Toon posts:

[VB.net] Bitmap.GetThumbnailImage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

ik ben bezig met een klasse, die alle plaatjes converteerd en verklein naar een bepaalde grootte.

Alleen nu is het probleem:
(het is alleen bij plaatjes die breder zijn dan dat ze hoog zijn)
Maar als ik er foto's in zet die met onze digitale camera zijn gemaakt dan worden ze niet zo scherp.

ik gebruik deze code
code:
1
myThumb = myBitmap.GetThumbnailImage(myBitmap.Width / factor, myBitmap.Height / factor, callBack, System.IntPtr.Zero)

Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad of weet iemand er een oplossing voor?

alvast bedankt

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

:? Waarvoor denk je dat thumbnails zijn? Imho logisch dat ze niet scherp zijn...

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
ik heb VB.net niet maar zijn er opties hoe de resize wordt gedaan? een bilinear downscale is vaak slechter (qua 'scherpte') dan een straigth scale. Of misschien support the myBitmap object ook een 'sharpen' filter? (kun je eventueel zelf schrijven)... maw je kan geen bitmap 'objectief' resizen maar je moet kiezen tussen verschillende technieken. ACDSee heeft veruit de beste downscale opties die ik ken. (Lanczosm Mitchell) de verschillen tussen die resamplers zijn vaak groot.

Verwijderd

Ik verklein ze gewoon handmatig met DrawImage. Deze schaalt iets mooier dan die thumbnail methode, maar PSP of ACDSee doet het nog steeds mooier (en langzamer), maar voor mij werkt dit in ieder geval prima.

Verwijderd

Tja zijn die programma's ook onder andere voor gemaakt he !
Je kunt misschien wel eens kijken op: http://homepages.borland....Processing.htm#Resampling

Het is dan eigenlijk wel voor Delphi, maar ik neem aan dat het makelijk is om het algoritme uit te pluizen en het in VB.Net te gebruiken

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 00:01 ]