Ik heb uit de PHP-manual een scriptje geplukt waarmee je gebruikers kunt laten inloggen via zo'n browser-login venstertje. Alleen ik kan er niet mee inloggen. Hij reageert net alsof ik een verkeerd password heb ingevuld. Hij vraagt 3 keer om een password en daarna geeft hij het "Toegang gewijgerd" bericht weer.
Hoe kan ik dit scriptje toch aan de gang krijgen? Ik wil de ingevoerde login checken tegen een database met users.
Dit is het scriptje:
Ik snap niet waarom die het password weigert, want ik heb nergens nog een gebruikersnaam/wachtwoord ingesteld.
Hoe kan ik dit scriptje toch aan de gang krijgen? Ik wil de ingevoerde login checken tegen een database met users.
Dit is het scriptje:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php if(!isset($PHP_AUTH_USER)) { Header("WWW-Authenticate: Basic realm=\"Mijn Realm\""); Header("HTTP/1.0 401 Unauthorized"); echo "Toegang geweigerd.\n"; exit; } else { echo "Hallo $PHP_AUTH_USER.<P>"; echo "Je gebruikte $PHP_AUTH_PW als je password.<P>"; } ?> |
Ik snap niet waarom die het password weigert, want ik heb nergens nog een gebruikersnaam/wachtwoord ingesteld.
Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.