Toon posts:

riva tnt2 32mbmod.64 probleem met xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat er een aantal topics over deze kaart hier staan maar kan er niet wijs uit worden wat de oplossing is.

mijn prob.
ik heb een amd 800 met 384 mb werkgeh. en een 40 gig maxtor hd.
er zit een nvidea tnt 16 mb nu in en heb een riva tnt2 32mb mod.64 en heb die er even ingehad maar geeft een hangend probleem.
xp had em netjes gevonden en geinstalleerd,daarna ging het niet geweldig.traag reageren van progamma's en met selecteren van een iets uitgebreide screensaver hangt de pc meteen vast.
wat is hier het probleem??? wie kan me dat netjes uitleggen want ik ben niet helemaal een leek maar ook niet een super crack op pc gebied.

ps.
ik had al op nvidea.com de xp drivers gedownd en geinstald maar dan na opstarten krijg ik meteen een blauw beeld en gaat ie in veilige modus opstarten.
daar heb ik dus de drivers maar weer verwijderd en de oude 16mb er weer in gezet en die draaid weer prima.

grts
michel

Verwijderd

Heb je al een nieuwe instal van XP geprobeert?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
ps.
ik had al op nvidea.com de xp drivers gedownd en geinstald maar dan na opstarten krijg ik meteen een blauw beeld en gaat ie in veilige modus opstarten.
Wat stond er in dat blauwe scherm? De informatie die daarin wordt gegeven is vaak heel bruikbaar. Probeer ook eens wat oudere drivers, ik heb ook een TNT2 M64 (Model 64) en die gaf ook wel eens een blauw scherm. Een andere driver losde het probleem altijd op.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze comp schoon geinstald met de oude kaart en zou na een paar keer opstarten de nieuwe kaart erin doen dus dat moet goed ziten.
deze comp heb ik van iemand gekregen en heb em nu 2 dagen lopen dus er staat nog prakties nog niks op..
het vreemde is dat xp hem wel herkend maar niet vlekkeloos loopt.....

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 24 februari 2003 @ 12:21:
[...]

Wat stond er in dat blauwe scherm? De informatie die daarin wordt gegeven is vaak heel bruikbaar. Probeer ook eens wat oudere drivers, ik heb ook een TNT2 M64 (Model 64) en die gaf ook wel eens een blauw scherm. Een andere driver losde het probleem altijd op.
oke maar dat wat in dat blauwe scherm staat krijg ik de kans niet voor om het te lezen omdat de comp gelijk weer opnieuw ging starten .

welke drivers moet ik dan installen om em wel goed werkend te krijgen??

Verwijderd

Eigenschappen van deze computer > geavanceerd > opstart- en herstelinstellingen, daar uitvinken dat hij automatisch moet rebooten.

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 11:09

aapelite

Do the kirby!

ik heb dit ookgehad met een tnt2 kaartje in XP, ik moest in de BIOS van de computer iets uitzetten het was geloof ik SIGN IRQ ofzoiets.
Anders heb ik ook geen idee

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welke drivers je moet installeren is een kwestie van proberen. Wel is het zo dat oudere drivers (bv de 5.xx serie) vaak het beste werken voor een TNT2 kaart.

Lees ook * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * even door ajb en probeer je probleem te verduidelijken, het is nu erg vaag en rommelig allemaal :)

Verwijderd

Topicstarter
aapelite schreef op 24 February 2003 @ 23:20:
ik heb dit ookgehad met een tnt2 kaartje in XP, ik moest in de BIOS van de computer iets uitzetten het was geloof ik SIGN IRQ ofzoiets.
Anders heb ik ook geen idee
oke dit was dus ook het geval bij mij,ik moest de ega/vga op eneble zetten en hij draaid als een trein nu.
in ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken...... :)
Pagina: 1