Toon posts:

Network drive mappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in XP mijn FTP server aan m'n My Network Places toegevoegd, nou wil ik Z: daarheen mappen. Hoe doe ik dit?

NB Map network drive of add network place wizard werkt niet

Verwijderd

je kan ook gewoon een vester "deze computer" openen, en een venster van je ftp server openen, en dan het mapje wat je wil mappen als Z: slepen naar het venster "deze computer" dan krijg je automagisch een popup als t goed is :)

Verwijderd

Topicstarter
Lukt mij niet? Kan je daar een screenie van maken?

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
wat je ook kan doen is ouderwets in dos-prompt gaan, en daar intypen:
net use z: \\jouwftpserver
dat moet ook werken

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Raar maar ik voer in net use z: \\ftp.zwagemaker.nl en ik krijg the network name cannot be found :?

Verwijderd

Topicstarter
Subtiel schopje

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Kan het wel wat je wil? Als ik je goed begrijp wil je een schijf-letter toekennen aan een ftp server?
Ik zeg niet dat het niet kan, maar heb er wel zware twijfels over. Het kan in ieder geval niet zoals jij zegt:
code:
1
net use z: \\ftp.zwagemaker.nl

Net use wordt altijd als volgt gebruikt bij Microsoft netwerken:
code:
1
net use <driveletter>: \\<netbios-servername>\<share-name>

Verder heb ik het nooit geprobeerd in ieder geval.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het ophoudt...

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Waarom? Omdat het niet kan? Kan je het iets duidelijker uitleggen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, ik heb een domein namelijk zwagemaker.nl en in de root van dit domein staat een mapje jacob en daar wil ik Z: van maken. Anders eventueel ftp://ftp.zwagemaker.nl/pub/ dan laat ik het subdomain wel daarheen forwarden.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Wat bedoel je nu:
Heb je een server met een domein genaamd zwagemaker.nl (intern netwerk of extern Internet?)
Wat bedoel je met 'ik heb mijn FTP server aan m'n My Network places toegevoegd'?
Wat bedoel je met 'en in de root van dit domein'?

Verwijderd

Topicstarter
Een externe server

In XP heb je bij Network een aantal snelkoppelingen, daar heb ik de FTP server toegevoegd. Log daar in met mn user dus kan in de map waar de homepage moet komen

www.zwagemaker.nl/jacob/ , de root dus

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:44
Volgens mij kan je een driveletter uitsluitend aan een share koppelen. Wat je in dit geval kan doen is op de pc waar je je ftp-server hebt draaien de map sharen waar ook je ftp-root naar verwijst. Daar kan je op een andere pc (mits voldoende rechten uiteraard) een mapping naar maken.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ok, wat je wil kan dus echt niet naar mijn idee. Maar dan de vraag, wat wil je er mee bereiken? Wat wil je via die drive-letter doen?

Verwijderd

Topicstarter
M'n outlook agenda er op slaan, en zo gelijk op mn website

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Kan je wat specifieker zijn? Hoe ga je je agenda er op slaan? als html file of zo? Ik begrijp je gewoon niet, ik wil je best tot hulp zijn, maar met deze minimalistische gegevens gaat het niet lukken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 February 2003 @ 23:21:
Ik heb in XP mijn FTP server aan m'n My Network Places toegevoegd, nou wil ik Z: daarheen mappen. Hoe doe ik dit?

NB Map network drive of add network place wizard werkt niet
Met Webdrive kan je dat voor elkaar krijgen.
http://download.com.com/3000-2160-10194627.html

Ideaal nu met Office XP,
update je bijv. een .xls dan kan je automatisch in je ftp webspace folder de html file aan laten passen.
Pagina: 1