A7V33 bios update gefaalt

Pagina: 1
Acties:

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 10:13
Ik wou dus me bios update van 1.011 beta 1 naar 1.016 final ik had de final gedownload alleen dat heette AV33316.AWD en dat had ik samen op een floppy gedaan met aflash.exe alleen ik had die file gerenamed naar AV niks meer.

Toen opnieuw opgestart met bootdisk naar ms-dos gegaan en toen andere floppy erin en aflash gedaan toen eerst een back-up van me oude bios gemaakt en toen de nieuwe bios update gedaan en hij deed alles gewoon en gaf geen errors.

Toen ging ik dus opnieuw opstarten en toen kwamen de errors, hij pakt geen floppies meer met opstarten, na post zeg maar duurt het gewoon 2mins voordat ie windows 2k pakt (krijg gewoon een zwart scherm).

Heeft iemand een idee wat ik hier nog tegen kan doen? Ik heb Cmos gecleared maar dat hielp ook niet zover ik weet wat het ook moet doen. Ik moet simpel weg in msdos komen voor windows maar ik kom er gewoon niet.

Upside down

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Craytahar schreef op 24 februari 2003 @ 23:36:
Ik wou dus me bios update van 1.011 beta 1 naar 1.016 final ik had de final gedownload alleen dat heette AV33316.AWD en dat had ik samen op een floppy gedaan met aflash.exe alleen ik had die file gerenamed naar AV niks meer.

Toen opnieuw opgestart met bootdisk naar ms-dos gegaan en toen andere floppy erin en aflash gedaan toen eerst een back-up van me oude bios gemaakt en toen de nieuwe bios update gedaan en hij deed alles gewoon en gaf geen errors.

Toen ging ik dus opnieuw opstarten en toen kwamen de errors, hij pakt geen floppies meer met opstarten, na post zeg maar duurt het gewoon 2mins voordat ie windows 2k pakt (krijg gewoon een zwart scherm).

Heeft iemand een idee wat ik hier nog tegen kan doen? Ik heb Cmos gecleared maar dat hielp ook niet zover ik weet wat het ook moet doen. Ik moet simpel weg in msdos komen voor windows maar ik kom er gewoon niet.
als je het boekje leest zie je dat je eerst je bios moet resetten
en alle defauld instellinen trug moet zetten :O

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Pollore
Tja als ik een boekje had ging dat best wel makkelijk maar ik snap er niks meer van kun je het misschien een beetje uitleggen plz?

Upside down

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

mij thoughts exactly, reset je bios en check de instellingen.

Canon Digital Ixus V3

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 19:30
je moet je reset bios jumper even anders zetten. systeem aan. systeem uit. jumper terug. jumper terug. systeem aan en hij zou het weer moeten doen volgen shunt.
maar je kan ook naar www.asus.com.tw gaan doorklikken naar je mobo en de manual in pdf form bekijken...

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Craytahar schreef op 24 februari 2003 @ 23:47:
Tja als ik een boekje had ging dat best wel makkelijk maar ik snap er niks meer van kun je het misschien een beetje uitleggen plz?
omg zeg dit is wel heel er basic marja

je zet je pc aan je drukt op de del knop als hij laat zien hoeveel mem je heb en wat voor proc er in zit
en als hij zijn hdd's en cd spelers gaat testen

dan kom je in de bios ;)
dan zoek je daar de optie load defuald settings

als hij dan nog problemen geeft reset dan je bios even door je reset jumper (zit ongeveer naast de bios / bios baterij) 1 pin verder te zetten en dan weer trug :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Pollore
ik kon de jumper niet vinden maar ik zag tijdens opstarten van bios staan als je Alt + F2 deed dat je een andere bios via floppy erop kon zetten dus dat heb ik gedaan en nu is me comp weer normaal allemaal bedankt :)

Upside down

Pagina: 1