Toon posts:

DDR 2700 blijft dalen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Dit is heel interessant. In december 2002 kocht ik voor 100 euro ongeveer 256 mb DDR 2700. Op het moment is dit voor minder dan een kwart verkrijgbaar en de 512 mb ddr 2700 al voor iets in de 70. Nu is dit natuurlijk erg verleidelijk om gelijk wat geheugen in te slaan. Alleen is dit het goede moment? Zal het nog verder dalen? IK weet je kan dit nooit precies zeggen, maar misschien weet iemand hoe dit zich normaal gesproken zal ontwikkelen.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 24 February 2003 @ 23:45:
Beste lezers,

Dit is heel interessant. In december 2002 kocht ik voor 100 euro ongeveer 256 mb DDR 2700. Op het moment is dit voor minder dan een kwart verkrijgbaar en de 512 mb ddr 2700 al voor iets in de 70. Nu is dit natuurlijk erg verleidelijk om gelijk wat geheugen in te slaan. Alleen is dit het goede moment? Zal het nog verder dalen? IK weet je kan dit nooit precies zeggen, maar misschien weet iemand hoe dit zich normaal gesproken zal ontwikkelen.
:> als je een beetje zou zoeken op www.tweakers.net en dan de nieuws links
dan had je geweten dat de mem prijzen de komende tijd alleen maar dalen
natuurlijk kan niemand zeggen tot waneer ze blijven dalen

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Dit is net zo goed te voorspellen als de waarde van een aandeel op de AEX. Dus als je gewoon nu geheugen nodig hebt, koop het dan. De prijs is heel schappelijk, dus waarom wachten voor misschien 5 euro goedkoper?

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
noujah. Ik vind in minder dan 3 maanden tijd een daling van 120 euro voor het 512 mb reepje niet echt een klein verschil voor geheugen dan :D

Verwijderd

Topicstarter
StarTAC schreef op 24 februari 2003 @ 23:47:
Dit is net zo goed te voorspellen als de waarde van een aandeel op de AEX. Dus als je gewoon nu geheugen nodig hebt, koop het dan. De prijs is heel schappelijk, dus waarom wachten voor misschien 5 euro goedkoper?
Tuurlijk, toen ik die 256 mb kocht wist ik ook dat ze eens zouden dalen, maar toen had ik het nodig en kocht het. NU heb ik het niet echt nodig, maar een uitbreiding is altijd handig :D

Verwijderd

Gratis zal het nooit worden :)
Ik zit te wachten op 25 euro voor 256 Mb, dan koop ik.

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 24 februari 2003 @ 23:51:
[...]

Tuurlijk, toen ik die 256 mb kocht wist ik ook dat ze eens zouden dalen, maar toen had ik het nodig en kocht het. NU heb ik het niet echt nodig, maar een uitbreiding is altijd handig :D
ik wil nu dus mijn 512 mb ddr gaan verkopen
maar nu zie ik dat hij nieuw nog maar 75 euro kost toen 150 :X
maarjah on the other side
als ik deze gewoon houd en dan nu sneller mem koop dan kan ik dit mem altijd gebruiken in mijn 2e sysje >:)

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 24 februari 2003 @ 23:56:
[...]

ik wil nu dus mijn 512 mb ddr gaan verkopen
maar nu zie ik dat hij nieuw nog maar 75 euro kost toen 150 :X
maarjah on the other side
als ik deze gewoon houd en dan nu sneller mem koop dan kan ik dit mem altijd gebruiken in mijn 2e sysje >:)
Ja, toen kostte 256 mb DDR2700 ong. 100 euro, nu nog iets van 30 euro :D

Verwijderd

woei, meteen ff een 512mb reep halen :)

iemand nog 512 SDram nodig? :+

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:06
Ik wil dus ook nieuw geheugen erbij kopen en zie dat dit bij de tweakersshop het goedkoopst is, maar nu zie ik daar 2 versies staan.
Namelijk: DDR SDRAM DIMM / PC2700 184 PIN PC2700 en DDR SDRAM DIMM / PC2700 256 MB, wat is nou het verschil tussen 184 pin en die andere???

Ik weet niet welke van de 2 ik moet kopen, heb nu gewoon een reepje 256 Dane-elec pc2700 erin zitten. Maar ik heb geen idee of dat 184 pin is of niet...

Stop chasing the dream, you're already living it

• Shunt

Shunt

Boe

erm bij de een staat hoeveel pin's hij is en bij de ander niet :X ddr sloten zijn altijd 184 pin's :>

Game PC

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:06
ja dus, ik heb er neit zoveel verstand van. Ik bedoel, waarom staan die dingen er dan bij omtrent die pins??? Als het toch allebei hetzelfde is.

Ik kan dus gewoon beide in mn pc doen?

[ Voor 38% gewijzigd door Qosmic op 25-02-2003 00:25 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

ddr-sdram is 168 pins
sdr-sdram is 184 pins

of was het nou net andersom? dacht het niet, maar zou ook kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 00:26 ]

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 00:25:
ddr-sdram is 168 pins
sdr-sdram is 184 pins

of was het nou net andersom? dacht het niet, maar zou ook kunnen.
andersom :> sdr is singel
ddr is dual

dus is het ook normaal lijkt mij dat deze meer pins heeft :P

Game PC

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

Die Dual van DDR gaat over dezelfde data pinnen, aangezien er 2x per klok data wordt gestuurd dus dat zegt niks over de pinnetjes, maaw goed ik weet ook niet hoe het wel zit, en ik ga nu ff niet tellen ;)

• Shunt

Shunt

Boe

4VAlien schreef op 25 February 2003 @ 00:33:
Die Dual van DDR gaat over dezelfde data pinnen, aangezien er 2x per klok data wordt gestuurd dus dat zegt niks over de pinnetjes, maaw goed ik weet ook niet hoe het wel zit, en ik ga nu ff niet tellen ;)
:> maar tog heeft ddr meer pins dan sdr hoor :P

Game PC

Verwijderd

ok je hebt gelijk

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 21:38
Ik zou nog een weekje of zo wachten en dan je slag slaan, dan zitten we wel zo'n beetje op het laagste niveau. Sowieso is het altijd koffiedik kijken, maar zeg nou zelf, 80 euro voor een reepje A-merk 512 DDR is toch geen geld :)

Verwijderd

Jah idd DDR geheugen heeft meer pins dan SDR geheugen
kan je ook zien want in SDR geheugen zitten 2 schotjes terwijl er in ddr maar 1 zit

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, koop gewoon wanneer je het hard nodig hebt.. Maar als het niet noodzakelijk is en je het allemaal spannend vindt, dan moet je vooral wachten tot je het idee hebt dat de prijs op het laagste punt is :)

Dit is voornamelijk kristallenbol en koffiedik werk, niet echt nuttig om een topic over te openen. Daarnaast gaat het ook lichtelijk offtopic.. Alle antwoorden mbt het geheugen itself zijn gewoon in Technische PMG FAQ te vinden :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.