We zijn op het moment een software matige cd server aan het testen. Maar omdat we niet genoeg plaats hebben op de huidige server zijn we aan het kijken of we de cd images op een workstation (w2K) kunnen laten staan. Is het dan mogelijk om een HD van dit workstation te mappen zonder dat dan er dan om een wachtwoord wordt gevraagd?
Verwijderd
Ik denk dat je in NT beter af bent met je topic aangezien je in feite een vraag over de combi Novell - Win2k stelt. Mocht achteraf blijken dat je topic toch in NOS thuishoort dan zien we het wel weer verschijnen 
Maar, wat heb je al geprobeerd ? Heb je al gezocht op Internet / GoT/ Novell etc. ? Dat zie ik namelijk niet in je post terug. Dus geef ook even aan wat je zoal zelf al hebt ondernomen.
[NOS] -> [NT]
Maar, wat heb je al geprobeerd ? Heb je al gezocht op Internet / GoT/ Novell etc. ? Dat zie ik namelijk niet in je post terug. Dus geef ook even aan wat je zoal zelf al hebt ondernomen.
[NOS] -> [NT]
Gelieve zulke replys zonder ook maar enige onderbouwing achterwege te laten
Ik vindt het al knap dat er uberhaupt mensen zijn die hierop replyen, ik snap namelijk totaal niets van je hele postFred_Perry schreef op 24 February 2003 @ 12:09:
We zijn op het moment een software matige cd server aan het testen. Maar omdat we niet genoeg plaats hebben op de huidige server zijn we aan het kijken of we de cd images op een workstation (w2K) kunnen laten staan. Is het dan mogelijk om een HD van dit workstation te mappen zonder dat dan er dan om een wachtwoord wordt gevraagd?
Het enige waar NetWare naar voren komt, is in je topictitel ?
Leg nog eens goed en duidelijk uit wat nou de wensen en eissen zijn ..
Volgens mij bedoelt hij gewoon dat ze een Novell server hebben, maar dat ze geen ruimte voor cd-images hebben, en dat hij die cd-images dus op een win2k-bak wil zetten, op zodanige wijze dat de win2k-bak als een schijfletter wordt gemapt.
Volgens mij moet dat wel kunnen ja, je zit met win2k professional alleen met het feit dat die maximaal 10 connecties aankan.
Volgens mij moet dat wel kunnen ja, je zit met win2k professional alleen met het feit dat die maximaal 10 connecties aankan.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Dat was idd precies wat ik bedoelde jaCAP-Team schreef op 25 February 2003 @ 10:35:
Volgens mij bedoelt hij gewoon dat ze een Novell server hebben, maar dat ze geen ruimte voor cd-images hebben, en dat hij die cd-images dus op een win2k-bak wil zetten, op zodanige wijze dat de win2k-bak als een schijfletter wordt gemapt.
W2K Prof en 10 concurrent connections is idd voor de volle 100% absoluut zo.
En als je nou dat werkstation voorziet van een nw5.1 install en die in dezelfde tree ?
Dat je dus van je werkstation een server maak.
Dat je dus van je werkstation een server maak.
gewoon een linux doos neerzetten met 'marsNWE' erop (gratis netware emulator voor linux) je kan dan netjes die fileserver in je netwerk hangen en de cd's daar na toe mappen
werkt als een speer, nog niet zo lang geleden ook eens gebruikt voor een soortgelijk probleem
werkt als een speer, nog niet zo lang geleden ook eens gebruikt voor een soortgelijk probleem
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
MarsNWE staat op het niveau van Netware 3.x. Geen NDS ondersteuning e.d. Wordt dus nog knap lastig om dat in je NW51 netwerk te hangen.
Hij hoeft ook niet in het netwerk te hangen, mounten van een volume is toch genoeg?
Kan je in het netware-login-script niet gewoon met een 'net use' commando een mapping maken naar de win2k-'server'? Je zit wel aan het max van 10 verbindingen idd, of je moet een server licentie aanschaffen. Maar je kan de win2k bak ook door een linux/samba machine vervangen met hetzelfde 'net use' statement in het loginscript. Heb je geen licentie nodig.
Wat ook kan is op de win2k-bak een NFS-server installeren, die laten mirroren door de netware-machine. :-) Als je echt om werk verlegen zit... :-)
Kan je in het netware-login-script niet gewoon met een 'net use' commando een mapping maken naar de win2k-'server'? Je zit wel aan het max van 10 verbindingen idd, of je moet een server licentie aanschaffen. Maar je kan de win2k bak ook door een linux/samba machine vervangen met hetzelfde 'net use' statement in het loginscript. Heb je geen licentie nodig.
Wat ook kan is op de win2k-bak een NFS-server installeren, die laten mirroren door de netware-machine. :-) Als je echt om werk verlegen zit... :-)
Leven is meervoud van lef
Jongens, allemaal bedankt voor jullie ideeen. Het wordt een sambabak
Verwijderd
Waarom stop je niet een simpel harddisk van een paar GB. in je server er bij? Voor alleen maar cd-images hoeft het geen redundant uitvoering te zijn. Dus niet zo duur en wel een single point of management. Lekker 1 OS dus makkelijker te mappen.
Verder is het mogelijk om met ZENworks applicatie objecten ook MS-shares te laten benaderen.
Vanuit het login script zal dit ook wel mogelijk zijn.
ps. voor iedereen hier boven die Novell zeggen tegen het OS. Het is NetWare !!!!
Verder is het mogelijk om met ZENworks applicatie objecten ook MS-shares te laten benaderen.
Vanuit het login script zal dit ook wel mogelijk zijn.
ps. voor iedereen hier boven die Novell zeggen tegen het OS. Het is NetWare !!!!
Pagina: 1