Sinds kort ben ik bezig met het maken van GUI's in c++. Dat is best leuk, en aadig te doen met gewoon DEV/c++. Helaas staat alles in die lelijke oude stijl. Ik wil dus graag de controls zien zoals ze in xp er uit horen te zien. Ik heb al een (exenaam).manifest bestand geprobeert, maar dat lukt niet. Planetsourcecode had een voorbeeld, maar daar moest ik een libary toevoegen. En hoe dat met bij DEV kon ik niet vindenin de manual. Misschien is het probleem simpel, maar ik kan het nu niet vinden met een stukke search:S
In de PSDK's staat stap voor stap uitgelegd hoe het met een manifest moet?
Wat zijn het? Waar staan ze? Astublieftcurry684 schreef op 24 February 2003 @ 23:30:
In de PSDK's staat stap voor stap uitgelegd hoe het met een manifest moet?
Okeeeee 
Allereerst: als je een vraag/probleem hebt met Win32 API's of wat voor Windows programmeerding dan ook, begin je met zoeken in de MSDN Library Online.
Daarnaast zoek je daarin deze link waar precies wordt uitgelegd hoe je een manifest bouwt en include.
En daar de MSDN-site op dit moment redelijk traag is wil je de Platform SDK's graag lokaal geinstalleerd hebben. Ze bevatten ook alle recentste headerfiles en libraries dus het is sowieso nodig. Je kunt ze automatisch installeren vanaf deze link.
Bookmarken aub
* curry684 scoort weer even een +4 behulpzaam
Allereerst: als je een vraag/probleem hebt met Win32 API's of wat voor Windows programmeerding dan ook, begin je met zoeken in de MSDN Library Online.
Daarnaast zoek je daarin deze link waar precies wordt uitgelegd hoe je een manifest bouwt en include.
En daar de MSDN-site op dit moment redelijk traag is wil je de Platform SDK's graag lokaal geinstalleerd hebben. Ze bevatten ook alle recentste headerfiles en libraries dus het is sowieso nodig. Je kunt ze automatisch installeren vanaf deze link.
Bookmarken aub
* curry684 scoort weer even een +4 behulpzaam
Ik heb de Windows 32 libary met alle api's al eens gedownload. Maar ik zal dit zeker even nader bekijken! dank!
Ik val vast op dit stukje:
Hoe doe ik dat in DEV/c++. Zoals in begin posting al staat, heb ik echt geen idee hoe en kan ik dat niet vinden in den readme/help file.To create a manifest and enable your application to use visual styles.
Link to ComCtl32.lib and call InitCommonControls.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2003 23:46 . Reden: Typo's ]
ComCtl32.lib wordt default meegelinked bij iedere windows app (anders kun je niet eens een button aanmaken
). De grap van het manifest is dat ie het OS dwingt een specifieke versie van die ComCtl32.dll mee te linken die XP-style kan tekenen.
Jeroen_Paul, je loopt je topic (onbewust?) een beetje te kicken... misschien dat je in het vervolg de edit-knop (
) zou kunnen gebruiken, om in ieder geval de schijn te vermijden dat je je eigen topic aan het kicken bent
Het spijt mij, was idd niet de bedoeling. Ik had al een edit gedaan, dus ik dacht dat een tweede slecht zou zijn:S. Ik kom er nu iig helemaal niet meer uit, want mijn .h blijkt gewoon te oud te zijn en ik kan geen nieuwe vinden (ja, die van MS maar nu werkt het al helemaal niet meer, kan ik dev reinstallen:S). Heb ik nu gewoon MS VC++ nodig om dit een beetje fatsoenlijk te kunnen doen?
Verwijderd
Allermakkelijkste manier is om dit even te doen :
http://www.codeproject.com/useritems/xptheme.asp
XP-Theme style in 5minuutjes, werkt voor al je projecten (oude en nieuwe).
Have fun
http://www.codeproject.com/useritems/xptheme.asp
XP-Theme style in 5minuutjes, werkt voor al je projecten (oude en nieuwe).
Have fun
tof dat je nog even meldt of het nou geholpen heeft, dat zie je niet vaak
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Pagina: 1