Toon posts:

A7V

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Asus A7V en ik heb altijd met een Duron 750 overgeklockt naar 950 door middel van jumper settings gedraait..

De Duron draaide op 100 MHZ FSB

Nu heb ik een Duron 1200 en ik probeer wat te configgen in de bios. Al mijn jumpers en switches staan op jumperfree...Ik ga dan naar de BIOS en ik kom alleen de CPU frequency (FSB??) tegen..de core voltage en mijn geheugen snelheid. Maar nergens de Multiplier..

Ik probeer de FSB op 200 te krijgen, maar dan is mijn geheugen volgens de BIOS ook ineens 200 Mhz en dat trekt hij natuurlijk niet..

Mijn vraag is nu...hoort er geen multiplier optie in de bios te zitten om bijvoorbeeld 6 x 200 te kunnen doen en dan niet gelijk mijn geheugen ook op 200 maar nog steeds op 133???

Ik heb nu bios 1011, en ik heb net 1010 geprobeerd, maar die geeft ook niet meer opties prijs

Die Duron 1200 heeft toch een FSB van 200...dus het zou moeten werken toch? En volgens Asus ondersteunt mijn moederbord ook 200 Mhz FSB

:?

Tnx A LOT

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
uhm... beetje suffe vraag, maar post eens wat meer specs? welke A7V heb je?
wat voor RAM hbe je?

edit:
ik d8 btw dat je asynchronious clock moest hebben om mem en FSB op verschillende snelheden te hebben? correct me if i am wrong

[ Voor 43% gewijzigd door Fludizz op 25-02-2003 00:37 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Fludizz schreef op 25 February 2003 @ 00:36:
uhm... beetje suffe vraag, maar post eens wat meer specs? welke A7V heb je?
wat voor RAM hbe je?

edit:
ik d8 btw dat je asynchronious clock moest hebben om mem en FSB op verschillende snelheden te hebben? correct me if i am wrong
dat klopt :D
maar dat zit nog lang niet op zijn mobo hij heeft de KT133 chiset met sdr mem :P
dus dat zit er niet in voor hem

ik raad je aan voor een ander mobo / mem combie te gaan

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dat zal de oude A7V rev 1.01 zijn, max 100MHz FSB, ZEER matig te OCen.

Je probleem is dat bij die duron 600 de multiplier niet locked, is, bij de 1200 blijkbaar wel. Ook schiet je met unlocken geen bal op, die krengen gaan maar tot 12,5x en hij staat op 12.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Ok...ik had één van de eerste A7V's...ik heb 133 Mhz SDRAM...

Ik maak uit jullie reacties op dat het niet mogelijk is om dat ding hoger dan 100 Mhz FSB te krijgen?

En waarom zegt ASUS dan dat het een FSB van 200 Mhz ondersteunt?

Ik heb alle L1 bridges al verbonden, dus hij is geunlocked

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 00:43 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 00:43:

Ik maak uit jullie reacties op dat het niet mogelijk is om dat ding hoger dan 100 Mhz FSB te krijgen?

das Overclocken wat ie kan bereiken... dat wil niet zeggen dat je andere onderdelen het overleven kunnen... (zoals bijvoorbeeld je mem...)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 00:43:

Ik heb alle L1 bridges al verbonden, dus hij is geunlocked
de fsb zal je tot 200 mhz kunnen instellen :>
ik heb een epox 8rda+ daar kan je ook de fsb tot 500 mhz instellen dit betekent niet dat je dit kan doen met mem dat maar 333 mhz aan kan he :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Overleven is geen probleem met OCen (voltages verhogen is een ander verhaal). OCen kan de zaak alleen instabiel maken. En die oude A7V hoef je niet op meer dan 110MHz FSB te hopen wil je nog booten...
[edit] Die 200 MHz waar Asus het over heeft is 100MHz 2x (DDR)

[ Voor 14% gewijzigd door Aetje op 25-02-2003 00:47 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

ik wil hem wel IETSJE hoger laten lopen, maar zodra Win XP opstart kan hij ntfs.sys niet vinden...d'r gaat dus iets fout in z'n bovenkamer...kan het geen kwaad als ik die core voltage iets omhoog doe, dus van 1.75 V naar 1.81 ofzo of 1.85?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom staat er dat de FSB 100MHz is terwijl het 200MHz moet zijn?

Misverstand: die Duron 1200 heeft net zo goed een 100MHz DDR FSB als de oude Athlon die erop zat. Zie link voor meer details.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.