Toon posts:

[Win98se] 1 en al gezeik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok,.. sorrie als het topic een beetje ongepast is, maar het is gewoon hoe ik erover denk.

Komt het hele gezeik weer :

Vorige week,... alles was perfect, netwerkje draaid goed bla bla bla. 4 comps allemaal win98se en gedeeld door sygate internet sharing. 3 comps achter 1 gateway die internet verzorgd.

Žt hele geouwehoer begint dinsdag of woensdag vorige week.
ALLE comps krijgen tegelijk kuren. De een is zo traag als het maar zijn kan, de ander kan niet eens gered worden door opnieuw te installeren, maar ok, dat terzijde.

Het gaat me hierom :

1e Gezeik
Ik heb een PC300GL IBM 350MHz staan. Deze begon ook vervelend te doen zoals bij HTML-forms(zoals deze op fok). Als ik op TAB druk, om van "onderwerp" naar Posticon te gaan, hangt mijn internet explorer een halve minuut, soms langer.

Lezer : Maar Kreukel, probeer is IE6 te installeren

Kreukel: Bedankt voor de tip, hij doet het bij 5 EN 6

Lezer : Ok, installeer die comp is helemaal opnieuw + format en partitie verwijdering in FDisk

Kreukel: Hele goeie... jammer, ook al geprobeerd.

Lezer : Iets in de bios dan?!

Kreukel: Hmm, ook aardig bedacht, maar zou weg moeten zijn met "restore bios defaults" wat dus niet het geval is.

Dit vage "tab" verschijnsel is niet alleen met TAB, ook met klikken van de muis in een ander veld op een HTML-form, dus aan het toetsenboard lijkt het niet te liggen, bovendien is het alleen in Internet Explorer, zowel 5 als 6

Ik deed net alle spanning van mij moederboard af, en toen ging het heel ff weer goed, hier op fok. Ik ging naar een andere site en BAM... wederom die irritante "tab-hang-bug".

Lezer : Hmm,.. lijkt aan het moederboard of hardware te liggen

Kreukel: Goed speurwerk, maar waarom ALLEEN in internet explorer?

Ok.. dat was probleem 1 waardoor ik schijtziek van die computer word.

Probleem 2
Eerste probleem is vervelend, maar deze is ook gaar :

Je denkt leuk een MP3 te starten via windows verkenner, dus start je windows verkenner op. Hmm, geen mappen links, alleen een grijs vlak. Vorige keer dat ik op me comp was, had ik WEL mappen aan de linkerkant.

Lezer : Kreukel, je moet bij beeld >> explorer-balk "mappen" aanvinken

Kreukel : Zover was ik ook al...

Lezer : En als je een andere probeert en daarna "mappen"

Kreukel : Dan blijft die andere(bijv : favorieten) staan in de linker kant en het woordje MAPPEN word aangevinkt, alsnog GEEN mappen dus maar gewoon een irritant grijs vlak.

Lezer : OK, nu heb ik oplossing voor BEIDE problemen... een VIRUS

Kreukel : Lijkt me sterk, heb paar dagen gelee opnieuw geinstalleerd, ben systeembeheerder en staat niks raars in MSConfig.

Dit is dus probleem 2 waardoor ik SCHIJTZIEK van die comp word, zoals je kan begrijpen. Ik denk niet dat iemand echt een oplossing voor dit heeft omdat het zo vaag is als het maar zijn kan. Maarja, at the other hand heb ik altijd van dit soort problemen.

Mocht er iemand zijn die ideeen heeft, zijn ze altijd welkom, ben iig ff blij dat ik dit zooitje frustratie van me af heb geschreven. :(

Dank voor het lezen...

-Kreukel

Verwijderd

Okee heb alles gelezen. heb je ook een andere Windows geprobeerd? Windows ME ofzo? ik weet het niet hoor.. een virus lijkt me raar maar dat zou je met een virusscanner ook wel kunnen oplossen. zit er een virus in de software van je Win98? Heb je wel eens een programma zoals QuickTech over je computer gehaald? die test al je hardware in je computer. het zou kunnen zijn dat het aan je hardware ligt. ik zou zeggen.. zie ergens quicktech weg te halen/lenen of wat dan ook... kopen/downloaden gaat niet zo 123 :)

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:52

nrg

En heb je al eens geprobeerd de pc zo minimaal mogelijk (qua hardware) te installen, en dan langzaamaan op te bouwen?

Oh, en nog iets.
Misschien kan je volgende keer niet iets direct copy/pasten van Fok!. Zelfs de verwijzingen naar Fok staan nog in je verhaal :/

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

1. maak een backup van je registry
2. delete de key HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
3. restart

Een simpele actie als je temporary internet files folder (handmatig) leegmaken wil ook wel eens helpen en - gezien je w98 gebruikt- een correcte mshtml.dll terugzetten.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:34
Volgens mij is het een netwerk(kaart/driver) probleem, probeer anders es je netwerkaart eruit te halen en wat lokale met lokale html dingen te prutsen en kijken of je weer die "hang" krijgt.

Volgens loopt namelijk de netwerk verbinding af en toe te stotteren ofzo, vandaar ook dat bij verkenner alles grijs blijft (netwerk mappen die niet gevonden kunnen worden)

Strava

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 16:35
Maar kreukel: Je gebruikt alleen Micro$oft producten (kheb nergens Netscape of zo gezien), doe eens iets serieus met je pc en smijt die rommel ervan en begin met een GOED besturingssysteem

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Guru Evi schreef op 26 februari 2003 @ 00:48:
Maar kreukel: Je gebruikt alleen Micro$oft producten (kheb nergens Netscape of zo gezien), doe eens iets serieus met je pc en smijt die rommel ervan en begin met een GOED besturingssysteem

Maar Guru Evi, je weet toch dat we in Windows Operated Systems M$ niet waarderen, dat we graag willen dat je gewoon MS gebruikt?
Bovendien vind ik je post nogal offtopic, geef dan eens een goed argument waarom topicstarter moet overstappen, als hij dat uberhaupt wil.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1