Toon posts:

[Winroute Pro] het werkt voor geen meter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kabel sinds kort een server (amd k6 2 550) met daaraan een hub en aan die hub 4 client PC's. Die server draaid het programma winroute Pro, maar het werkt allemaal maar half. Ik denk zelf dat de instellingen niet al te best zijn. Ik wil graag een proxyserver gebruiken, maar ook dat werkt niet. Ik kan met de server zelf ook niet met proxyinstellingen op een site komen. Als ik winroute uitschakel kan dit wel dus de instellingen van de proxyserver kloppen. Het is net alsof winroute een soort schild ervoor zet. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit in moet stellen? En ook wil ik op de client pc's een proxyserver instellen, weet iemand ook hoe dit moet? Alvast bedankt.

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:11

bonfie

Je moet nu Winroute Lite downloaden, als je niet snapt wat hieronder staat...
(zelfde functionaliteit met minder opties)

Nou eerst ga je via de admin tool naar de winroute instellingen, daar kijk je bij packet filter instellingen. Daar alles weggooien en vervolgens kijk je bij interfaces of je op de goede interface NAT hebt aanstaan(de externe interface).

Als je winroute 5 hebt, ga dan bij trafic policy de wizard volgen, en dan staat alles weer goed om te gebruiken.

Proxy's kan je gewoon uitzetten, want deze zijn niet nodig meestal. Is wel handig als je met meer mensen vaak op dezelfde pagina kijkt.

Ik hoop dat je er zo beter uitkomt...

• bonfie

bonfie

Ohja, je moet bij de clients het ip van de router als gateway en pri DNS server zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle rules weggegooid, en ook mijn externe netwerkkaart staat ingesteld als NAT, maar het probleem blijft, kan geen proxy naar buiten "brengen".

• a3konijn
  • Laatst online: 31-07 08:18
Een ding begrijp ik niet: Waarom zou je bij de gebruikers een proxy-server instellen? Je kan beter gebruik maken van NAT. Dit levert echt veel minder problemen op. Prox-server is interessant bij grotere bedrijven waar vaak dezelfde pagina's bezocht worden.

Maar ik heb wel een handleiding liggen hoe je Winroute het beste in kan stellen met gebruikmaking van NAT en DHCP. DHCP zorgt ervoor dat alle PC's op je netwerk automatisch de goede instellingen krijgen van de server om het internet op te komen.

Interesse? Dan moet je maar ff mailen naar konijn@zeelandnet.nl, dan stuur ik je de handleiding terug!

• bonfie

bonfie

zet alle instellingen wat op proxy lijkt UIT en ben er zeker van dat dat ook op je clients het geval is. Zet het INTERNE ip van de winroute pc als GATEWAY en PRIMARY DNS op de CLIENTS. Dan heb je een verbinding naar buiten voor alle pc's.

• bonfie

bonfie

trouwens, de help van winroute zelf is ook erg goed. zorg wel voor dat de DNS forwarding van winroute aanstaat, anders moet je alle ip's gaan onthouden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het blijft problemen geven, dan doe ik het maar zonder proxy. Maar nu had ik nog een vraag: is het normaal dat ik de tweede netwerkkaart (welke het netwerk met de server verbind) statistisch in moet stellen? Doe ik dat niet, dan krijgt deze een IP wat begint met 169 en dan zie ik de andere computers ineens niet meer....

• bonfie

bonfie

klopt, want deze moet een ip hebben om de dhcp server op te laten draaien :P

• bonfie

bonfie

of je moet ergens anders in je netwerk een dhcp server hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik alles op NAT heb gezet werkt het prima, maar hoe stel ik die mailserver in? Ook al de hele avond mee liggen tobben.. zucht... computers ;)

• bonfie

bonfie

ja die mailserver... probeer dat maar via de help, daarna flink prutsen want er kan daarmee toch nix misgaan, behalve dat ie het niet doet...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan instellen en klooien wat ik wil, hij doet het niet. De mail komt gewoon niet aan bij de client computer. En van die help word ik ook niets wijzer, het meeste wat daar instaat is gewoon WAT het is en niet HOE het moet

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand me kan helpen, nu begint het allemaal raar te worden hier. Ik kan op de client computers msnen, maar geen bestanden versturen :S. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen? Ik kom er zelf niet meer uit....

Verwijderd

hee jongens mischien beetje een domme vraag maja ik heb geen ene reet verstand van netwerk gedoe nu. maar ik wil dus graag bij mij thuis een klein netwerkje aan leggen.nu weet ik nog wel dat ik een router of hub of switch nodig hebt. maar die moet ik nog kopen maar nu vroeg ik me af hoe je nou precies bestanden deeld dus van de pc naar de laptop kun je dat gwoon doen door een UTP kabel in je netwerk kaart van chello de pluggen en dan het uiteinde van die kabel in de laptop de te pluggen kan ditt zow niet hoe dan en over de programma's die jullie grebruiken voor het uiwisselen van bestanden. wingate,sygate,winroute welke moet ik dan nemen die het makkelijkst is dus waar ik zoow min mogelijk aan moet veranderen graag reacties.

Verwijderd

Instellen van email servert is echt geen reet aan.
Tabblad general
1.vul de smtp servert in van je provider
2.Klos vink aan I have internet domain en de naam in blabla.com ofzo
Tabblad alliases
1. Zorg dat je users hebt aangemaakt met wachtwoorden
2. Maak daarna alliases aan met de namen die voor je @blabla.com staan en stuur die naar de juiste user
Tabblad Remote pop3
1. Vul daar de pop3 gegevens in die je bij je provider hebt.
2. Maak een sorting rule met de namen die voor je @blabla.com staan en stuur die naar de juiste user
Tabblad scheduling
Laat maar leeg is niet echt nodig
Tabblad antispam
Vinkje bij antispam check aanzetten
Tabblad advanced
hoef je niets aan te wijzigen dus laat uspecified host maar staan

Wat op de clients

User aanmaken met dezelfde user naam en pasword als die je in winroute bij user hebt opgegeven. Vul bij zowel pop3 inkomende mail als smtp uitgaande mail het ip adres of de naam in van de winroute machine.

This should do the trick
Pagina: 1