Toon posts:

Plextor - PX-504A

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok het volgende,

Ik wil binnen kort de plextor dvd writer gaan kopen en hij lijkt me wel goed 4 x dat is c.a. 15min om een dvdtje te branden.
Nu was mijn vraag hoe denken jullie hier over ? ik weet dat ie +r en +rw is, en ik heb er alle vertrouwen in dat dit de standaard word :)

Ook wou ik graag weten wat jullie me adviseren om als dvd lezer te kopen ? of maakt dat vrij weinig uit?

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik ben er absoluut niet van overtuigd dat +R(W) de standaard wordt, zeker gezien de behoorlijke prijsverschillen in de media(- is een stuk goedkoper te krijgen)
In de winkel waar ik werk is er vrijwel alleen vraag naar DVD-R media en nauwelijks naar +R.
Nederland is overigens een van de weinige landen in de wereld waar +R een groot aandeel heeft, in andere werelddelen heeft -R een veel groter aandeel

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-03 02:08
dvd brander moet je zelf weten, ik heb een -R maar denk zelf dat de standaard niet heel belangrijk is. Het is anders dan bij de videorecorder omdat je standalone dvd speler toch zowel +r als -r vreet... Je kunt dus altijd iets met je schijfjes.

LEZER is gemakkelijker. Lite-on HD166, die is echt supersnel, stil en goedkoop.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Verwijderd

Topicstarter
maar wat ik mezelf afvroeg is:

Komen er niet nog grotere dvd schijfjes? zo jah kan ik die dan ook schrijven?
Ik las laatst dat een dvd schijf 4,7 gig het grootst is, omdat als je meer wilt er lagen op elkaar gelijmd worden? is dat zo

Want ik had het in het begin ook met een cd-writer van HP, die kon alleen 74 min plakken

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003)

Daarin staat welke brander je het beste moet kopen en ook het een en ander over de +/- standaarden B)

Dit topic is gesloten.