Toon posts:

[xp] Geluid dood door tv kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar uur een tv kaart: Terratec 400 tv.
Maar na het installeren van die drivers is mijn geluid dood. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Het geluid bij de tv werkt ook niet (als die aangesloten is op mijn geluidskaart)! Wat echter wel werkt, is de boxen aan de tv kaart aansluiten. Maar dan heb ik alleen geluid van de tv en niet van me computer.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2003 23:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even gekeken wat de hardware zei:
Afbeeldingslocatie: http://www.mailfreeonline.com/overige/tweakers/geluid.JPG
Zo te zien werkt alles. Alleen geluid opnemen en uitzenden werkt niet. Het balkje wil maar niet gewegen :(.

Verwijderd

Staat der niet stiekem iets op dempen ?

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:54
bij mijn tv kaart moet ik de output van de tv kaart doorlussen met de line-in van mijn geluidskaart. mogelijk hetzelfde probleem ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 10:36:
Staat der niet stiekem iets op dempen ?
Niets gedempd ;) :

Afbeeldingslocatie: http://www.mailfreeonline.com/overige/tweakers/geluid2.JPG
JochemKnoops schreef op 25 februari 2003 @ 10:37:
bij mijn tv kaart moet ik de output van de tv kaart doorlussen met de line-in van mijn geluidskaart. mogelijk hetzelfde probleem ?
Ik heb dat kabeltje tijdelijk niet aangesloten omdat het gewone geluid van mijn pc nu ook niet meer werkt!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nu weer want ik heb System Restore gedaan. Alleen het netwerk werk nu niet meer... Eerst geloof ik ook al niet...

Verwijderd

Topicstarter
Dis dus de oplossing:
Koop nooit meer kaarten van Terratec...
Zetten ze op de doos XP compatible. En dan bel je ze. En dan zeggen ze dat je SP1 moet verwijderen omdat hij niet compatible is met Winxp en SP1.
Ik ga morgen ff met de bedrijfsleider bellen want ik EIS mijn geld terug....

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Probeer 's te schuiven met je PCI kaarten. Dat wil bij sommige mobo's nog wel eens helpen.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 23:56:

Ik ga morgen ff met de bedrijfsleider bellen want ik EIS mijn geld terug....
Je zou eens moeten weten wat sommige winkelmedewerkers te verduren krijgen wanneer klanten zich zo opstellen. Ten eerste moet die winkel weten wat voor pc je hebt en wat je er op draait? Ten tweede, kan het misschien zijn dat dit een onbekende fout is bij die winkel? (tenzij je van de winkel hebt dat hij niet SP1 compatible is) Ten derde, je gaat kwaad worden op mensen die jou moeten helpen? Lijkt me niet echt handig, dan heeft die kerel ook geen zin om je te matsen of onder coulance iets te regelen. Ten vierde, je hebt niks te eisen tenzij er mondeling een andere afspraak is gemaakt of er in de voorwaarden een ruil/terugbreng regeling is opgenomen.

Niet om te flamen, maar meer om het standpunt van winkelpersoneel (en mijzelf) even te laten zien. Zou graag zien dat mensen daar wat meer rekening mee houden voordat ze op hoge poten dingen gaan schreeuwen.

[ Voor 9% gewijzigd door RawPeanut op 26-02-2003 01:34 ]

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

RawPeanut schreef op 26 February 2003 @ 01:31:
[...]

[knip] Ten vierde, je hebt niks te eisen tenzij er mondeling een andere afspraak is gemaakt of er in de voorwaarden een ruil/terugbreng regeling is opgenomen.
De Nederlandse wetgeving voorziet de consument in het recht een product te laten ruilen/geld terug indien het product NIET werkt als geadverteerd, danwel als zijnde verkocht dat het werkt.

Ik heb deze grap gehad met de Audigy, liep voor geen meter, en 24bit als op de doos? dus niet. Ben toen naar de winkel gegaan en omgeruild voor een Terratec DMX fire 24/96.. Installatie ging zeer soepel en het geluid is om te :>

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 17:27
als er ge-adverteerd wordt met compatible met windows xp, dan betekent dat dus niet dat hij ook compatible dient te zijn met xp sp1. De impact van de service packs is daarvoor te groot. Dit betekent niet dat je niet zou moeten proberen om de kaart in te ruilen, maar ik zie het niet als de plicht van de winkelier dit te doen, meer als een goede service (ook een ander toon gebruiken dus).

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

Topicstarter
Adonias schreef op 26 February 2003 @ 01:19:
Probeer 's te schuiven met je PCI kaarten. Dat wil bij sommige mobo's nog wel eens helpen.
Ik heb ze gebeld en ze zeiden dat die helemaal niet compatible is met XP sp1. ;)
RawPeanut schreef op 26 februari 2003 @ 01:31:
[...]
Je zou eens moeten weten wat sommige winkelmedewerkers te verduren krijgen wanneer klanten zich zo opstellen.
Ik ga ook niet terug naar de dynabyte terug maar ik ga met Terratec bellen.
amontillado schreef op 26 February 2003 @ 09:08:
als er ge-adverteerd wordt met compatible met windows xp, dan betekent dat dus niet dat hij ook compatible dient te zijn met xp sp1. De impact van de service packs is daarvoor te groot. Dit betekent niet dat je niet zou moeten proberen om de kaart in te ruilen, maar ik zie het niet als de plicht van de winkelier dit te doen, meer als een goede service (ook een ander toon gebruiken dus).
Tsja, dan moeten ze er ook niet mee adverteren!

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze vanmiddag even gebeld. Er was nog een andere oplossing: MSN verwijderen. Jullie horen nog van mij of dat werkt :). Mare meneer van de Terratec zei vanmiddag ook nog dat dit probleem zich bij alle Terratec kaarten voordoet! Ze leggen het probleem bij MSN en zeggen dat het niet hun fout is! Ik vraag MSN ook commentaar! Jullie horen soon van mij.

Edit:
Hij werkt nu wel wanneer je Windows Messenger verwijderd en ook de MSN service uitschakeld!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 14:06 ]

Pagina: 1