Creative surround werkt niet helemaal..

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13
Ik heb een tijdje geleden alweer een Creative Inspire 5.1 5500D surround setje gekocht.. Erg leuk ding en ziet er goed en mooi uit..

In eerste instantie heb ik 'm gewoon gekocht om lekker surround sound te hebben tijdens mn Playstation spellen en DVD's.. Aangesloten via optische kabel en dat werkt prima, het klinkt zelfs behoorlijk goed..

Alleen als ik 'm op de tv aansluit via line-out (ook voor headphones) pakt ie om een of andere reden maar 4 van de 5 boxen (front-center speaker doet helemaal niks), en ook de subwoofer doet niks.. Erg irritant en het luistert dus helemaal voor geen meter :(

Het vreemde is dat een vriend van mij precies hetzelfde setje heeft, aan daar werkt ie dus gewoon wel perfect via line-out.. Aan het setje ligt het dus iedergeval niet.. Ik heb Creative hierover al gemailt, en volgens hun zou het zo kunnen zijn dat mijn tv alleen analoog geluid uitzend, en dat ik daarom bij normale zenders geen surround geluid krijg...

Vervolgens Philips gemailt (mn tv is een Philips) met dezelfde vraag, maar daar nog steeds geen antwoord van..... Overigens op internet is vrijwel geen informatie over mijn tv-type te vinden, behalve in talen waar ik helemaal niks van begrijp :+ Ook op de Philips site is er geen informatie over terug te vinden.. En de search werkt niet :)

Het betreft dus een Philips tv die nu ongeveer zo'n 3 jaar oud is.. Type 21pt1663/11. Overigens is de tv van die vriend van me een stuk ouder als die van mij.. Het lijkt mij ook dat de meeste moderne tv's digitaal geluid wel ondersteunen toch, of het ik dat mis?? Ik kan het boekje dus trouwens ook niet meer terugvinden (toen in verband met een verhuizing) |:(

Iemand tips om mij toch nog surround sound te bezorgen? _/-\o_

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:41

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik heb de philips tv 14PT1563/11 en ik heb de inspire 5500 zonder D dus. Of is het dezelfde? Met die externe decoder met zilver frontje?

En hier werkt het ook niet, ik heb alleen geluid via m'n front l+r en rear l+r speakers.
Ik ga binnenkort ook maar is een nieuwe tv kopen.

Ik ben dus bang dat ern iks aan te doen is

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• .GoO
Roland_EM25 schreef op 24 februari 2003 @ 23:38:
Ik heb de philips tv 14PT1563/11 en ik heb de inspire 5500 zonder D dus. Of is het dezelfde? Met die externe decoder met zilver frontje?

En hier werkt het ook niet, ik heb alleen geluid via m'n front l+r en rear l+r speakers.
Ik ga binnenkort ook maar is een nieuwe tv kopen.

Ik ben dus bang dat ern iks aan te doen is
Damn dat zou wel heel erg minder zijn.. De 5500 en 5500D zijn precies hetzelfde, alleen de D is speciaal voor consoles ofzo.. ;(

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

hmm, ik heb misschien nog wel een oplossing,

- via een kabeltje het geluid van je koptelefoon-out naar een aux-in van je radio en dan via de koptelefoon-uitgang van je radio dan dat line-in kabeltje naar de decoder doen.

Misschien dat met een radio ertussen het wel werkt? Of misschien met een PC ertussen. Dat is misschien wel erg omslachtig, maar wie weet werkt het.

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik vraag me af, zou het een verschil kunnen zijn dat als je versterker in je tv MONO is, dit setje dat niet goed werkt? Ik heb m'n handleiding op hier site gevonden:

http://www.p4c.philips.com/mprdata/000516/0005160004_pss.pdf

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

BTW hier is jouw handleiding:

http://www.p4c.philips.com/mprdata/010620/0106200145_dfu.pdf

EDIT: sorry zal volgende keer aan het edit knopje denken! :D

[ Voor 26% gewijzigd door Roland_EM25 op 25-02-2003 00:01 ]

• .GoO
Thanks voor die handleiding, kon m zelf niet vinden.. Lijkt me niet dat met een apparaat ertussen het wel gaat werken.. Heb ook niet de mogelijkheid om het te testen (PC/stereo staan te ver weg), misschien jij wel?

Verder heeft de handleiding niet zo heel veel relevants te melden :(

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

nee, ik heb zelf ook geen mogelijkheden om 'm te testen. Ik heb wel zo'n kabeltje maar die is maar 80cm lang, dat is veels te kort. Dus ik hoopte eigenlijk dat jij 'm wel kon testen. Maar helaas :'(

Het is natuurlijk wel vreemd dat ook de subwoofer het niet doet, want bij m'n oude 4.1 setje van philips deed ie het wel gewoon.

Die vriend van jou, heeft ie op z'n TV wel stereo output?

• .GoO
Roland_EM25 schreef op 25 February 2003 @ 00:12:
nee, ik heb zelf ook geen mogelijkheden om 'm te testen. Ik heb wel zo'n kabeltje maar die is maar 80cm lang, dat is veels te kort. Dus ik hoopte eigenlijk dat jij 'm wel kon testen. Maar helaas :'(

Het is natuurlijk wel vreemd dat ook de subwoofer het niet doet, want bij m'n oude 4.1 setje van philips deed ie het wel gewoon.

Die vriend van jou, heeft ie op z'n TV wel stereo output?
Blijkbaar.. Maar volgens mij zit het hem niet zo in stereo/mono maar in digitaal/analoog, want de 4 boxjes werken allemaal wel.. Alleen de centerspeaker en subwoofer dus niet..

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Tja en dat word er dus niet bij vermeld in de handleiding. Vreemd dat die oude tv van die vriend dan wel goed werkt en bij de wat nieuwere niet. Weet je misschien een merk/model?

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

even met google gezocht:

http://www.google.nl/sear...q=inspire+5500+analog&lr=

eerste hit, wel in het arabisch maar er staat iets van digital to analog converter, misschien is dat iets

• .GoO
zou dan andersom moeten zijn, analog naar digital..

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Dit is een analog to digital http://www.amabilidade2002.com/toslink2.htm

best wel prijzig

[ Voor 14% gewijzigd door Roland_EM25 op 25-02-2003 09:59 ]

• .GoO
Idd, maar het zou toch gewoon zo moeten werken.. Misschien iemand anders die nog een idee heeft?

• .GoO
Reactie van Philips:
Allereerst willen wij u bedanken voor uw interesse in Philips.

Het geluid dat een televisie afgeeft is Stereo, op een DVD is meestal meerkanaals geluid opgenomen, dolby digital AC3 of DTS. Er is dus niks mis met de surround set of de TV.
Heb ik niet echt veel aan dus.. heb nog maar even teruggemailt..

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik heb de oplossing:

TV aanlsuiten op je radio aux in

Ik heb net een superlang kabeltje gekocht om het te proberen, en nu doet alles het, de center, de 2 rears an 2 fronts. en de subwoofer ook!

• .GoO
Dus via line-out naar de line-in van je stereo, en dan daar weer via line-out naar de receiver van het setje?

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

ik heb even een tekeningetje gemaakt:

www.toms-silksite.nl/inspire.JPG

Je hebt dus dit kabeltje nodig:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicaonline.nl/Audio%20Kabels_bestanden/CABLE-458.jpg

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50
Problemen met de SBlive/Audigy (speakers,drivers)

Even lezen, daar staat genoeg info in om je probleem te kunnen begrijpen/opossen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.