Toon posts:

Router (US Robotics) knijpt verbindingen af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn 4 - Port Broadband Router van US Robotics.

Het internet op onze beide PC's werkt, maar filetransfers via KaZaa beginnen snel, daarna begint de snelheid rap in te zakken, tot de verbinding wegvalt en KaZaa gaat reconnecten. MP3 serversites zoals www.impactmp3.com waar met NetPumper of met een Plugin gewerkt moet worden, krijg ik de foutmelding: Bad Server Response. En Emule geeft aan dat de Serverlist niet gedownload kan worden.
Gewoon via internet (zoals bijv.download.com) downen werkt zonder problemen.

Ik ben zelf in de instellingen van de Router aan het prutsen geweest, heb de ingebouwde hardwarematige firewall uitgezet, maar het helpt niet. Verder heb ik van de rest van het instellingenmenu weinig kaas gegeten, de settings van de router zijn door de winkelier waar ik hem kocht ingesteld. Ik ben zelf ook nog op zoek gegaan in de uitgebreide help van de bij de router geleverde CD maar dat hielp niets.

Ik heb 2 computers aangesloten met 2 Ethernet Kabels op deze Router. Daaraan zit ook de WAN ethernet kabel die van de Router naar de Broadband Kabelmodem loopt (Wanadoo Premium). Op beide computers draait Windows XP, en de Ethernetkaarten in beide PC's zijn van het type Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC.

Ik gebruik een PPoE verbinding, en de volgende netwerkprotocollen.
-Client voor Microsoft-Netwerken
-Bestands- en Printerindeling voor Microsoft-Netwerken
-Qos-Pakketplanner
-TCP-IP (Automatisch IP adres Toewijzing en automatisch DNS toewijzing ingeschakeld)

Ik heb goed in de FAQ gekijken hoe jullie een post hier het liefst zien, hoop dat dit okay is hehe.
Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven (Post hier praktisch nooit) en dat iemand me kan helpen om dit probleem te verhelpen.

Bedankt alvast...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 00:47 ]

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 15:28

NEK

Misschien is het aan te raden, weet het niet zeker, om de bios te updaten van de router.
http://www.usr-emea.com/s...e=downloads&loc=emea#8000

Verwijderd

Topicstarter
is al gebeurd no effect

Verwijderd

NWLink Netbios protocol en NWLink IPX netwerk protocol installeren hielp bij mij
ik heb óók de USR8000 router
en ik heb ook verbinding via Wanadoo Premium

Verwijderd

je hebt je portmappings toch wel gedaan?
tcp:4661,tcp:4552,udp:4665
/edit ipx hoef je echt niet te installeren!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 01:01 ]

Verwijderd

portmappings boeit niet bij kazaa werkt prima bij mij

Verwijderd

Topicstarter
Portmapping: ik heb geen idee wat dat is en hoe ik dat doen moet
in de instellingen van de router staat wel een menu (Special applications heet dat) waar ik Triggers???? en incoming ports?? kan invullen. Ook is er een Virtual Server gedeelte waar ik service ports??? en de bijbehorende Server IP's?? in kan zetten. Er staan bij virtual server al een aantal mogelijkheden in een vensterte zoals FTP, AUTH enzo.

Ik heb eigenlijk weinig ervaring met dit soort netwerkgebeuren daar het bij ons thuis nooit van toepassing was.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 01:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 00:57:
NWLink Netbios protocol en NWLink IPX netwerk protocol installeren hielp bij mij
ik heb óók de USR8000 router
en ik heb ook verbinding via Wanadoo Premium
Netbios en IPX staat erop nu.. heeft het bij jou ook gewerkt? en had je hetzelfde probleem als ik?

Verwijderd

Topicstarter
ok sounds stupid denk ik
Volgens mij doet kazaa t niet veel beter, maar die anti-leech plugin en netpumper doen t nog niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 01:48 ]

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Misschien is er teveel verkeer op de router, waardoor hij niet alles snel doorgeeft. Het kan ook zijn dat je de router verkeerd ingesteld hebt.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Heb ook een USR Broadband router, maar bij mij werkt alles gewoon goed :? Zit ondertussen al aan firmware-update 1.27 en dat loopt als een trein. Veel instellingen kun je trouwens niet echt veranderen in de router. Dus kun je niet veel verkeerd doen. Mss heb je enkele verkeerde poorten gemapt?

Mss es zoeken op google of de search? Want ik merk in je history dat je al eerder heel wat onzinnige vragen stelde die gemakkelijk opgezocht konden worden.

Verwijderd

Topicstarter
ShadowrunR schreef op 25 February 2003 @ 12:36:
Heb ook een USR Broadband router, maar bij mij werkt alles gewoon goed :? Zit ondertussen al aan firmware-update 1.27 en dat loopt als een trein. Veel instellingen kun je trouwens niet echt veranderen in de router. Dus kun je niet veel verkeerd doen. Mss heb je enkele verkeerde poorten gemapt?

Mss es zoeken op google of de search? Want ik merk in je history dat je al eerder heel wat onzinnige vragen stelde die gemakkelijk opgezocht konden worden.
Voor jou misschien onzinnig, voor mij niet. Is het je gewoonte om iedereens history na te gaan? Ik heb wel wat beters te doen dan dat.
Gister avond was de search van tweakers trouwens dood en google gaf ook niet veel boeiends.

Ik heb de nieuwste firmware erop gezet zoals eerder in dit topic door mij opgemerkt. En ik heb geen enkele poort "gemapt", wat bedoel je precies daarmee?

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Omdat ze bij casema die uplaod zo belachelijk laag hebben gecapt krijg je dit soort problemen.

Als je met Casema cable gaat uploaden krijg je zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiemelis/uploaddownload.png

Je download valt dus practish naar 0,0 als je gaat uploaden.

Kijk dus ff naar je upload. maybe staan er shares aan bij Kazaa, maybe heb je stukkie spyware oid waardoor je pc aan het DoSS'en is. Draai dit proggie even op alle pc's:
NetTraffic (t is freeware)
en check of 1 pc toevallig een hoge upload heeft.

Verwijderd

Topicstarter
De andere pc staat uit. Gecheckt op spyware met Ad Aware 6.5 niets gevonden.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 23:08:
[...]

Voor jou misschien onzinnig, voor mij niet. Is het je gewoonte om iedereens history na te gaan? Ik heb wel wat beters te doen dan dat.
Gister avond was de search van tweakers trouwens dood en google gaf ook niet veel boeiends.

Ik heb de nieuwste firmware erop gezet zoals eerder in dit topic door mij opgemerkt. En ik heb geen enkele poort "gemapt", wat bedoel je precies daarmee?
Poortmappen betekent dat je poorten in je firewall openzet voor bvb een server, of file-sharing programma. Maar dat is hier niet echt van toepassing omdat je NAT uitgeschakeld hebt.

De enige oplossing die ik nog kan bedenken is die van de upload zoals hierboven staat vermeld.

Trouwens, het is niet mijn gewoonte iedereen zijn post-history te checken, maar af en toe gebeurt dat wel eens. Sorry voor die vorige post trouwens, was niet als flame bedoeld :)

Verwijderd

Lees ook: Het Grote Poortmappingsverhaal Mocht je nog willen weten hoe het zit....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle mogelijke netwerkprotocollen er op gezet nu doet ie t toch, Naast TCP IP en Netbui had ie blijkbaar nog wat nodig,... thanx voor jullie hulp jongens!
Pagina: 1