Toon posts:

welke db15 monitor op ultra 10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Ultra 10 aangeschaft gister ;) Alleen doet hij het niet op mijn 15" monitortje (jaartje of 4 oud). Dat is natuurlijk jammer.

Volgens mij ligt het er aan dat de monitor niet 'multisync' is. Nou vraag ik mij af of alle monitoren die tegenwoordig in de winkels staan wél altijd multisync zijn.

Want ik moet anders mijn ultra'tje meenemen naar de winkel om te testen :) Ik kan het bv ook niet op de site van iiyama (bv) vinden.

Ik had ook begrepen dat TFT monitoren (niet dat ik er eentje wil) er nooit last van hebben, (die zijn altijd multisync)?

(Weet iemand misschien ook of ik elke willekeurige EIDE schijf er in kan hangen, of moeten het echt spullen van sun zijn. Er zit nu 1 20gb Seagate Baracuda in. Kan ik ook bv gewoon pc-pci kaarten er in steken?)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, Sun monitoren zijn juist zelf vaak limited-synch of zelfs fixed frequency. Punt alleen is dat de default frequency van een Sun Framebuffer vaak hoger ligt dan een oude 15" aankan.

Op zich ben je met een redelijke 17" monitor altijd wel verzekerd van beeld. Het mooist is natuurlijk om een Sun monitor erbij te nemen, je ziet GDM-20E20 20" gevallen vaak voor EUR 130 ofzo van eigenaar wisselen. Enig probleem is dat deze dingen een waardeloze dot pitch hebben (0.31), dus van dichtbij behoorlijk wazig zijn. De mijne staat iig als TV/videobak in de woonkamer, waar hij erg goed in is.

Maar voor het beste beeld- gewoon een goede 17/19" erop hangen.

Mbt TFT- ik weet het niet, ik weet wel dat tegenwoordig Sun systemen met TFT geleverd worden, maar ik zou ERG oppassen met het beperkte synch vermogen van de Sun FB...

IDE schijven zouden geen probleem moeten geven (muv evt 32/64MB limieten, maar dat weet ik niet zo 1-2-3), maar PCI kaarten is een ander verhaal (al is het alleen maar omwille van drivers)

Oslik blyat! Oslik!