aanvragen
2. Bbned adsl of andere adsl-abonnement van ander b edrijf aan te vragen
3. wachten tot adsl gerealiseerd.
4. even naar belbudget omzetten ?
5. na 1 jaar opzeggen .... adsl blijft ....

Adsl zonder telefoonaanslutiing
grotere nadelen:
bij verhuizing is er idd probleem...
Verhuizing is *altijd* een probleem met ADSL.... je bent beter af door bijv. je e-mail onder te brengen onder je eigen domain, en bij een verhuizing gewoon een nieuw ADSL abbonement aan te vragen op je lokatie (zonder modem) en die in je oude woning op te zeggen.

Bovenstaande methode is inderdaad de wijze.... Alhoewel ik denk dat KPN een omzetting naar BelBudget weigerd als er ADSL op de lijn zit. (tenzij het een ADSL abonnement van een concurrent is van KPN wellicht).

Ik heb trouwens ook gehoord dat sommige ISPs (volgens mij Demon :? ) ook ADSL kunnen leveren waarbij de ISP ook de analoge lijn leverd. Je kunt er dan alleen nooit meer telefonie op aanvragen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is wel mogelijk, maar je betaald gewoon veel meer, dit omdat (ik zoek nog verklaring waarom) KPN meer vraagt voor alleen ADSL lijn, dan voor spraak en adsl.. (ik dacht dat de opta dit onderzocht, maar kan niets op hun site vinden hierover)

het probleem van MXStream zonder spraak ligt bij KPN, andere providers kunnen het namelijk wel.... BBNED, Versatel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Een particulier moet helaas ten alletijden een abbo nemen bij KPN, alleen een bedrijf kan met een zakelijke aansluiting een dedicated lijn nemen. De rede waarom je eigenlijk geen dedicated lijn kan krijgen als particulier is omdat de kosten voor de aanbieder van adsl te hoog is, zij betalen namelijk een vergoeding per maand aan KPN voor gebruik van die lijn. Alleen particulieren die voor oktober 2002 een dedicated lijn hebben aangevraagd kwamen nog in aanmerking. In mijn geval was ik er nog op tijd bij zodoende heb ik een dedicated lijn zonder enige abbo kosten naar KPN toe, dit geintje kost wel 250 euro ex btw, in een keer te betalen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:08
Zie aub de search. Dit is al meerdere keren langs gekomen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.