kzie een hoop geblaat van mensen die totaal niet weten waar ze het over hebben. das allemaal leuk en aardig maar daar help je de topicstarter niet echt mee.
1) De 'server' ( webserver neem ik aan ) kan gewoon streaming video afspelen. Enige problemen zie ik misschien in het feit dat de server niet de juiste MIME-types kan sturen. Gelukkig is daar wel een
lijstje van te vinden bij Microsoft
2) Als je niet de beschikking hebt over een zogenaamde streaming server ( of dit nu Windows Media Services, Helix, Darwin of Quicktime Streaming Server is maakt in dit verhaal niet uit ) dan ondersteunen de meeste formaten zogenaamd 'HTTP-based' streamen, wat dus niets meer inhoud dan je video's uploaden op je website en juist linken vanuit je pagina
3) het grote nadeel is dat HTTP-based streaming totaal geen rekening houdt met je beschikbare bandbreedte ( van je webserver ), de beschikbare bandbreedte van je bezoekers en het aantal concurrent bezoekers van je stream, daarnaast is het uit sysadmin oogpunt verstandiger een aparte streaming server in te richten ( ik denk aan dataverkeer, stabiliteit van je webserver en aan load-efficiency )
HTH